Re: Hele verwarde en bezorgde moeder

Nieuw berichtdoor Caplysander » vr 02 sep 2016 23:14

hoi hoi,

wat een vervelende situatie..

wat voor mij het beste werkte (hoe mijn ouders mij behandelde) was door het gewoon te erkennen, er niet te veel over te praten maar wel gewoon duidelijk maken dat als er wat was, ik bij ze terecht kon.
nou ken ik uw dochter niet dus misschien is dit totaal geen goede aanpak voor haar.
u zou eventueel zelf met een psycholoog oid kunnen praten hoe dit te benaderen.

mijn ouders hadden trouwens ook helemaal niks door van mijn angsten etc. en ik hou heel veel van ze en zij van mij.

veel sterkte!

iets wat u iedergeval beter niet kunt doen is haar opeens heel anders te gaan behandelen!

groetjes Lisanne

Caplysander

Re: Hele verwarde en bezorgde moeder

Nieuw berichtdoor Aar » vr 30 sep 2016 15:03

Hallo,
Vreselijk voor jullie om dit te moeten ervaren. Maar het is wel heel erg dapper van jullie dochter dat zij het kenbaar heeft gemaakt en toont aan dat ze van goede wil is en eigenlijk ook best wel sterk.
Dat je dit als moeder niet hebt herkend mag geen reden tot zelfverwijt zijn. Iedere gezonde ouder doet zijn of haar best alle liefde en genegenheid te geven aan hun kind.
Het siert uw dochter dat ze hulp zoekt en verdiend ook waardering.

Als ik mijn gedachte de vrije loop laat zou ik (als vader van een volwassen zoon) eerst met mijn huisarts overleggen wat ik als ouder in deze situatie het beste zou kunnen doen. (ik moet u wel zeggen dat ik een zeer goede band heb met onze huisarts).
Voor het zelfde geld kan deze huisarts u een aantal goede tips meegeven.

Ik kan me vinden in de vorige reactie dat u uw dochter niet anders moet gaan behandelen, maar als ik naar mezelf kijk zou ik toch een geschikt moment afwachten en mijn kind vragen of we als ouders iets voor haar kunnen betekenen wat bijdraagt aan het voor haar prettiger voelen in de huidige situatie.

Gezien uw terechte bezorgdheid lijken u en uw man mij best in staat een zeer goede steun te zijn voor uw dochter.

Ik hoop dat ik u iets heb kunnen bieden waar u wat aan heeft en wens jullie alle sterkte en een snel herstel van jullie dochter,

Vriendelijke groet,
Aar.

Aar

Keer terug naar Even voorstellen