Re: Ik ben nieuw

Nieuw berichtdoor Aar » za 01 okt 2016 22:22

Hallo Fien,

Wat een ellende en wat kan iemand zich beroerd voelen.

Ik ken natuurlijk je levensstijl niet, maar er helemaal vanaf komen weet ik eerlijk gezegd niet of dat zal lukken.
Toch moet dat wel mogelijk zijn want ik was er tot aan dit voorjaar al meer dan vijf jaar vanaf en heb me in die tijd dolgelukkig gevoeld. Wel waren er soms wat prikkelingen maar ik wijt het aan mijn positiviteit en humoristische inslag dat ik daardoor eigenlijk geen hinder had van die aanvalletjes.

Bij mij werkte het heel goed wanneer ik me met verenigingswerk bezig hield want dat gaf voldoening. Ook heb ik echt geleerd dat ieder individu zijn of haar sterke kanten heeft en probeer dat te waarderen. Natuurlijk op enkel hurken daargelaten.

Vooral bezig zijn is erg belangrijk, maar vooral met dingen die jezelf aan kunt. Zelfs huishouden is me niet vreemd en ik geniet als ik weer eens wat extras heb gedaan.
Ik gebruik geen medicatie en wil dat zo houden en weet niet welke invloed medicijnen hebben op je gestel.

Ik zou zeggen hou van jezelf want als je goed bent voor jezejf kun je dat ook voor anderen zijn en daar kun je kracht uit putten.
Je kunt best kenbaar maken dat je jezejf ellendig coelt, maar pas daar mee op want mensen hebben de neiging je dan al gauw een piepert te vinden. Sorry maar zo zie ik dat om me heen met sommigen gebeuren.

Misschien kun je hier iets mee want ik gun iedereen een angst en depessievrij leven want er is al ellende genoeg.

Succes.

Groet
Aar.

Aar

Nieuw berichtdoor Fien » ma 03 okt 2016 22:56

Bedankt voor je aanmoedigende woorden.
Ik heb gelukkig afgelopen jaren ook mooie momenten gehad, maar ik voel dat ik steeds een psychologisch gevecht voer om de controle over mijn angsten en negatieve gedachten te houden. Op moeilijkere momenten zoals nu, vind ik niet altijd de strijdkracht en voel ik me weg zakken ...

Fien

Nieuw berichtdoor Aar » di 04 okt 2016 23:06

Dat is balen en ja je moet daar zeker voor je eigen gevoel tegen blijven knokken. Ik hoop dat jet je lukt weer tot de normale situatie te komen.
Ik ben absoluut niet het type dat mensen iets op wil leggen,.
Wat bij mij soms helpt is als ik alleen ben dan duik ik achter de pc of ga op bed liggen met een koptelefoon op en dan luister ik naar rustgevende sessies om te ontspannen.

Ik ga daarvoor naar youtube en haal daar het nodige weg.
Als je ervoor open staat kan het best opluchten.
Niet geschoten is altijd mis.

Zoek eens naar:
de genezende waterval van Dick de ruiter. Deze man heeft meer van dat soort zaken en misschien werkt het een beetje.
Duur ong 33 min met gesproken woord erbij.

Ik zet het om zodat ik er een mp3 van heb en kan die dan zo via de telefoon beluisteren.

Succes en sterkte

Aar

Keer terug naar Even voorstellen