Re: Oxazepam, bijwerkingen!?

Nieuw berichtdoor Fleur » za 30 nov 2013 14:21

hallo Kimberley!

Ik heb totaal geen verstand van medicijnen, maar als ik de klachten die je omschrijft lees dan zou ik haast denken aan allergie, staat er informatie over jeuk tussen de bijsluiter met bijwerkingen?

Ik heb even op Google gezocht op: bijwerkingen oxazepam, en jeuk staat ertussen:
Huiduitslag en/of jeuk. Wanneer deze bijwerking voorkomt is dit meestal onschuldig, zeer zelden kunnen de verschijnselen ernstig zijn. Je gaf al aan dat je zelf geen last van uitslag hebt, maar voor de anderen die last hebben van huiduitslag tijdens het gebruik van oxazepam die dit lezen: Raadpleeg je arts als de uitslag er ongewoon uitziet, als je er last van hebt, of als je ook koorts of blaren krijgt.

Ik ben zelf best huiverig voor dit soort medicijnen en het medicijngebruik over het algemeen, heb daarintegen zelf nooit last van een zware angststoornis gehad. Het lijkt wel of de symptomen een soort allergie zijn. Bij allergie hoeft er niet altijd sprake van uitslag te zijn, allergie kan ook alleen een jeuk symptoom veroorzaken. Ik ben geen huisarts of ervaringsdeskundige wie weet kan de arts meer vertellen over jeuk bij medicatie.

Als het alleen jeuk is dan hoef je je zo te lezen geen zorgen te maken. Ik denk dat jeuk wel een normale oxazepam bijwerking is, ik ben benieuwd wat de dokter zegt, laat je nog even weten wat de dokter heeft gezegd?

Hoe voel je je trouwens nu, nu je de medicatie niet hebt ingenomen? Alleen als je paniekaanvallen het dagelijks leven echt enorm belemmeren dan is het wellicht verstandig om te kiezen voor medicatie. Hou er rekening bij dat je paniekaanvallen niet inruilt voor afhankelijkheid (niet zonder kunnen) van antidepressiva.

Groetjes
- Fleur -

Fleur

Nieuw berichtdoor Kimnaomi23 » za 30 nov 2013 14:39

Hoi fleur,

Bedankt voor je reactie!
Ja ik weet het ook niet, ik heb namelijk een erge allergie voor noten en pinda's en dat begon ook de eerste keer met jeuk en daarna steeds heftigere aanvallen, dus dat mag ik absoluut niet meer dus daarom durf ik het eigenlijk niet om het nu alsnog te nemen om te proberen te kijken of het gewoon een bijwerking is of dat het ernstiger is!

Nu ik het niet ingenomen heb voel ik me weer net zo klote, en gelijk weer last van paniek aanvallen.
Maarja maar ff volhouden dan tot maandag.

Ik laat zowieso even weten als ik maandag de dokter heb gesproken!

Maar daarom heb ik ook dit geplaatst want dacht misschien hebben mensen die dit slikken hier ook last van!?

Ik normaal ben ik ook totaal niet van de medicatie hoor Maarja heb het nu gewoon even nodig en natuurlijk goeie therapie. Want je mot natuurlijk ook het onderliggende probleem aanpakken :-)!

Groetjes kimberley

Kimnaomi23

Nieuw berichtdoor Fleur » za 30 nov 2013 14:52

oh oke, ja een pinda allergie is heftig. Ik vind het een goede keus van je om even tot maandag te wachten.

Wie slikt er ook oxazepam en heeft ook last van jeuk?

- Fleur -

Fleur

Keer terug naar Medicijnen