Re: LaSea lavendelolie

Nieuw berichtdoor wil51 » za 20 jun 2015 09:20

Onderzoek wijst uit dat lavendelolie werkt. Maar frappant is wel dat dit onderzoek is betaald door de fabrikant (LaSea). Er is geen onderzoek gedaan naar bijwerkingen als je middel lang gebruikt.

wil51

Nieuw berichtdoor alberto » za 20 jun 2015 11:11

Dat klopt, heb heel internet afgespeurd naar onderzoeken. Er zijn ook onafhankelijke onderzoeken en hele discussies in duitse medische pers. Overall lijkt het erop dat de werkzaamheid vast staat en veilig is. Dat zie ik ook op vnl duitse fora van mensen die het gebruiken en artsen lijken het ook voor te schrijven als dan niet in combi met meer gangbare medicijnen. Ook in VS waar het verkocht wordt als Calmaid.

Geen gekke dingen gezien; ik probeer het 2 weken, zit nu op dag 2 en stom genoeg lijkt het wel iets te doen, maar wellicht te vroeg om te bepalen. Enne beggars can't be choosers; dit lijkt een goed alternatief.

Was niet van plan dit eindeloos te blijven gebruiken, maar in vergelijking met de benzo/ ssri ect enz zou dit toch wel heel mooi zijn. Ik zal wel berichten hoe het bevalt.
De lavendelboeren zijn overigens ook al veel minder, dus dat is ook positief.

Groet,

Alberto

alberto

Nieuw berichtdoor wil51 » za 20 jun 2015 12:21

Waar kan je het kopen? Ik kan het nergens vinden.

wil51

Nieuw berichtdoor alberto » za 20 jun 2015 14:46

Ik heb het via amazon.de, disapo apotheke( disapo.de) , sturen gewoon naar NL, was er binnen 2 dagen.
Kennelijk zijn er in duitsland veel van die internet/verzend apotheken.
Verpakkimg en alles zag er professioneel uit; je kunt zelfs rechtstreeks de fabrikant mailen met vragen en je krijgt nog antwoord ook van een apotheker.

Als je weinig bestelt zijn de verzendkosten relatief hoog, 12 E, enfin om het uit te proberen had ik dat er wel voor over.

Groet,

Alberto

alberto

Nieuw berichtdoor wil51 » za 20 jun 2015 15:17

Niederlande:
- 6.00 EUR Versandkosten bei Bestellwert unter 60.00 EUR

Dit zie ik als verzendkosten op de website van die apotheek disapo

wil51

Nieuw berichtdoor alberto » za 20 jun 2015 15:42

Des te beter, heb me dan kennelijk vergist. Zal eens op cc afschrift kijken.

Als je besluit isea te proberen, dan ben ik benieuwd naar jouw ervaringen

alberto

Nieuw berichtdoor wil51 » zo 21 jun 2015 09:24

Ik wacht eerst jouw ervaring af. Wil je die melden over bv 1 of 2 weken?

wil51

Nieuw berichtdoor alberto » do 02 jul 2015 08:38

als beloofd een update, nu 14 dagen verder.

Geen bijwerkingen.

Werkt het?

Volgens mij wel, rustiger in het hoofd, slapen prima en kalm.
Placebo? wellicht, maar dan wel een hele goeie.

Volgens mij is dit wel iets.

Groet,

Alberto

alberto

Nieuw berichtdoor wil51 » ma 27 jul 2015 08:38

Ik ben nu ook begonnen met de lavendelolie sinds 2 dagen. Merk er nog niet veel van. Neem het na avond eten. Na een uur beginnen de oprispingen met de lavendelsmaak, duurt dan de hele avond, maar is niet vervelend. Staat ook als bijwerking vermeld.

wil51

Nieuw berichtdoor alberto » za 01 aug 2015 09:15

Ben benieuwd hoe het jou bevalt.

Zag nog wat amerikaans onderzoek dat ook gematigd positief is.

Wel is het zo dat het een mild middel is, dus voor ernstige problemen zet het waarschijnlijk geen zoden aan de dijk.

Ik gebruik het nu zo'n 5 weken, heb het gevoel dat het werkt, oprispingen zijn volledig verdwenen.
Ik gebruik het s ochtends direct na ontbijt, heb je wat in je maag, minder oprispingen

Hou me op de hoogte van jouw ervaringen

Groet,

Alberto

alberto

Nieuw berichtdoor wil51 » za 01 aug 2015 09:30

gebruik het nu een week en merk niets van enige werking. Oprispingen zijn wel over.

wil51

Nieuw berichtdoor alberto » zo 02 aug 2015 08:46

Mm, dat is jammer, nog een weekje doorzetten dan en als het niets doet was het een aardig experiment, maar kan je net zo goed stoppen.

Was te proberen en kwaad kan het niet.

Succes

Groet,

Alberto

alberto

Nieuw berichtdoor wil51 » za 26 sep 2015 08:35

Na aantal weken gebruik merk ik geen effect van de pillen. Besproken met de psychiater en die vertelde als het middel echt zou werken de psychiaters het zouden weten. Er is maar 1 artikel in nederlands tijdschrift voor psychiatrie verschenen. En dat was een beperkt onderzoek betaald door de fabrikant.

wil51

Nieuw berichtdoor M_vh_K » za 04 jun 2016 09:11

wil51 schreef:Onderzoek wijst uit dat lavendelolie werkt. Maar frappant is wel dat dit onderzoek is betaald door de fabrikant (LaSea). Er is geen onderzoek gedaan naar bijwerkingen als je middel lang gebruikt.

Wie een onderzoek betaalt is volgens mij niet zo relevant. Er is nog altijd de keuze om het rapport als opdrachtgever wel of niet (te laten) publiceren. En, wie betaalt de (eerste) wetenschappelijke onderzoeken binnen de reguliere pharmaceutische industrie...?

M_vh_K

Nieuw berichtdoor Durk » ma 06 maart 2017 15:05

Ik heb het spul ook eens besteld (uit Amerika) en ga het eens proberen. Moet zeggen dat ik erg sceptisch ben, ondanks die studie(s). Dat is vaak ook maar cherrypicking en/of toeval. Maar aangezien mijn angstklachten de spuigaten uit beginnen te lopen en ik niet constant onder de lorazepam wil zitten en ook niet (terug) aan de AD wil proberen we het toch maar even.

Eerste softgel van 80 mg net ingenomen :)

Durk

Nieuw berichtdoor Durk » za 11 maart 2017 13:47

Korte update: eerste dagen zitten erop. Voorlopige conclusie: ik heb de indruk dat het wel iets doet, maar niet veel. Ik slik 2 keer 80 mg per dag. Afgelopen dinsdag had ik echt lorazepam nodig op mijn werk anders had ik het niet volgehouden.

Dagen daarna ging het ietsjes beter, vrijdag op werk nog een kwart lorazepam (0,25 mg) op. Het lijkt me eerlijk gezegd meer spul dat je slikt als je wat zenuwachtig bent. Voor full blown panic attacks is zwaarder geschut nodig.

We slikken rustig verder.

Durk

Keer terug naar Medicijnen