Pagina 1 van 1

antidepressiva afgevlakte emoties

Nieuw berichtGeplaatst: do 17 sep 2015 23:38
door H73
Hallo,

Sinds jaren heb ik (vrouw, 42 jaar) een (sociale) angststoornis. Ik gebruik hiervoor sinds zes jaar antidepressiva. Hoewel ik een lage dosis gebruik (5 mg lexapro) helpt dit erg goed tegen mijn angst, ik heb eigenlijk geen last meer van angsten. Maar ik merk steeds meer dat ik begin te balen van de bijwerkingen van de medicatie. Ik voel me behoorlijk afgevlakt, ik kan nog maar weinig echt genieten van dingen of me verheugen op zaken. Dat mis ik erg. Ook voel ik me vaak suf. Maar ik functioneer wel heel goed door de medicatie (met name op mijn werk); ik heb nogal een verantwoordelijke baan. Daarnaast ben ik alleenstaande moeder , wat natuurlijk ook het nodige van me vergt). Onlangs ben ik vier weken (in de vakantie) gestopt met de medicatie. Ik voelde me eigenlijk heel goed, ik kon weer genieten en veel positieve gevoelens ervaren. Natuurlijk voelde ik ook wel weer angst/onzekerheid , maar het was hanteerbaar. Maar toen de vakantie ten einde liep ben ik toch weer begonnen met mn medicatie (op de dosering die ik altijd nam). Ik durfde het gewoon niet aan om zonder de steun van medicatie weer aan het werk te gaan/ mijn leven vol verantwoordelijkheid weer op te pakken. Maar nu baal ik meer dan ooit van de afvlakking van mijn emoties.. (ik verlang eigenlijk terug naar hoe ik me voelde in de vakantie). Ik denk er nu over om naar de huisarts te gaan om te vragen om een lagere dosering , bijv. 3 of 4 mg (in druppelvorm) lexapro. Kijken of dit minder bijwerkingen geeft en toch effectief genoeg is. Wat ik me afvraag... zijn er hier mensen die iets herkennen in mijn verhaal? Wat hebben jullie gedaan? Zijn er hier mensen die baat hadden bij een ultra lage dosis medicatie wat toch voldoende effect had ? Ik zou graag andere verhalen horen (voel me namelijk niet zo begrepen door de mensen in mijn omgeving aan wie ik dit allemaal heb verteld.. ). Alvast dank.. ! !

Re: antidepressiva afgevlakte emoties

Nieuw berichtGeplaatst: do 22 okt 2015 22:27
door H73
Niemand ervaring hiermee? Ik heb een afspraak gemaakt met mijn huisarts, ik wil met haar bespreken wat de mogelijkheden zijn (ik denk dus aan een zeeer lage onderhoudsdosering, incidentele medicatie (alleen op moeilijke momenten, bijvoorbeeld b├Ętablokkers) of natuurprodukten.. ben heel benieuwd wat mijn huisarts gaat adviseren..

Re: antidepressiva afgevlakte emoties

Nieuw berichtGeplaatst: vr 23 okt 2015 11:40
door Nietzsche
Hier geen ervaring met afgevlakte emoties. Maar dat komt misschien omdat ik erg rustig ben van nature. Ik slik citalopram en vaar daar wel bij. Voel me normaal. Voel me wel gestresst maar dat had ik al voor de Ssris. Dus sorry ik kan je hier niet verder mee helpen.

Re: antidepressiva afgevlakte emoties

Nieuw berichtGeplaatst: do 24 dec 2015 00:47
door pillie55
Ik slik al 30 jaar Seroxat 20 mg. Wat jij voel dat afvlakken dat herken ik wel.
Zeker met samenleven dat is bij mij helemaal weg..
Ik heb een man die er begrip voor heeft.Ik was heel erg depri ,mag ook niet meer zonder Ik vaar er wel bij kan goed functioneren met alles,Alleen ik ben nergens meer bang voor. En dat is ook eng ga overal op af.
Dus wat is wijsheid.
Ik wens je sterkte.

Paula

Ik ben wel 71 jaar.En wil de laatste jaren daar geen last meer van hebben.Natuurlijk heb ik bijwerkingen.