Re: Venlafaxine retard

Nieuw berichtdoor manon1994 » ma 21 dec 2015 16:28

Ik heb dit middel 3 dagen gebruikt en nog nooit zo ziek geweest. 18 keer in 1 nacht gekotst, non stop diarree en ik zag allerlei beestjes over de muren kruipen... hallucinaties dus. Ik vind het troep en je zult wel begrijpen dat ik ermee gestopt ben haha. Succes!

manon1994

Re: Venlafaxine retard

Nieuw berichtdoor Rifje » ma 28 dec 2015 23:12

Hoi Burningkarma,

Ik ben zelf al 4 jaar aan de venlafaxine. Het was in het begin een wondermiddel. Me angsten en de daarbij gepaarde somberheid verdwenen als sneeuw voor de zon. De bijwerkingen zoals suffigheid, zweten en stoelgangproblemen kon ik na verloop van tijd managen door erbij te sporten en gezond te eten. Het leven lachte me weer toe, ik kon mijn universiteit afmaken en had een goede baan gevonden. Dit alles was niet mogelijk zonder venlafaxine...tenminste, zo zag het ernaar uit.

Er is wel een dikke MAAR. Een aantal zelfs. Slik niet een te hoge dosering. Ik heb 1 jaar lang 150mg geslikt omdat ik niet beter wist. Achteraf gezien had ik beter 75 moeten slikken want op die dosis waren me angsten te overzien terwijl ik minder zweette en mijn libido naar behoren was.

Werk daarnaast aan jezelf. Mijn fout was om als een kip zonder kop weer door te gaan rammen in het leven. Ik had geen therapie. Toen ik vorig jaar van de medicatie af wou kwam de klap en viel ik in een groot gat waar ik nu nog steeds niet uit ben. Met cognitiece gedragstherapien had het wellicht anders geweest.

Samenvattens; venlafaxine is een wondermiddel maar combineer het met gedragstherapie en slik niet een te hoge dosis. Hoop dat je hier wat mee kan. Als je vragen hebt, schiet maar raak!

Rifje

Keer terug naar Medicijnen