Re: Spirulina + Rhodiola

Nieuw berichtdoor H73 » wo 27 jan 2016 13:06

Hoi

Dat klinkt goed, wat fijn voor je! Want je hebt al een lange weg bewandeld als ik het zo lees. En als rhodiola en spirulina voor jou werken is dit natuurlijk een heel goed alternatief voor AD (heb je die trouwens ook geprobeerd?). Ik ben wel benieuwd welk merk rhodiola en spirulina je gebruikt (ik neem zelf AD tegen sociale angst maar zoek naar een natuurlijk middel om hier van af te komen).

groetjes H

H73

Nieuw berichtdoor H73 » do 21 apr 2016 20:54

Hoi,

ik ben eigenlijk wel benieuwd... neem je nog steeds rhodiola (en spirulina) en werkt het nog steeds zo goed?

H73

Nieuw berichtdoor LighthouseoftheUnaccepted » ma 28 mei 2018 06:18

Dankjewel voor het delen van je verhaal. Als ik dit supplement onderzoek (Rhodiola Rosea) dan vind ik dat vrijwel iedereen last heeft van gewenning. Na 3 tot 6 weken moet vrijwel iedereen stoppen zo'n 2 weken om weer dat effect te krijgen. Helaas sommige mensen zelfs nog eerder, bij enkele dagen zelfs al. Dan moet je dus gaan wisselen met een andere supplement of nootropic en dan ook nog eentje die anders werkt want anders werkt het niet doordat er al gewenning is. Moet zeggen, erg ingewikkeld allemaal als je niet echt bekend bent met de materie en ik ben dat zeker niet.

Zelf heb ik Tryptofaan en 5-HTP geprobeerd.

Tryptofaan werd ik agressief van en sliep er niet van, zelfs na het stoppen sliep ik een week nog niet. Vreemd als je de goede ervaringen leest.
5-HTP merkte ik eerst niks van en toen kreeg ik nachtmerries, werden de angsten erger en na 2 weken was het zo erg dat ik constant zat te trillen en amper kon praten, zo angstig was ik. In het verleden nooit last van trillen of zulke klachten gehad dus erg vreemd. Na 3 dagen gestopt te zijn was ik weer te oude gelukkig.

3 weken geleden gestart met Kurkuma (Curcuma) supplementen en merk wel wat alleen mijn geslachtsdeel doet erg pijn, plassen voelt alsof er zuur uit komt, laat staan ejaculeren. Angsten zijn iets minder maar nog niet zo erg. Merk dat ik sociaal wat minder angstig ben en wat meer geduld heb. Ben bang dat dit hem niet gaat worden helaas want die pijn is wel erg de hele dag.

Laatst bijgewerkt door LighthouseoftheUnaccepted op ma 11 jun 2018 23:12, in totaal 1 keer bewerkt
LighthouseoftheUnaccepted

Nieuw berichtdoor LighthouseoftheUnaccepted » vr 01 jun 2018 02:21

Rhodiola Rosea geprobeerd, ik word er erg chagrijnig van, na een paar dagen me overal aan te irriteren en een opgejaagd gevoel ben ik maar gestopt.

Nu iets anders zoeken.

Nieuw berichtdoor LighthouseoftheUnaccepted » ma 11 jun 2018 23:10

Schisandra geprobeerd en daar merkte ik helemaal niks van helaas. Ik word er een beetje moedeloos van als ik eerlijk ben dat het of averechts werkt of totaal niet.

Ashwagandha is een middel waar ik naar zit te kijken maar is in supplement vorm erg duur en in poedervorm moet ik dan een keukenweegschaal gaan aanschaffen, als het dan niet werkt heb ik een keukenweegschaal, altijd handig voor koken maar toch weer extra geld. Hmm... 6000mg is ook wel erg veel moet ik zeggen maar online staat dat mensen met een psychiatrische diagnose zoals GAS of PTSS daar een heel goed effect bij ervaren. Maar is het waar of willen ze verkopen? Zo ga je wel denken als je al over de 150 euro kwijt bent aan supplementen :lol:

Sprak laatst nog iemand in het echte leven die zich fantastisch voelde bij Rhodiola Rosea, vreemd hoor. Zou bijna denken dat mijn lichaam gewoon niet wil ontspannen :roll: ;)

Curcuma werkte het beste, op een gegeven moment merkte ik echt dat ik minder angsten kreeg en makkelijker in de omgang was, veel meer geduld had alleen die pijn van onderen werd alsmaar erger. Jammer want zonder die pijn had het zeker een goed middel geweest en een aanrader. Wel opletten dat je met turmeric neemt en zwarte peper en het supplementen innemen bij het eten want anders neemt het niet goed op. Las een onderzoek waarin stond dat zonder zwarte peper het amper opnam en met zwarte peper, tijdens de maaltijd 85% dus dat is echt een must.

Keer terug naar Medicijnen