Pagina 1 van 1

10 natuurlijke remedies voor het verminderen van angst

Nieuw berichtGeplaatst: di 01 nov 2016 18:00
door Mart
Als symptomen van angst met je dagelijkse leven interfereren, dan zijn deze eenvoudige veranderingen in levensstijl bewezen natuurlijke geneeswijzen om angst te verminderen.

Op de dag dat je je angstig voelt, probeer drie kopjes kamille thee te drinken.

Waarom: Kamille bevat twee chemische stoffen die hulp bieden bij ontspanning, apigenine en luteoline. Apigenine is een natuurlijke flavonoïde die in diverse groenten en vruchten zit, zoals sinaasappels, grapefruit, peterselie, ui, olijven, broccoli, selderlij, grapefruit en kamillethee. De stof Luteoline komt vooral in bladeren voor. Het is onder andere te vinden in tijm, wilde peen, olijfblad, salie, pepermunt, chilipeper, bleekselderij citroen, kiwi, peper, oregano,groene paprika, kool, rode bietjes, spruitjes en kamillethee. Een onderzoek van de Universiteit van Pennsylvania Medical Center heeft ondervonden dat patiënten met gegeneraliseerde angststoornis die acht weken kamille supplementen namen een aantoonbare vermindering van angstsymptomen ondervonden in vergelijking met patiënten die een placebo kregen.

Probeer iedere dag tussen 1 en 3 gram omega-3 vetzuren binnen te krijgen.

Waarom: Er zijn aanwijzingen dat omega-3-vetzuren angstklachten kunnen verminderen en je humeur kunnen verbeteren door verlaging van het niveau van stress, zoals het verminderen adrenaline en cortisol in het lichaam. Ingeblikte vette vis, zoals tonijn en zalm, veel smeerboters, walnoten en lijnzaad zijn allemaal grote bronnen van omega-3 vetzuren. Uit een Israëlisch onderzoek bleek dat studenten die visolie supplementen kregen minder last hadden van faalangst, door hun eet- en slaapgewoonten, cortisol levels, en mentale toestanden te meten.

Lavendel inademen.

Waarom: Een onderzoek wees uit dat mensen die een massage met lavendelolie kregen zich beter voelden en minder angst voelden dan mensen die een massage kregen zonder lavendelolie. Een ander onderzoek toonde aan dat een lavendel massage de systolische druk van hoge bloeddruk getallen verminderen die gekoppeld zijn aan stress. Probeer eens een paar druppels essentiële olie van lavendel op je kussen of in je bad, of voeg een paar druppels toe aan een kop kokend water en adem de nevel in voor een snelle ontspanning. Je kunt zelfs een paar druppels op je huid deppen. Het is één van de weinige essentiële oliën die direct kunnen worden toegepast. Vanille geur heeft ook aangetoond dat het symptomen van angst kan verlichten. In een ander onderzoek, bleek dat patiënten met kanker die MRI's ondergingen, 63% minder last hadden van angst bij het inademen van een vanille-geurende lucht dan degenen die ongeparfumeerde lucht hadden ingeademd.

Voeg L-lysine toe aan je dieet.

Waarom: L-lysine is een aminozuur en één van de bouwstenen van neurotransmitters in je hersenen. Onderzoeken hebben bewezen dat mensen die L-lysine supplementen innamen minder last hadden van angst en minder stresshormonen. L-lysine wordt onder andere aangetroffen in vlees, vis, witte en bruine bonen, tomaten, paprika, zonnebloempitten, bloemkool, abrikozen, appels, peren, dadels, vijgen, raapstelen en mango. Het wordt ook verkocht als oraal supplement.

Probeer om iedere dag 15 minuten buiten te komen in natuurlijk zonlicht.

Waarom: Dit is de beste manier om op natuurlijke wijze je vitamine D-niveaus te verhogen, die symptomen van depressie en angst kunnen verminderen. Een korte pauze van 15 minuten zal niet alleen je geest van stress verlichten, maar je ook de voordelen van buitenactiviteiten laten te plukken. En hoe groener hoe beter: uit een Japans onderzoek bleek dat mensen die 20 minuten door een bos liepen na hun wandeling lagere niveaus van stresshormoon hadden dan degenen die een vergelijkbare afstand liepen in een stedelijk gebied. Als je in een stedelijk gebied woont, ga op zoek naar parken of rustige straten met veel bomen om een wandeling te maken.

Onderzoek heeft bewezen dat 21 minuten per dag sporten of bewegen alles is wat nodig is om op betrouwbare wijze de symptomen van angst te verminderen.

Waarom: Sporten of bewegen zal niet alleen zorgen dat je je beter voelt over jezelf, maar zal je lichaam overspoelen met endorfine, wat erg goed voelt. Sommige onderzoekers zijn zelfs van mening dat het verhogen van je lichaamswarmte, een natuurlijk gevolg door lichamelijke activiteit, helpen bij cognitieve functies en je stemming verbeteren, inclusief het zorgen voor het vrijkomen van de neurotransmitter serotonine. Onderzoekers zijn van mening dat deze reactie je stemming kan stimuleren, ontspanning kan verhogen en angst verlichten.

Neem een ​​warm bad met bitterzout.

Waarom: Een kalmerend warm bad is altijd rustgevend, en het verhogen van de temperatuur van je lichaam kan helpen om de stemming en angst te reguleren. Voor extra voordelen, voeg bitterzout toe, want deze zijn rijk aan magnesiumsulfaat. Het is bewezen dat magnesiumsulfaat zouten angst kunnen verlichten en helpen om een lagere bloeddruk te krijgen. Je kunt ook proberen om lavendel of vanille oliën toe te voegen aan je badwater, om de voordelen van deze kalmerende geuren te plukken.

Minder of stop met de consumptie van cafeïne.

Waarom: Cafeïne verhoogt je energie, en kan je zenuwachtig en angstig maken. Als je 'cold turkey' niet kan stoppen, probeer dan langzaam af te bouwen door een kopje per dag minder te drinken en kijk of je een eventuele daling van je angstsymptomen opmerkt. Je kunt ook proberen over te schakelen naar een drankje met minder cafeïne en meer voordelen voor de gezondheid, zoals cafeïnevrije thee. Wees je bewust van andere bronnen van cafeïne die in je dieet kunnen zitten, zoals frisdrank, chocolade, in sommige thee en een aantal medicijnen van de drogist zoals Excedrin.

Onderzoek je dieet, en let op:
• Cafeïne, alcohol, en toegevoegde suikers kunnen angst verhogen.
• Tekorten aan magnesium, vitamine B12 en zink zijn gekoppeld aan symptomen van angst.
• Veganisten en vegetariërs in het bijzonder moeten goed op hun B12-inname letten, omdat de vitamine alleen te vinden is in dierlijke producten.
• Onderzoeken koppelen een ongelukkige maag aan een ongelukkige geest, dus vermijd het eten van moeilijke voedingsmiddelen, zoals verwerkte maaltijden, voedingsmiddelen die rijk zijn aan verzadigde vetten, en gefrituurd voedsel.
• Tot slot, vermijd honger - waardoor je bloedsuikerspiegel daalt, wat kan leiden tot een angstaanval.

Deze voedingsmiddelen eten kunnen helpen om angst te verminderen:
• Bosbessen en perziken bevatten voedingsstoffen die stress verlichten en hebben een kalmerend effect.
• Avocado's, eieren, melk en vlees zitten allemaal vol met B-vitamines die kunnen helpen om angst te voorkomen.
• Voedingsmiddelen die helpen om het stresshormoon cortisol te verlagen zijn onder meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine C, zoals sinaasappels, omega-3 vetzuren en magnesium rijk voedsel zoals spinazie en andere donkere bladgroenten.

Re: 10 natuurlijke remedies voor het verminderen van angst

Nieuw berichtGeplaatst: vr 28 apr 2017 14:09
door Huizen Gooi
Thee zetten van kamille is al genoemd als hulpmiddel, maar regelmatig lavendelthee drinken kan ook en regelmatig citroenmelisse en valeriaanwortel drinken of een mix van kamille,valeriaan wortel en of blad, lavendel en citroenmelisseblad verhogen allemaal het geluksgevoel. Valeriaan verhoogd gaba en lavendel verhoogd je gaba. Gaba supplementen werken ook heel goed net als 5htp supplementen. 5htp werkt weer heel goed om je sertonine niveau te verhogen net als pure chocolade, Chocolade bevat alleen ook weer veel histamine ( en suiker), dus daar ook weer niet teveel van nemen.. Als je je serotonine hoog genoeg krijgt, dan zal uiteindelijk ook je angst sterk verminderen of zelfs verdwijnen. Tryptofaan is de voorloper van 5htp. Deze wordt liever niet als supplement in hoge doseringen aangeraden, omdat dat bij sommige mensen niet goed verwerkt wordt en bij die mensen tot serieuze problemen kan leiden. Vandaar dat 5htp veiliger is om te geven. Tryptofaan zit ook in verwarmde melk en door het ontspannende effect, wordt je slaperig en is het een goed slappmiddel. Verder beter caffeine totaal niet meer drinken, vanwege het verstorende effect van caffeine. Caffeine zit in koffie en in de meeste thee net als ook weer histamine. Verder is histamine een serotonine verlager/tegenwerker. De 1 kan beter tegen histamine dan de ander. Het Histamine level is in ons voedsel erg hoog verhoogd. Dit komt omdat het niet meer vers gegeten wordt. Histamine in normale hoeveelheden is nodig voor/in het lichaam. Echter naar mate een product langer bewaard wordt, stijgt ook het histamine niveau in dat voedselproduct tot te hoge hoeveelheden voor mensen die dit niet goed kunnen afbreken door verschillende mogelijke oorzaken. Bij het ene product gebeurd de stijging van histamine meer dan bij andere producten. Er zijn op internet overzichten te vinden van histamine rijke en arme voeding via google. Vooral vlees, vis en diverse kaas soorten (vooral oude en schimmelkazen) en noten bevatten erg veel histamine, maar ook champignons en notenpastas zoals pindakaas etc. Bananen zijn erg gezond, maar zetten histamine vrij. Gedroogde kruiden voor door de warme maaltijden bevatten ook veel histamine, maar in olie vorm zou dat minder het geval moeten zijn, omdat dat vrij snel eruit geperst wordt. Ook zit het veel minder in diepvries producten, omdat dat direct ingevroren wordt. Probeer zoveel mogelijk vers te eten om je histamine niveau te verlagen. Na je 40ste leeftijd maak je minder van het enzym diamine oxidase aan, dat helpt bij de afbraak van histamine. O.a. hierdoor kunnen angst en depressie klachten na je 40ste verergeren. Dit enzym kan je kopen online zonder recept om te proberen of het je helpt, het heet daosin. Het is vrij prijzig. Mij helpt het goed en het helpt mij ook tegen rusteloze benen en kriebel in me benen bij het lopen. Kennelijk klachten die ook met een teveel aan histamine te maken hebben. Verder helpt bovenstaande mij allemaal en ook 6 capsules omega 3 per dag a 175 epa en 125 mg dha per dag en vit d olie 100% adh en magnesiumsulfaat 100% adh . Magnesium speelt bij mij ook een grote rol weer in de kriebelende benen en rusteloze restless legs en in ontspanning/angstremming. Het heeft allemaal raak vlakken met elkaar. Het lichaam werkt als een matrix en is daarom best complex. In elk geval wordt 80% van serotonine in je darmen aangemaakt en werkt histamine serotonine erg tegen. En je bijnieren die breken histamine af. Zijn je bijnieren niet overbelast, dan zal dit goed gaan, maar zijn ze overbelast door langdurig teveel stress, dan gaat dit steeds minder goed. Je komt dan in een vicieuze cirkel terecht. Dus verbeter je darmen en ontlast je bijnieren door histamine inname te verlagen. Heb je een lekke darm of darmontstekingen neem dan dagelijks glutamine en zwavel-aminozuren (ui,biesook,knoflook) , omega 3 (van echte zalmolie is de beste) en boswellia. Verminder je histamine zoveel mogelijk. Zorg dat je b12 met foliumzuur supplementen tezamen neemt, dan wordt b12 beter opgenomen. Zo goed zelfs dat ik een teveel kreeg van beiden. mmmm wel af en toe laten controleren dus hoe het met je b12 gaat. Pas verder op met b6. B6 is een prima vitamine voor ontspanning, maar een teveel kan tot zenuwschade leiden. Dat is mij overkomen. Wil je begeleiding in dit natuurlijke proces,wat wel aan te raden is, raadpleeg dan een natuurarts of een orthomoleculaire arts, welke thuis is in depressie en angst behandeling of een dietist gespecialiseerd in histamine problematiek. Mijn persoonlijke ervaring is overigens dat ik voldoende koolhydraten als rijst en aardappels moet eten en voldoende groente en geen suikers en alpha-liponzuur suplementen a 300 mg per dag om geen suikerpieken en dalen te krijgen. Zo eet ik 1x haverpap per dag, en de ene dag nog 2x rijst menu en de andere dag 2x aardappelmenu. Bloedsuikerdalingen lokken idd angstaanvallen uit is mijn ervaring. Dus een stabiele bloedsuiker is idd belangrijk. alpha-liponzuur helpt hier heel veel bij. Vlees eet ik alleen 1x per week en 1 gekookt ei per week. Verder eet ik extra eiwitten via erwten,mais en peulvruchten. Verder nog tarwegras-sap via de slowjuicer elke dag een kopje en verse aloe vera dagelijks 1 cm blad afsnijden van een biologische aloe vera plant en eten. Wat ook nog heel gezond is, is kefir en kombucha, maar dat bevat weer teveel histamine, dus daar niet teveel van nemen. Max een half glas van 1 van de 2 per dag. Zie youtube voor wat kombucha/kefir is. Het zijn gefermenteerde producten. Gefermenteerde producten zijn erg gezond, maar bevatten altijd veel histamine, net zoals gefermenteerde kazen, die erg veel gegeten worden in frankrijk. Wie weet dat daarom er zoveel depressieve mensen zijn in Frankrijk. 1 op de 3 gebruikt daar anti-depressivia. Ook wijn bevat veel histamine. Voeding heeft een grotere rol dan we denken is mijn kijk erop.