Re: sociale fobie en moederschap

Nieuw berichtdoor vlinder » ma 04 aug 2014 12:35

Hoi Sophia,

Wat vervelend voor je dat je je zo schuldig voelt hierover. Ik heb zelf geen kinderen, maar wel een sociale angststoornis en een hele grote kinderwens...Ik zou graag aan je willen vragen of je angstklachten al bestonden voor je een kind kreeg en hoe jouw besluit hierin is geweest om toch ervoor te gaan om een wonder te krijgen?
Zou het fijn vinden om eens te mailen oid..ook omdat ik een sociale fobie heb en dit mijn leven extreem beheerst en ik op zoek ben naar lotgenoten.

Als je wil zou het ik fijn vinden als je me een berichtje stuurt,

Groetjes vlinder

vlinder

Nieuw berichtdoor vlinder » vr 08 aug 2014 14:30

Hoi, Ik heb je een pb bericht teruggestuurd..

Groetjes vlinder:)

vlinder

Nieuw berichtdoor meltjuh90 » ma 22 sep 2014 21:49

Hoi

Ik ben nieuw hier :)
en je verhaal is voor mij heel herkenbaar!
Je zou me een berichtje mogen sturen
Ik heb helaas nog geen oplossing maar misschien dat we samen wat tips uit kunnen wisselen ;-)

Groetjes melanie

meltjuh90

Nieuw berichtdoor SAN1978 » di 14 okt 2014 16:39

Hey,

Ik ben ook nieuw en herkennen doe ik het zeker.
Buiten sociale angst heb ik ook nog andere angsten, heb dit al heel lang en het word erger met de jaren.
Dus die tips of oplossingen wil ik wel horen.

Groetjes Sandra

SAN1978

Nieuw berichtdoor anne1 » wo 29 okt 2014 16:13

Beste lotgenoten

Ik ben 27 jaar. Vanaf mijn 15e heb ik al last van angsten. "Gegeneraliseerde angsstoornis". Momenteel heb ik veel last van sociale fobie. Als ik naar de winkel ga om boodschappen te doen en ik sta in een rij en iemand zegt iets tegen mij....paniek. zit ik bij de kapper en praat de kast er tegen mij......paniek. ben ik op mijn werk en zegt een collega gedag tegen mij....paniek. De paniek bestaat uit het enorm warm krijgen. Knalrood hoofd en nek. Gevoel het benauwd te hebben. Beverig vingers en als ik sta wankelende benen. Op dit moment vermijd ik zoveel mogelijk sociale contacten. Wel mis ik contact en hoop ik dat iemand zich hierin herkent. Ik zou graag met die persoon willen mailen. Ikzelf ben woonachtig in Rotterdam. niet zichtbaar, gebruik privéberichten
Op jonge leeftijd ben ik begonnen met 150 mg effexor. Na 5 jaar werkte effexor niet meer voor mij en ben ik overgestapt op 30 mg citalopram. Na 2 jaar was ook dit niet meer voldoende. Ik kreeg er 6 oxazepam 10 mg bij. Dit werkte niet voor mij. Vervolgens daar bovenop nog 75 mg seroquel. Nog nam de angst niet af. Op dit moment ben ik overgestapt naar anafranil 150 mg en 2 mg lorazepam. Hebben meer mensen ervaring met steeds maar andere medicijnen.

Gr anne

anne1

Nieuw berichtdoor anne1 » wo 29 okt 2014 16:14

Mail. Anne_stok1 hotmail.com

anne1

Nieuw berichtdoor mamardam » wo 29 okt 2014 17:02

Beste allemaal!

Wat super dit topic! Zoveel gezocht naar actiece forumonderwerpen maar alles was oud.. zo kreeg ik al helemaal het idee dat ik de enige was met deze angst. Bij mij is het met name bloosangst.
Ik ben moeder van twee kleintjes en er moet iets veranderen. Overigens (ook) woonzaam in rotterdam. Het ljjkt me geweldig om contact te hebben met mensen met hetzelfde "probleem". Wat een bevrijding zou het zijn on zonder schaamte en angst te kunnen spreken.

mamardam

Nieuw berichtdoor Angel4 » zo 11 jan 2015 23:14

Ik ben 29 jaar oud Hier ook hetzelfde probleem ik heb een dochtertje van twee en ook bovenwonder iemand die met mij getrouwd is ondanks mijn angst het beperkt mij en mijn gezin super erg en ben hierdoor ook maar 44 kilo omdat ik er erg depressief van raak omdat ik zelf niet meer naar Familie feesten toeduw en zo me kleine en gezin al onse contacten en dierbaren verwaarlozen door vermijding hoop meer verhalen van moeders te lezen ben er erg ongelukkig en eenzaam door :cry:

Laatst bijgewerkt door Angel4 op zo 11 jan 2015 23:17, in totaal 1 keer bewerkt
Angel4

Nieuw berichtdoor Angel4 » zo 11 jan 2015 23:16

Mijn voormalige angst wat er dan by THE way in me hoofd speelt is de bloosangst trillen en zweten ik ben totaal niet mijzelf omdat ik dan erg veel op mij zelf let

Angel4

Keer terug naar Lotgenoten