Re: sociale fobie omgeving amsterdam

Nieuw berichtdoor Margrietje » ma 02 maart 2015 12:28

Hallo Motorgeitje,

Goed dat je op zoek bent naar mensen die dit herkennen. Dat is een goede stap om het aan te pakken.
Ik weet uit ervaring dat het fijn kan zijn om te weten dat er meer mensen zijn met hetzelfde; zelf ben ik namelijk ook een tijdlang bezig geweest om iets te doen aan sociale angst (of het bij mij echt "sociale fobie" is denk ik niet, maar met veel sociale situaties had/heb ik wel moeite).
En met anderen oefenen die iets herkennen en niets "raar" vinden, kan ook heel prettig zijn.

Zelf ben ik inmiddels niet (meer) op zoek naar "lotgenoten".
Maar toen ik je stukje las, moest ik wel denken aan de manier waarop ik zelf lotgenoten heb leren kennen; daarom reageer ik erop. Misschien kun jij er ook iets mee.
Ik ben zelf lid geweest van de "Vereniging van verlegen mensen"; die organiseren uitstapjes waarbij je mee kunt gaan en waar je andere mensen kunt ontmoeten.
En ze geven groepscursussen. Je zou eens op hun website kunnen kijken, als je denkt dat het wat is.

Succes in elk geval met het werken eraan!

Margrietje

Nieuw berichtdoor motorgeitje81 » do 19 maart 2015 15:04

Bedankt voor je reactie Margrietje.
Ik zat zelf ook te denken om me bij die vereniging voor verlegen mensen aan te melden.
Je slaat zo 2 vliegen in een klap..:)
Fijn dat het beter gaat met jou. En succes verders.

motorgeitje81

Nieuw berichtdoor Margrietje » vr 20 maart 2015 14:08

Hopelijk ontmoet je dan (als je inderdaad lid wordt) wat mensen met wie je samen actief aan de slag kunt gaan, zoals je graag wilt.
Van actief iets doen, leer je het meeste (al kan het vaak best lastig zijn).

Want die vervelende sociale angst kan je leven soms best verzieken; het zou jammer zijn als dat zo blijft.

Margrietje

Nieuw berichtdoor Ikke_84 » za 21 maart 2015 20:29

Hoi hoi,

Ik heb die site wel even gezien. Zijn het dan grote groepen? En is er naast die uitstapjes dan nog verder contact of dat niet?

Zou het leuk vinden om in contact te komen motorgeitje

Groetjes

Ikke_84

Nieuw berichtdoor Margrietje » ma 23 maart 2015 10:26

Bedoel je de groepsgrootte van de uitstapjes of van de cursus, Ikke84?

Bij de uitstapjes verschilde het per keer; dat hing een beetje af van welke activiteit er georganiseerd was.
Er zijn weleens meer dan 10 mensen meegeweest; maar ook weleens een kleiner groepje van misschien 5 mensen. Meestal was het iets daar tussenin.
Het is trouwens wel een paar jaar geleden dat ik zelf meegeweest ben, dus ik weet niet of het nu nog hetzelfde is.

Bij de cursus verschilt het ook wel. Toen ik eraan deelnam, begonnen we met een vrij grote groep (volgens mij iets van 14 mensen), waar later wel een paar afgevallen zijn. Maar ik heb begrepen dat die groep wel vrij groot was; bij eerdere cursussen waren ze wat kleiner.

Of er naast de uitstapjes nog verder contact is, hangt van mensen zelf af.
Er zijn mensen die vaker en gedurende lange tijd meegaan met uitstapjes, die daarnaast inderdaad ook afspreken om iets te gaan doen.
Zelf heb ik dat ook weleens gedaan.

Ik heb wel het idee dat dat wat makkelijker is als je in een wat dichterbevolkte regio woont.
De kans dat mensen in de buurt wonen, is dan groter en dat is het makkelijker om iets af te spreken.

Mocht je nog iets willen weten, vraag gerust.

En anders veel succes met het vinden van soortgenoten, van wie je hopelijk iets kunt leren :-)

Margrietje

Nieuw berichtdoor Ikke_84 » do 02 apr 2015 11:29

Thank you!

Ikke_84

Keer terug naar Lotgenoten