Re: Angststoornis

Nieuw berichtdoor Bonzai » za 21 maart 2015 23:53

Hey hallo

Ik ben nu zelf bijna 2 jaar geleden gediagnosticeerd met een angs/paniek stoornis.
Ik was, en ben een echte doorzetter dus heb al die tijd gewoon gewerkt, wat alles niet echt makkelijker maakte.
Heb veel aan me psygoloog, en haar tips en inzichten.
omdat ik zo doorzette in me werk, slik ik ook medicatie.
Hoe zit dat bij jou?

Bonzai

Nieuw berichtdoor Sinclair » ma 06 apr 2015 16:59

Hey! Bedankt voor je reactie :) Ik denk dat ik net als jij "een echte doorzetter" ben echter is dat voor mezelf eerder negatief. Meer in de zin van altijd vol willen blijven houden, doorzetten, je niet laten kennen etc. maar daarbij wel jezelf gigantisch langs lopen. Ik ben ook steeds naar school blijven gaan/blijven werken op een half jaar na waarin school en ook mijn psycholoog mij oplegden/sterk aanbevolen om een time-out te nemen omdat het allemaal niet meer ging. Verder heb ik er tot nu toe steeds zelf voor gekozen om van medicatie af te zien. Ook hier komt dan weer ''de doorzetter'' naar voren. Ik wil het namelijk allemaal zonder medicatie kunnen. Op het moment gaat het echter alsmaar slechter met me. Ik ga nu ook een intensief therapietraject in en zal waarschijnlijk binnenkort toch medicatie gaan slikken.. Hoe gaat het bij jou op dit moment? Welke tips van de psycholoog hebben jou bijzonder geholpen? Ik hoor het graag!

Sinclair

Nieuw berichtdoor Bonzai » ma 06 apr 2015 21:47

Hey! Ten eerste wil ik even zeggen, wouw! Wat een uniek en bijzonder doorzettings vermogen heb jij!
Met mij gaat het eigenlijk bijzonder goed!, daar in tegen wat naar te horen dat dat bij jou niet het geval is.
Ik was in eerste instantie ook vel tegen de medicijnen, heeft heel lang geduurd voor ik kon toegeven dat ik last had van de angst en de spanning. Als je toch aan de medicatie moet, raad ik wel aan er zo snel mogelijk vrede mee te maken, dat je het nu éénmaal voor een tijdje nodig zult hebben.
Anders werkt het een stuk minder (eigen ervaring).
Welke adviezen ik veel aan had: accepteer dat de angst en spanningen er zijn, er tegen in gaan verergert alles, klingt logich maar dat was ut voor mij niet.
Verder kom ik niet zo vaak bij me psygoloog, ik denk er veel zelf over na, lees er over, ontdek dingen, en dan bespreek ik dat met haar.
Ik ben nu met een 'traject' bezig waar ik zelf achter ben gekomen, overna gedacht heb, en nu probeer toe te passen, gezien hoe ik me voel, doet ut me goed.
Wat voor een intensief traject ga jij tegemoet?

Bonzai

Nieuw berichtdoor Savi » zo 19 apr 2015 18:48

Beste lotgenoten,ik heb al zker 13 jr laat van angst en paniek.

Wie zou hier 1ook contact over willen hebben?

Sterkte en groet.

Savi

Keer terug naar Lotgenoten