Re: wie heeft ook angststoornissen vanaf zijn/haar jeugd?

Nieuw berichtdoor NicoletteMokum » ma 13 jul 2015 14:42

Hoi,

Ik heb precies hetzelfde als jij.
Geen leuke jeugd gehad en een moeder met borderline stoornis. Geestelijk mishandeld geweest, gepest op school enz.
Vooral triggers lokken angst uit al weet ik vaak niet welke.
Sinds een dikke maand zijn de angsten en ptss symptomen weer begonnen en sta ik nu op de wachtlijst voor therapie.
Idd smorgens zijn de klachten t ergste, daarbij voel ik mij ontzettend alleen, wat het ook niet makkelijker maakt omdat ik iemand ben die niet snel andere mensen om hulp vraagt.
Ik slik zo nodig oxazepam en voor t slapen gaan neem ik er ook meestal 2 in.
Ik vind t moeilijk om een verhaal te beginnen tegen iemand die ik niet ken, maar weet we staan niet alleen.
soms heb je dat gevoel alsof de wereld doorgaat en ik stil sta. Herken jij dit ook?
Misschien reageer je terug. Ik heet Nicolette en ik ben net 48 jaar geworden.

Groetjes

NicoletteMokum

Nieuw berichtdoor Bas jansen » za 08 aug 2015 12:05

Nicolette,

Las je bericht, heb ik ook.
Met nqme dat je verteld dat de wereld doorgaat en jij stil staat herken ik wel.
Hoe is dat gevoel bij jou? Hoe merk je dat.

Ik ben bas, 49 jaar

Bas jansen

Nieuw berichtdoor san » vr 04 sep 2015 13:17

Ik heb het ook sinds mijn tienerjaren , ook als gevolg van nare jeugd enz . geloof ook niet dat ik er ooit nog helemaal vanaf kom al gaat het de laatste jaren stukken beter .

san

Nieuw berichtdoor kip » ma 14 sep 2015 08:09

Ook ik heb al vanaf mijn jeugd angsten. Nu op mijn 42ste heb ik nog te maken met straatvrees.

kip

Nieuw berichtdoor Sandy45 » za 17 okt 2015 21:14

Hoi...ik ook vanaf mijn jeugd dit allemaal....vreselijk! Iemand die in Amsterdam of omgeving woont om in contact te komen met elkaar? Ps. Vlg.maand wordt ik 46!

Sandy45

Nieuw berichtdoor Bas jansen » za 24 okt 2015 19:16

Sandy45,

Ik kom ook uit amsterdam; wellicht eens van gedachten wisselen?

Bas jansen

Nieuw berichtdoor suzanne34 » wo 14 jun 2017 23:49

Zie dat het al een beetje een oud topic is maar vroeg me af of er nog iemand reageert. Ik ben nu 34 en heb al jaren last van angsten en eenzaamheid en lijkt me fijn om mensen te ontmoeten in dergelijke situaties om elkaar te steunen.

groetjes Suzanne

suzanne34

Nieuw berichtdoor Inging » vr 21 jul 2017 22:44

Ik heb t al van heel jong....ben te weten gekomen dat toen Mn mama zwanger was , er iets gebeurde dat r erg angsti boezemde en zo op dr buik is geslagen ..... ik KAN BOEKEN SCHRIJVEN ....en dagen vertellen ...waar zou ik moeten beginnen .....het beheerst altijd Mn leven ....ook al oog ik vr de buitenwereld als een supersterke vrouw..... ik heb een eigen zaak....maar de mensen zouden is moeten weten hoeveel energie dat dit me kost ..... ik ben gevorderd ondertussen ....maar kan na een aanval nog steeds huilen van woede dat dit iets is waar je mee moet
Ieren leven .....IEdereen die echt hyperventilatie heeft weet dat ....een deskundige die durft te vertellen dat dit te genezen valt weet absoluut niet waar hij overpraat.....laat staan dat ze over zakjes blazen beginnen...yoga ...meditatie..'.pfff hou op ....zijn kleinigheidjes die je misschien iets stabieler maken '...maar eens een aanval helpt ECHT niks ....moe je ondergaan ....hang natuurlijk af hoe een zware aanval je hebt ....enfin ik heb jaren therapieën gevolgd....ik heb zoooooo veel geprobeerd.....ik zou zo veel mensen (die lichte hyperventilatie) hebben kunnen helpen .....maar als jehet echt ECHT hebt ..tja ...dan !!!:

Inging

Nieuw berichtdoor Inging » vr 21 jul 2017 22:45

Ik heb t al van heel jong....ben te weten gekomen dat toen Mn mama zwanger was , er iets gebeurde dat r erg angsti boezemde en zo op dr buik is geslagen ..... ik KAN BOEKEN SCHRIJVEN ....en dagen vertellen ...waar zou ik moeten beginnen .....het beheerst altijd Mn leven ....ook al oog ik vr de buitenwereld als een supersterke vrouw..... ik heb een eigen zaak....maar de mensen zouden is moeten weten hoeveel energie dat dit me kost ..... ik ben gevorderd ondertussen ....maar kan na een aanval nog steeds huilen van woede dat dit iets is waar je mee moet
Ieren leven .....IEdereen die echt hyperventilatie heeft weet dat ....een deskundige die durft te vertellen dat dit te genezen valt weet absoluut niet waar hij overpraat.....laat staan dat ze over zakjes blazen beginnen...yoga ...meditatie..'.pfff hou op ....zijn kleinigheidjes die je misschien iets stabieler maken '...maar eens een aanval helpt ECHT niks ....moe je ondergaan ....hang natuurlijk af hoe een zware aanval je hebt ....enfin ik heb jaren therapieën gevolgd....ik heb zoooooo veel geprobeerd.....ik zou zo veel mensen (die lichte hyperventilatie)[hebben kunnen helpen .....maar als jehet echt ECHT hebt ..tja ...dan !!!:

Inging

Keer terug naar Lotgenoten