Ik ben nieuw op dit forum.
Mijn naam is Marly, ik ben 25 jaar en op zoek naar iemand om af en toe mee te kletsen (online in eerste instantie). Ik heb vrijwel alleen mensen om mij heen die geen last hebben of hebben gehad van angst dus lijkt het mij fijn om met iemand in contact te zijn die het zelf ook herkent. Dat is toch anders he? Als je het zelf ervaart.
Ik heb afgelopen zomer mijn bachelor afgerond en was daarna werkzaam in de zorg tot dat ik sinds een halfjaar last kreeg van paniekaanvallen en de daarbij behorende agorafobie. In eerste instantie wist ik absoluut niet wat me overkwam en vond ik het erg heftig, nu ben ik alweer een stapje verder en weet ik iets meer over wat er met me gebeurd op zo'n moment.
Ik ben nu op verschillende manieren aan het werk om daar beter mee om te kunnen gaan (exposure, cognitieve gedragstherapie etc). Ik probeer, ondanks dat het geregeld echt wel pittig is, zoveel mogelijk positief en hoopvol te kijken naar de situatie en het lijkt me dan ook fijn om met iemand in contact te komen die er ook zo in staat. Zowel zien hoe lastig het soms is, maar ook kijken naar het goede.. de kleine successen en overwinningen, de kleine stappen vooruit.
Het lijkt me fijn om in contact te komen met iemand met dezelfde soort angst. Een soort van penvriendin om af en toe mee te babbelen. Lijkt dat je wat? Stuur dan gerust een berichtje!

Groetjes!