Re: Op zoek naar een leuk contact, paniekstoornis, agorafobie

Nieuw berichtdoor Daydreamer » wo 04 apr 2018 16:10

Hoi Marly,

Wat goed dat je je verhaal hier durft te delen en dat je op zoek gaat naar lotgenoten. Ik ben ook nieuw op dit forum, ben een vrouw van 24 jaar en kamp al zo lang ik me kan herinneren met een sociale fobie. Volgens mij heeft dit wel enige overlap met de paniekaanvallen en agorafobie waar jij mee te maken hebt (ook al is het ook wel verschillend). Ik heb zelf cognitieve gedragstherapie gevolgd en ga binnenkort EMDR proberen. Ik sta open voor contact mocht je dat prettig vinden. Stuur me maar een berichtje als je dat wilt.

Groetjes!

Daydreamer

Nieuw berichtdoor Markk » zo 29 jul 2018 23:19

Hoi Marly,

Mag een ''penvriend'' ook? ;-)

Ik ben ook nieuw op dit forum ben 26 jaar en ik heb zelf (helaas) ook last van paniekstoornis met agorafobie.
Loop ook bij een psycholoog en gaat nu langzaam aan de goede kant op.

Als je het leuk vind kan je een berichtje sturen.

Met vriendelijke groet,
Mark

Markk

Nieuw berichtdoor Tomm » ma 03 sep 2018 21:53

Hoi Marly, maar ook de rest,

Ik ben Tom, 25 jaar oud en al ongeveer sinds mijn 18e last van angsten en paniekaanvallen. Ze komen en gaan, en ik heb ze nog niet bepaald onder controle. Ik heb de eerste jaren geprobeerd het zelf op te lossen, maar sinds vorig jaar besloten het met de huisarts te bespreken, dat kwam nadat ik begon met werken en eigenlijk tegen een burn-out/stressklachten opliep tezamen met deze angst/paniekklachten. Ik heb persoonlijk nog steeds niet al teveel vertrouwen in mijn psycholoog en begeleider, en ik ben erg benieuwd hoe andere mensen hun klachten ervaren. Ik vind het opmerkelijk dat ik er eigenlijk nog zo weinig over weet, en dat de experts mij er ook weinig over (kunnen) vertellen. Ze dragen alleen maar oplossingen aan, maar leren me het niet echt begrijpen, vandaar dat ik graag ook mijn ervaringen deel met jullie en die van jullie graag ook hoor.

Stuur me een berichtje als je jouw verhaal wilt delen en die met die van mij wilt vergelijken.

Groet, Tom

Tomm

Nieuw berichtdoor Didi-love » zo 21 okt 2018 18:58

Hoi,

Ik heb helaas ook al jaren last van agorafobie.
Ik voel me momenteel ontzettend schuldig tegenover mijn man en kinderen.
Herkennen jullie het gevecht met jezelf en het schuldgevoel? Bestond er maar een wondermiddel!
Graag kom ik in contact met mensen die na veel jaren zijn verlost van dit monster en op welke manier is dat gelukt?

Groetjes Didi

Didi-love

Keer terug naar Lotgenoten