Re: Misselijk van angst

Nieuw berichtdoor Roel1985 » za 25 aug 2018 15:51

Joey85 schreef:Hallo allemaal,

Ik ben Joey, 32 jaar en ik heb sinds 7-8 jaar een angststoornis waarbij ik de angst heb dat ik misselijk wordt in sociale situaties. Doordat ik die angst heb dat ik misselijk wordt, dan wordt ik het ook juist. Ik heb dit al zo lang dat het een onderbewust gevoel is geworden, ook al denk ik positief ik wordt toch gespannen en misselijk.
Ik had dit vroeger nooit, maar ik weet eigenlijk ook niet meer hoe het ontstaan is. Het beheerst mijn hele leven.

Ik sta nu op een lange wachtlijst voor GGZ, kan pas terecht rond november, helaas. Ik wordt echt gek hier van en moet dus nog een lange tijd volhouden tot ik hulp krijg.

Ik ben hierdoor eenzaam geworden en heb al mijn vrienden verloren. Soms vragen mijn collega's mij mee uit eten maar ik heb dan altijd een smoesje om niet mee te gaan, ik krijg dan geen hap door mijn keel en raak erg gespannen.

Ik mis heel erg sociale contacten ook al heb ik veel last van angst en spanningen. Ik voel mij best vaak alleen, en vind het lastig dat andere mensen wel vrienden en vriendinnen hebben maar ik niet. Het lijkt mij leuk om in contact te komen met lotgenoten waar ik mee kan praten. En ook om mij iets minder eenzaam te voelen. Je hoeft natuurlijk niet precies hetzelfde te hebben als ik, maar ik kan goed relativeren met mensen die een sociale angst hebben. Het liefst heb ik contact over WhatsApp of een andere berichten app (misschien een app meer anoniem zonder tel nr) omdat dat mij het makkelijkst lijkt. Maar als je een ander goed idee hebt mag je dat ook laten weten, ik heb een PC en telefoon dus ik kan ook een programma als skype gebruiken of we kunnen gewoon via e-mail contact hebben.

Of als we niet al te ver van elkaar wonen misschien na een tijd kunnen afspreken maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik woon zelf in Zuid-Limburg.

Ik ben zelf ook geinteresseerd in andere mensen zijn verhalen dus stuur mij gerust een prive bericht.

Groetjes,

Joey

Hallo Joey,

Hoe gaat het met u nu ? Gezien de omstandigheden natuurlijk ? Ik heb jou leeftijd en gelijkaardige problemen.

Hoe kunnen we in contact komen ?

Grtz Roel

Roel1985

Keer terug naar Lotgenoten