Re: Wat doen als je bent opgelicht via Marktplaats – Geld terug!

Nieuw berichtdoor magin1 » ma 04 jan 2016 10:53

Beste Mart,

Ik heb contact opgenomen met de bank via chat, daar vertelde ik over de oplichting, maar zij konden niks voor. Mij doen.

Toen heb ik later nogmaals via de chat gesproken met iemand maar toen alleen over een foutieve betaling, hier kon ik een mail over sturen.

Dit gedaan maar nu gebruiken ze het gesprek over de oplichting tegen mij... Ik heb nu gemeld dat de naam en rekeningnummer niet bij elkaar horen en dat het daarom om een foutieve betaling gaat. En wacht op reacties.

Heb jij misschien nog tips?

magin1

Nieuw berichtdoor Gerard » ma 04 jan 2016 17:30

Beste Magin1,

Ik vind het zeer vervelend voor je dat je bent opgelicht. Wat je kan doen is het volgende: als je rechtsbijstand hebt, neem direct contact op en probeer ze af te vuren op je bank! Werkt dit niet, dan zou je eens bij iedere advocatenkantoor naar binnen kunnen lopen en vertellen wat er aan de hand is. Je moet hierbij wel nadrukkelijk melden dat je vermoed dat het om een foutieve betaling gaat. Misschien gaat de bank alsnog moeilijk doen, want dit doen ze graag als ze denken dat ze iets niet hoeven te doen, maar niet geschoten is altijd mis. Mocht je met (of zonder) de hulp van een advocaat een aangetekende brief naar de bank schrijven, vermeld er dan duidelijk bij dat je eerst vermoede dat het om oplichting ging (want dit weten ze al, je hebt het al verteld) maar dat het nu blijkt dat dit niet het geval is en dat het gewoon de verkeerde rekeningnummer was. Je kan daarvoor inderdaad de naam gebruiken, want die klopte niet!

Hopelijk kan de oplichter in de kraag worden gevat.

Laat je nog even weten hoe het is afgelopen?

Groet,

Gerard

Nieuw berichtdoor magin1 » ma 04 jan 2016 23:54

Update:

Contact met de bank gehad weer. Heb uitgelegd dat naam niet zal kloppen bij de naam en dat ze controle "moeten" doen. Omdat ongeacht of het om oplichting gaat, als naam en nummer niet overeen komen Is het een foutieve betaling.
Zij zijn procedure gestart om te kijken of naam overeenkomt met rekeningnummer. Nu dus hopen dat zij inderdaad andere naam hadden opgegeven.

Mail:
Wanneer een naam en rekeningnummer niet bij elkaar horen wordt hier steekproefsgewijs een controle op uitgevoerd. Deze betalingen kunnen dus wel gewoon doorgang vinden. Hierbij gaat het dan inderdaad om een foutieve betaling. Ik zal een dossier starten om na te gaan of naam en nummer overeenkomen, dit kan ik niet meteen zien omdat het een ABN nummer betreft. U hoort van ons zodra wij meer weten, houd u er rekening mee dat hier een periode overheen kan gaan voor u bericht van ons krijgt.

magin1

Nieuw berichtdoor millih » di 05 jan 2016 22:35

kan je laten weten hoe het afloopt? Ik ben namelijk ook opgelicht en ben wel bereid om alles uit te proberen om mijn geld terug te krijgen.

millih

Nieuw berichtdoor Gerard » di 05 jan 2016 23:18

Dat is heel goed nieuws Magin1, ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontplooien. Millih, als je bent opgelicht via internet en je hebt het geld overgestort naar een Nederlandse bankrekeningnummer, dan kan je ervan uitgaan dat je het geld hebt overgestort naar de verkeerde bankrekening ;) en kan je bij je bank aankloppen met de mededeling dat je geld naar een verkeerd rekeningnummer hebt overgestort. Vervolgens gaan hun het geld voor je terugvorderen. Let op: je moet er achteraan blijven zitten. Als je een aanvraag voor een terugvordering van verkeerde storting doet, dan kan je erop rekenen dat je binnen enkele dagen of weken wordt gebeld door de bank. Leg vervolgens uit dat je vermoed dat je geld hebt overgestort naar een verkeerde rekening en dat je het graag terug zou willen hebben. Vraag ook wanneer je weer wat zal horen. Vervolgens gaat de bank contact opnemen met de bank van de rekeninghouder, en neemt desbetreffende bank contact op met de rekeninghouder met de mededeling dat er geld is gestort op de verkeerde rekening, en dat de eigenaar van het geld het graag terug gestort zou willen hebben binnen x-aantal dagen. Geeft de eigenaar van de rekening waarnaar je verkeerd hebt overgestort vervolgens geen gehoor aan het verzoek van de bank, dan krijg je zo de adresgegevens van de persoon. Vanaf dat punt kan je het een advocaat, rechtsbijstand, of mogelijk de Politie het over laten nemen (de kosten van de advocaat kan je mogelijk eisen van degene die geen gehoor heeft gegeven in eerste instantie, bespreek dit met je advocaat alvorens er een rechtszaak van te maken)

Laten jullie beide even weten hoe dit is afgelopen? Er worden namelijk nog steeds dagelijks veel te veel mensen opgelicht via internet zoals onder andere op Marktplaats. Ik ben het beu, heel erg beu. Oplichten moet stoppen! De mensen zullen blij zijn met jullie reacties, en het zal helpen om meer oplichters te stoppen van oplichten.

Gerard

Nieuw berichtdoor ikhoordenietsmeer » ma 18 jan 2016 23:06

Ik had via marktplaats iets gekocht (dacht ik) maar na het betalen hoorde ik niks meer van de verkoopster op Marktplaats. Ik had het geld wel overgemaakt. Ik vond het zo raar. Hoe kon dit? Ze antwoordde niet op mijn mailtje. Ik dacht: "ik heb het geld vast naar een verkeerd bankrekeningnummer overgemaakt, en de verkoopster heeft geen zin in spelletjes spelen, en vermoed dat ik haar probeer te bedonderen, omdat mijn geld niet bij haar is aangekomen maar bij een ander."

Dus ik netjes met dit verhaal langsgegaan bij de bank, ze vertelde me dat ik via hun internetsite een formuliertje in moest vullen als ik per ongeluk geld naar de verkeerde had gestuurd. Trust me, Ga er maar eens naar Googelen: "geld naar verkeerde rekening overgemaakt" en dan de naam van je bank erachter: Rabobank, ING, SNS, of noem het maar op hoe je bankier ook heet. Als je vermoed dat je geld hebt overgemaakt naar de verkeerde bankrekening en die zoekterm Googelt, dan zal je daar het formuliertje of stappenplan van je bankier vinden voor terugvordering na verkeerde storting.

Zelfs de Consumentenbond zegt:
Consumentenbond.nl schreef:"Heb je geld naar een verkeerd rekeningnummer overgemaakt, vraag dan aan je bank of ze het geld kunnen terughalen."

Na een paar weken werd ik gebeld door een medewerker van de bank, en heb uitgelegd dat ik per ongeluk een foutje had gemaakt, en of het mogelijk was om mijn zwaar verdiende loon terug te laten storten. Ze hebben contact opgenomen met die persoon, en al me geld netjes binnen de datum van plan B. teruggekregen.

Als je geld overmaakt naar een andere rekening dan bedoeld was, schroom niet om je bankier te verwittigen. Het geld is van jou! Jij hebt het verdient! Je hebt er recht op!

ikhoordenietsmeer

Nieuw berichtdoor magin1 » ma 25 jan 2016 11:42

Nieuwe ontwikkeling!
Ik denk dat de persoon in kwestie bericht heeft gekregen van de bank. Wat zal ik doen? Geld terug vragen kan hij misschien gebruiken tegen ons in dit proces? Of helemaal niet reageren en de bank hun werk laten doe?

---------------------

Excuses voor de late reactie.
Ik heb begrepen dat u de verkeerde items ontvangen heeft, stuur me nogmaals uw adress gegevens op dan zorg ik ervoor dat beide items voor vrijdag deze week geleverd worden.

Ik kan helaas niet eerder leveren omdat ik op dit moment geen 970 op vooraad heb alleen r9 380.
Ik heb wel de cpu op voorraad.
Mocht u een r9 380 met 6600k willen kan het zo snel als woensdag geleverd worden zo niet is vrijdag het snelst.

Kunt u ook vermelden welke items u ontvangen heeft.

magin1

Nieuw berichtdoor magin1 » di 26 jan 2016 22:42

Het volgende terug gestuurd waar ik kort daarop een reactie op kreeg.

Goedendag kesta,
Ik begrijp dat er iets Is fout gegaan ergens in het betaal proces omdat de naam niet bij het rekeningnummer hoort en het daarom een foutieve betaling is en het geld bij u terecht Is gekomen.
Wilt u de € 425 nog voor aanstaande donderdag terug storten.

Dit kan naar:********************

Hier zou ik graag een bevestiging van zien in de vorm van een screenshot van de voltooide betaling.

Verder is er een kale goedkope koeler binnen gekomen waarbij de postbode heeft meegekeken bij het openen er van. Maar niet met een retour adres met uw naam.

Mvg. Ik hoop op een snelle reactie.

Het antwoord daar op was
Wordt geregeld ik hou u op de hoogte waneer uw geld terug gestort is

Ik ben dus erg benieuwd!

UPDATE 31-01-2016
Nog niks ontvangen... vervelend dit. Dus nu weer op de bank wachten

magin1

Nieuw berichtdoor magin1 » ma 01 feb 2016 17:27

Nou... Bank kan geen contact krijgen met deze persoon. Hij reageerd niet op hun dus zullen zijn gegevens naar mij gestuurd worden!

Wat zal ik er mee doen?
Iemand een creatieve oplossing?

magin1

Nieuw berichtdoor Gerard » ma 01 feb 2016 23:01

enkele opties waaruit je zou kunnen kiezen:
* de adresgegevens doorspelen aan de politie
* langsgaan samen met politie assistentie.
* met een jurist praten over juridische stappen ondernemen tegen de persoon in kwestie.

Succes! Laat je nog even weten hoe dit afloopt? Ben zeer benieuwd.

Gerard

Nieuw berichtdoor Jordiiz » wo 24 feb 2016 12:37

Hallo,

Ik ben zeer benieuwd hoe dit is afgelopen ik zit namelijk in dezelfde positie, en het gaat om 710 euro.
Ik heb bij mijn bank, na het lezen van jullie ervaringen, contact met mijn bank opgenomen en alleen maar gezegd dat ik het foutief heb overgemaakt.

Ik hoor graag van jullie!

Jordiiz

Nieuw berichtdoor Jordiiz » wo 24 feb 2016 12:38

magin1 schreef:Nou... Bank kan geen contact krijgen met deze persoon. Hij reageerd niet op hun dus zullen zijn gegevens naar mij gestuurd worden!

Wat zal ik er mee doen?

Hoe is het afgelopen?!

Jordiiz

Nieuw berichtdoor magin1 » za 05 maart 2016 23:04

Jordiiz schreef:
magin1 schreef:Nou... Bank kan geen contact krijgen met deze persoon. Hij reageerd niet op hun dus zullen zijn gegevens naar mij gestuurd worden!

Wat zal ik er mee doen?

Hoe is het afgelopen?!

De persoon in kwestie had mij nog gemaild onder een andere naam maar er is nooit geld terug overgemaakt:(
Met het adres en naam is verder ook niet veel te doen dan aangifte te doen.
Of zelf langs te gaan..

magin1

Nieuw berichtdoor Gerard » zo 06 maart 2016 21:52

In principe zou je kunnen denken dat je geld naar de verkeerde rekening gestort zou kunnen zijn, voordat je wist dat je geld niet teruggestort zou worden.

maar: omdat je nu geen geld terug gestort hebt gekregen, neem ik aan dat het in jouw geval om een oplichter gaat. Je hebt de oplichter/oplichtster bij deze op heterdaad betrapt! Je hebt zelfs zijn of haar naam en adresgegevens... ja, je kan inderdaad aangifte doen. Maar het is misschien slim om ook direct bij een erkent advocatenkantoor naar binnen te wandelen met je verhaal. Meestal kan je daar een gratis advies gesprek (inloopuurtje) krijgen. Wie weet kunnen ze de kosten die hun vragen voor de rechtszaak wel laten vergoeden door de oplichter, omdat het een soort van financiële schade is die je hebt moeten lijden door juridische kosten. Een advocaat kost al snel honderden euro's per uur, dus ik neem aan dat je de financiële schade liever wilt laten betalen door de vuile oplichter. Laat je horen wat je gaat doen en hoe het afloopt?

Groetjes,
Gerard

Gerard

Nieuw berichtdoor Verdomme » di 08 maart 2016 15:03

Beste

Ik heb ongeveer het zelfde voor als de vorige reacties. Ben namelijk opgelicht door een meneer met een Nederlandse rekening, 400 EUR was het. Voel mij echt slecht. Heb klacht ingediend van oplichterij bij de politie, ook de bank gebeld( ze kunnen niets doen zeiden ze). Ben radeloos, dus moet ik ook proberen te vermelden dat het om een foutieve handeling was ? Ookal weten ze dat het ging over oplichterij ? of iets anders ?

met vriendelijke groeten

VERDOMME !!!!! :?:

Ook moet ik zeggen dat het geld de 29/02/2016 gestort werd, dus weer heel heel dom van mij om nu pas te reageren...

Verdomme

Nieuw berichtdoor Verdomme » di 08 maart 2016 18:17

Verdomme schreef:Beste

Ik heb ongeveer het zelfde voor als de vorige reacties. Ben namelijk opgelicht door een meneer met een Nederlandse rekening, 400 EUR was het. Voel mij echt slecht. Heb klacht ingediend van oplichterij bij de politie, ook de bank gebeld( ze kunnen niets doen zeiden ze). Ben radeloos, dus moet ik ook proberen te vermelden dat het om een foutieve handeling was ? Ookal weten ze dat het ging over oplichterij ? of iets anders ?

met vriendelijke groeten

Ook moet ik zeggen dat het geld de 29/02/2016 gestort werd, dus weer heel heel dom van mij om nu pas te reageren...

Ik heb gebeld en heb een scenario voorgeschoteld, door te laten merken dat het een foutieve handeling is. Hij ging me iets laten weten, moest mijn pv nummer geven van mijn klacht bij de politie.

Verdomme

Nieuw berichtdoor Verdomme » wo 09 maart 2016 13:15

Verdomme schreef:
Verdomme schreef:Beste

met vriendelijke groeten

Ik heb gebeld en heb een scenario voorgeschoteld, door te laten merken dat het een foutieve handeling is. Hij ging me iets laten weten, moest mijn pv nummer geven van mijn klacht bij de politie.

De bank heeft me terug gebeld, ze zeiden dat het ging blijven bij de klacht dat ik bij de politie heb ingediend. :?:

Verdomme

Nieuw berichtdoor Gerard » do 10 maart 2016 14:27

Heb jij enig - doorslaggevend - bewijs dat het om een oplichter gaat? En heeft de bank bewijs dat het in jouw geval om een oplichter gaat? Als het antwoord nee is, dan hebben ze geen reden om jouw verzoek tot terugbetaling te negeren. Ik zou nogmaals contact opnemen met de bank en uitleggen dat het waarschijnlijk toch een foutieve betaling is geweest, en dat je je hebt vergist in dat het oplichting was. Ik zou ze laten controleren of de naam bij de bankrekening hoort, want als die niet kloppen dan zouden ze volgens mij het proces moeten starten. Misschien moet je je aangifte (tijdelijk) intrekken, en als het blijkt dat de persoon in kwestie het geld niet terugbetaald, dan zou je wel overtuigd kunnen zijn van een oplichter en alsnog aangifte kunnen doen.

Heb je rechtsbijstand? Of wellicht iemand in je familie met juridische kennis? Wellicht kunnen zij je hier ook verder mee helpen.

Gerard

Nieuw berichtdoor magin1 » wo 16 maart 2016 00:31

Gerard schreef:In principe zou je kunnen denken dat je geld naar de verkeerde rekening gestort zou kunnen zijn, voordat je wist dat je geld niet teruggestort zou worden.

maar: omdat je nu geen geld terug gestort hebt gekregen, neem ik aan dat het in jouw geval om een oplichter gaat. Je hebt de oplichter/oplichtster bij deze op heterdaad betrapt! Je hebt zelfs zijn of haar naam en adresgegevens... ja, je kan inderdaad aangifte doen. Maar het is misschien slim om ook direct bij een erkent advocatenkantoor naar binnen te wandelen met je verhaal. Meestal kan je daar een gratis advies gesprek (inloopuurtje) krijgen. Wie weet kunnen ze de kosten die hun vragen voor de rechtszaak wel laten vergoeden door de oplichter, omdat het een soort van financiële schade is die je hebt moeten lijden door juridische kosten. Een advocaat kost al snel honderden euro's per uur, dus ik neem aan dat je de financiële schade liever wilt laten betalen door de vuile oplichter. Laat je horen wat je gaat doen en hoe het afloopt?

Groetjes,
Gerard

Ik ga binnenkort even kijken of ik hier iets mee kan doen! Ben zaterdag in amsterdam, zal hem even een brief door de bus doen met de vraag of hij wel even wil betalen.

Bedankt voor je advies!

magin1

Nieuw berichtdoor Gerard » wo 16 maart 2016 14:12

Dat vind ik een heel goed plan Magin1. Tipje: maak een kopie van de brief (en alle e-mails) waarin je het geld terug vroeg, dit kan later handig van pas komen als je er een rechtszaak van gaat maken. Dan kan je in ieder geval aantonen dat je meerdere malen hebt geprobeerd om je geld terug te vragen. Ik weet niet of het verstandig is om de brief zelf in de brievenbus te stoppen, of om de brief aangetekend (met handtekening) te verzenden zodat je in de rechtszaal met zekerheid kan aantonen dat de brief door de persoon is ontvangen door de gezette handtekening.

Ik weet zeker dat de oplichter 7 kleuren stront schijt zodra er ineens een brief op zijn / haar deurmat ligt, want de persoon zal erachter komen dat hij of zij niet langer anoniem (ontmaskerd) is. Hopelijk zet deze waarschuwing de persoon aan tot terugbetaling. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. De oplichter zou gek zijn als hij het geld nog niet terug zou betalen nadat er een brief binnen is gekomen op het adres.

Ik heb er alle hoop in dat het gaat lukken om het geld terug te kunnen krijgen.

Gerard

Nieuw berichtdoor Guven » di 17 mei 2016 15:03

Beste Gerard (en andere lezers),

Ik ben ook opgelicht via Marktplaats en nu weet ik dat zijn rekeningnummer en de opgegegvn naam niet overeenkomen. Nu ben ik benieuwd wat jullie als antwoord geven als de bank vraagt naar welk rekeningnummer ik het bedrag had willen overmaken? Want het rekeningnummer naar waar ik het geld naar heb overgemaakt is natuurlijk het 'verkeerde' rekeningnummer. Dat is het in feite ook, want die oplichter heeft mijn geld!
Dus wat geven jullie als antwoord als ze vragen naar welk rekeningnummer het geld overgemaakt moest worden.

Moet ik dan wel aanhouden dat de tenaamstelling bij de betaling wel klopte? Dus eigenlijk een fictieve naam waarschijnlijk aanhouden? Die naam heeft de oplichter mij doorgegeven.

Ben erg benieuwd naar jullie reactie. En ik hoop dat jullie snel kunnen reageren, want wil heel graag contact opnemen met de bank.

Alvast bedankt!

Guven

Guven

Nieuw berichtdoor SanderW » wo 18 mei 2016 13:22

Hi allemaal,

Ook ik ben opgelicht via Marktplaats en heb bijna 2 weken digitaal aangifte gedaan en contact gehad met Marktplaats en ING (zowel mijn bank als die van de oplichter).
Marktplaats verwijst naar de politie, waar mijn aangifte nog altijd de status ontvangen heeft. Marktplaats geeft aan dat zij wel gegevens zoals het ip-adres aan de politie geeft als de politie er om vraagt, maar dus niet aan mij.

De conversatie met de ING staat hieronder en hier zakt dus echt mijn broek vanaf.
Ik geloof er niets van dat ik van de politie wel de adresgegevens ga krijgen :cry:

Algemene informatie
Chat starttijd May 17, 2016 9:49:33 AM EST
Chat eindtijd May 17, 2016 10:20:52 AM EST
Duur van het gesprek 00:31:18
Adviseur Marjan
Uw gesprek met ING
ING: Welkom bij ING Chat. Wij helpen u graag verder met uw vraag. U wordt verbonden met één van onze adviseurs.
ING: U bent nu met één van onze adviseurs verbonden. Marjan helpt u graag verder.
Marjan: Goedemiddag, fijn dat u met mij wil chatten, mag ik vragen wat uw naam is?
U: Hi, ik heb een vraag over het bemiddelen bij het terugvragen van een overboeking
Marjan: Oke, vertel.
U: Op uw site staat dat dit niet kan in het geval van internetoplichting. Mijn vraag is waarom de oplichter in dat geval door de ING beschermd wordt. De aangifte bij de politie is op 7 mei al gedaan maar heeft nog steeds de status ontvangen
U: Sorry, mijn naam is Sander :-)
Marjan: Hallo Sander, nee de oplichter wordt niet beschermd, alleen gaat bij een oplichting alles via de politie.
Marjan: Dat zijn de afspraken die wettelijk zijn gemaakt.
U: De kans is natuurlijk groot dat de betreffende ING-rekening bij een katvanger hoort, maar hoe langer het duurt voordat de politie het oppakt hoe meer slachtoffers er kunnen zijn
Marjan: Ik denk dat u daarvoor bij de politie moet zijn, het spijt me op die vragen weet ik het antwoordt niet.
U: Maar dan kan ik toch nog steeds aangeven dat het om een foutieve boeking gaat ipv oplichting?
Marjan: Omdat u de betaling heeft geaccodeerd met een tancode, dus toestemming heeft gegeven voor de overboeking kunnen we de betaling niet terugboeken, vandaar dat u aangifte moet doen bij de politie.
Marjan: Ja dat kan, alleen gaan we dan een brief naar diegene sturen met het verzoek tot terug betaling, doet diegene dat niet dan mag u gegevens opvragen.
Marjan: Omdat dit om een oplichter gaat zal hij of zij het geld niet terug boeken.
U: Ik begrijp dat de betaling daarom niet teruggeboekt kan worden. Maar na het verstrijken van de 3 weken kan ik dan van jullie het adres ontvangen en ik beslag laten leggen op de rekeningeigenaar
U: Ja dat kan, alleen gaan we dan een brief naar diegene sturen met het verzoek tot terug betaling, doet diegene dat niet dan mag u gegevens opvragen."
U: Dat is wat mij betreft een prima optie
Marjan: Maar dat geld alleen als u naar een verkeerd rekeningnummer overboekt.
U: Maar dan zeg ik nu toch gewoon dat het naar een verkeerd rekeningnummer is overgeboekt?
Marjan: U geeft net aan dat het om een oplichting gaat, dus kan ik dit niet opstarten.
U: Is dat niet vreemd dan? Dan start ik morgen opnieuw een chat, krijg een collega en zeg dan dat het om een verkeerde overboeking gaat. Waar zit dan het verschil?
Marjan: Dat u zelf dan fraude pleegt, misschien?
U: Dat valt volgens mij niet onder fraude
Marjan: U geeft ons dan verkeerde informatie, niet echt eerlijk dus.
U: Maar opgelicht worden door iemand met een ING-rekening is wel eerlijk?
Marjan: Nee, dat zeg ik niet.
U: De naam die de oplichter gegeven heeft hoort waarschijnlijk niet bij het betreffende rekeningnummer. Bij de postbank zat hier vroeger nog een check op. Ik weet dat dit bij de ombudsman ook al een item was wat helaas nog steeds niet opgepakt is
Marjan: Bij oplichting moet u aangifte doen bij de politie, als u dit gedaan heeft gaat de politie zijnn werk doen, hoelang dit duurt weet ik niet daarvoor zult u toch contact op moeten nemen met de politie. Wilt u ons verkeerde informatie geven is dat aan U.
Marjan: Er zit een check op naam nummer, maar of diegene een oplichter is die nog niet gepakt is of bekend is bij ons, dan kunnen we niet zomaar de rekening blokkeren.
U: Maar die check wordt niet teruggekoppeld naar degene die overboekt, want dan zou ik toch een melding hebben gekregen dat de persoon die ik ingevoerd heb niet bij het betreffende rekeningnummer hoort?
U: Ik snap dat je niet zomaar een rekeningnummer kunt blokkeren. Dat initiatief zal door de politie genomen moeten worden. Maar als ik door bemiddeling na 3 weken het adres van de rekeningeigenaar krijg, dan is dat sneller dan de 13 maanden die de politie nodig heeft
Marjan: Ja als het naar een INg rekeningnummer is overgeboekt.
U: Ik heb het via de App overgemaakt van een ING rekening naar een ING rekening
U: Van ING38INGB*****8 naar NL12INGB*****1 o.v.v. B. Verberk
U: Ik heb daar geen waarschuwing gehad dat het laatst genoemde rekeningnummer niet toebehoord aan B. Verberk
U: Is dan de conclusie dat dit rekeningnummer daadwerkelijk aan een B. Verberk toegehoord?
Marjan: Nou, ik hoor net dat er inderdaad geen naamnummer controle meer wordt gedaan, mijn excuus daarvoor.
U: Als ik dan zeg dat ik bij het overschrijven naar dit rekeningnummer dacht het geld naar B. Verberk over te maken, dan lieg ik niet en zou inderdaad een foutieve boeking zijn
Marjan: Ik zou als ik u was nog een keer contact opnemen met de politie, omdat het om een strafbaar feit gaat kan ik helaas niet bemiddelen.
U: Maar er is nog niet vastgesteld dat het om een strafbaar feit gaat, dus op dit moment gaat het nog om een foutieve overboeking waarbij ik de andere partij al gevraagd heb het geld terug te boeken
Marjan: Klopt helemaa, ik geeft u ook gelijk als ik er wat aan had kunnen doen zou ik het ook gedaan hebben.
U: Dus morgen nog een keer proberen en dan alleen maar aangeven dat het om een foute overboeking gaat?
Marjan: U kunt het proberen, alleen vind ik dat wel jammer.
U: Ik vind het ook heel jammer dat ik het dan op die manier zou moeten doen. Ik ben veel liever eerlijk. Maar eerlijkheid duurt inderdaad het langst.....ruim één jaar volgens de politie zelf
Marjan: Ja jammer, dat ze er niet eerder bij zijn, ik hoop dat u uw geld terug krijgt.
U: De afspraken die wettelijk zo blijkbaar geregeld zijn, dienen niet het slachtoffer maar alleen de dader. Dat het slachtoffer daardoor genoodzaakt wordt om zelf te moeten liegen is best om treurig van te worden
U: Helaas is het dus niet anders ;-(
Marjan: Ja, de wet is niet altijd eenvoudig, ik wens u veel succes.
Marjan: Ik hoop echt dat het goed voor u afloopt.
U: Bedankt voor de informatie.
U: Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen
Marjan: graag gedaan , ik wens u een fijne avond.

SanderW

Nieuw berichtdoor Jurian » vr 27 mei 2016 14:04

Hoi, bedankt voor dit goede mooie forum
Ik heb een vraag

Ik heb recent geleden nog beats studio wireless gekocht voor 120,- eigenlijk 160,- maar ik bood lager en ze gingen akoord. Ik heb het geld overgemaakt en toen kreeg ik veel later dan afgesproken de beats bij mij thuis bezorgd. Maar dan kwam het probleem: de beats bleken NEP te zijn dus im heb wederom contact opgezocht (via whatsapp) met de verkoper, genaamd wisebuys. Ze zeiden is hij echt nep? En ik bewees hoe nep het is en toen zeiden ze van oke we sturen wel een echte op en dat hebben ze nooit gedaan. Ongeveer een week later zei ik waar blijft het nou en hun zeiden even geduld, hier gaan we verlies maken dus even geduld. Ik zei ik ga een deadline instellen dus de deal werdt als volgd, 250,- overmaken naar mijn bankrekening of de beats voor vrijdag, dus nog een week, versturen naar mij. Ze gingen akkoord maar er komt nog steeds niks en ik zit nu thuis met neppe beats wat waarschijnlijk nog strafbaar is ook!

Help! Wat moet ik nu doen?

Jurian

Nieuw berichtdoor Roland69 » do 12 jan 2017 22:07

Beste mensen, ik ben opgelicht via marktplaats, wel betaald maar niets ontvangen. Ik heb aangifte gedaan en de procedure bij de bank opgestart door te melden dat het om een foutieve overboeking gaat, ik lees uit andere reacties dat het 1 het andere niet toelaat..kan een aangifte samen met de bankprocedure?

Roland69

Volgende

Keer terug naar Overige bezorgdheid