Re: Wat doen als je bent opgelicht via Marktplaats – Geld terug!

Nieuw berichtdoor Gerard » za 08 apr 2017 22:07

Hoi Cece,

Ik denk dat je goed hebt gehandeld door eerst reactie te vragen, want met dat antwoord zou je ervan uit kunnen gaan dat het geld toch naar de verkeerde rekening is gestort. Mochten ze vragen naar welke rekening je het had willen sturen.. dan hoef je daar denk ik geen antwoord op te geven, plus ze heeft je het correcte rekeningnummer nog niet gegeven dus je zou ook kunnen zeggen dat je die niet weet en het verhaal kunnen uitleggen.

Ik denk dat je je geld terug gaat krijgen, maar je moet echt overtuigd zijn dat het geld naar de verkeerde rekening is gestort en nog niet opgelicht bent.

Groet,

Gerard

Nieuw berichtdoor cece » za 08 apr 2017 22:58

okay, dank u wel!

Ik zal u zeker hierover op de hoogte houden!

cece

Nieuw berichtdoor cece » wo 19 apr 2017 18:06

Hallo Gerard,

Ik probeer zoals ik u eerder heb verteld mijn geld via de bank terug te krijgen. De bank heeft mij laten weten dat zij gaan bemiddelen en als de rekeninghouder binnen 3 weken mijn geld niet terug boekt, krijg ik van de bank de gegevens van deze persoon.

Omdat ik met deze procedure bij de bank ben gestart, heb ik dan ook nog geen aangifte gedaan bij de politie.
Ik vraag me nu af of dit wel verstandig is. Nu heeft een moderator van opgelicht op internet mij een mail gestuurd, waarin hij mij adviseert om zo snel mogelijk aangifte te doen.

zou een aangifte in de weg staan van de procedure bij de bank?

Mvg,
Dora

cece

Nieuw berichtdoor Gerard » wo 19 apr 2017 20:59

Aangifte van oplichting via Marktplaats (of elders op internet, of in het echte leven) moet je alleen doen als je 100% ervan overtuigd bent dat je bent opgelicht. Let er wel op dat als je aangifte doet, je inderdaad problemen kan krijgen met de bankprocedure, en dat de politie zonder adres er weinig aan kan doen omdat ook zij geen privacy mogen schenden.

Als ik U was dan zou ik er vanuit gaan dat het geld naar de verkeerde persoon is overgeboekt, en starten met de bankprocedure. Het is belangrijk dat als je het adres krijgt, je meerdere (aangetekende) brieven stuurt zodat je in de rechtszaal kunt aantonen dat je alles hebt geprobeerd om je geld terug te krijgen. Mocht het bankrekeningnummer in kwestie het geld niet terugstorten, dan zou ik overwegen om aangifte te doen wegens niet terugstorten van het geld. De politie handelt het in dat geval verder af. Ik ben geen advocaat, het is slechts advies. Ik weet niet of het wel of niet verstandig is om nu aangifte te doen, nadat ze met de bankprocedure zijn gestart. Als het daadwerkelijk zover komt dat de rekeninghouder geen gehoor geeft aan je brieven, dan zou ik met de rechtsbijstand bellen of als je dit niet hebt bij een advocatenkantoor naar binnen lopen voor advies. Laat je ons weten hoe dit afloopt? Dan kunnen de nieuwe opgelichte mensen die hier komen er misschien heel veel aan hebben.

Gerard

Nieuw berichtdoor Timyz » ma 01 mei 2017 09:09

Hoi lieve mensen!
Helaas ben ik ook opgelicht. Ik zal mijn verhaal vertellen en hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen, zou ik zeer op prijs stellen! :)

Ik heb via marktplaats een videokaart (MSI Radeon
RX480 Gaming X 8G) gekocht bij Nico (11 1/2 jaaf
actief) uit Deventer. Zondag avond 12 maart heb
ik 160 euro overgemaakt naar zijn rekeningnummer, we hebben beide dezelfde bank(ING) dus had het geld meteen binnen. Hij zou het product maandag of dinsdag op de post doen en mij de track&trace code opsturen. Hier heeft hij zich niet aangehouden en liet pas van zich horen toen ik hem via WhatsApp weer een berichtje stuurde. Hij zei dat hij het erg druk heeft i.v.m werk(Alarmdienst), hij draait 60 uur per week. Daar kan ik wel wat inzien dus heb hem nog wat meer tijd gegeven. Donderdag zou hij het uiterlijk op de post doen en liet weer niks van zich weten en kwam weer met hetzelfde verhaal dat hij het druk heeft.
Kan natuurlijk gebeuren en had begrip voor zijn situatie en heb hem toen een berichtje gestuurt dat ik het erg op
prijs zou stellen als hij het bedrag terug wilde
overmaken naar mijn rekening. Is nu nog steeds niet
gebeurt. Sindsdien laat hij niks meer van zich horen en
neemt hij zijn telefoon niet op, en heeft mij geblokkeerd op Whatsapp. Heb met meerdere telefoons een berichtje verstuurd naar hem maar elke keer blijft hij me blokkeren.

Ik heb 18 maart direct aangifte gedaan maar ze moeten nog steeds het onderzoek starten.. wat kan ik nu het beste doen? Ik wil graag me geld terug :(

Bij voorbaat dank voor de hulp

Timyz

Nieuw berichtdoor Tehiemuh » zo 11 jun 2017 19:22

hallo lezer,

ik ben Tieme en ik ben 14 jaar oud en ben laats opgelicht op marktplaats, hieronder mijn verhaal

ik heb laats een videokaart (AMD R9 290x 4gb) via martplaats gekocht en daar voor 105 euro voor betaald. de persoon die het verkocht noemde zichzelf Bart Hosgor en hij kwam best vertrouwelijk over , hij zei zoals elke verkoper: ik doe het zo op de post. Volgende dag niets van hem gehoord dus ik heb gevraagd naar een track and trace code, de dag hiernareageerde hij met: sorry ik ben helemaal vergeten om het op de post te doen, morgen doe ik het op de post en ik vertel je wanneer ik het gedaan heb. Ik vond dit best gek, maar ik vergeet ook wel is wat dus mij maakte dat niet zo veel uit. volgende dag niets gehoord en heb dus weer gevraagd naar een code. Weer drie dagen gewacht voor een antwoord en toen kwam hij met het verhaal dat hij het helemaal vergeten was om de code te sturen en dat hij dat over 20 min zou doen, nu 1 week later nog niets ontvangen(geen pakketje geen code, niets). dus ik heb maar aangifte gedaan.

wat moet ik nu doen? ik wil erg graag mijn geld terug want ik werk echt heel hard voor mijn geld.

Met vriendelijke groet,

Tieme Brekveld

Tehiemuh

Vorige

Keer terug naar Overige bezorgdheid