Re: Alcoholprobleem bij dierbare

Nieuw berichtdoor lookie » wo 30 dec 2015 14:07

Hoi Loesje,

Moeilijke situatie. Allereerst heel goed dat jullie er alles aan doen om jullie moeder er op een zo rustig mogelijke wijze ermee te confronteren. Als ik je verhaal zo lees, dan zou ik hetzelfde als jij beginnen te denken. Als je moeder dit eenmalig zou doen, dan zou ze geen reden hebben (of een andere reden) om ineens voor de rest van de avond ongemakkelijk te doen.

Zolang ze maar in de avond een paar glaasjes wijn begint te drinken, en niet 's ochtends of overdag naar alcohol stinkt (of kauwgom / pepermuntjes om het te maskeren!) dan zou ik me nog niet teveel zorgen maken, maar wel met d'r praten over het (eventuele) drinkprobleem.

Een milde alcoholist drinkt dagelijks meerdere glazen alcohol, maar een zware alcoholist begint al te drinken net na het ontwaken, voor plezier al dan niet voor het tegengaan van ontwenningsverschijnselen, en zal in geval van nood naar een snackbar gaan om daar bier te kopen of andere alcohol wanneer het op is en de winkels zijn gesloten. Ze kunnen zelfs de druppeltjes uit lege bierflesjes / wijnflessen boven hun mond uitgieten wanneer alles op is. Daarnaast zijn ze vrijwel altijd dronken, in sommige gevallen zelfs op het werk of achter het stuur.

Hopelijk heb je hier iets aan, en heeft iemand nog wat tips / suggesties.

lookie

Keer terug naar Overige bezorgdheid