Re: Angst om niet te kunnen slapen

Nieuw berichtdoor mimi2014 » do 12 okt 2017 14:09

Hoi, je houdt je angst in stand.
Omdat je bang bent om niet te kunnen slapen ga je piekeren en op jezelf letten en van je niet in slaap omdat je gestresst bent.
Ik heb het ook gehad.
Zeg tegen jezelf: oke dan val ik niet in slaap en oke dan lig ik de hele nacht wakker en oke dan ben ik morgen heel moe en kan ik niet naar mijn werk en oke misschien val ik de volgende nacht weer niet in slaap en wordt ik nog moeier....
Ookal meen je dit helemaal niet maar je moet je eigen brein op het verkeerde been zetten.'
Dus ga gewoon liggen en accepteer dat je niet in slaap valt....je zult zien dat je angst dan volledig wegzakt en je gewoon in slaap valt.
Ik weet wat je doormaakt want ik heb het ook gehad.
gr. Linda

mimi2014

Re: Angst om niet te kunnen slapen

Nieuw berichtdoor xpanda » do 12 okt 2017 16:10

Hey,
Wat irritant dat je zo'n moeite hebt om in slaap te vallen. Als je eenmaal slaapt, slaap je dan wel goed door? Of wordt je dan ook nog vaak wakker 's nachts?
Zoals Linda hierboven al schrijft, ik denk dat het beste wat je kunt doen is om je te focussen op acceptatie van de angst. Probeer jezelf ervan te overtuigen dat het okee is dat je je zo bang voelt. Laat de angst toe, in plaats van er afleiding voor te zoeken.
Misschien helpt het daarbij om je af te vragen wat er in het aller ergste geval zou gebeuren: ik slaap de hele nacht niet, dan ben ik morgen misschien te moe om te werken. Dat kan; je hoeft niet altijd met volle energie te verschijnen. Wees niet te streng voor jezelf.

Liefs en sterkte
Panda

xpanda

Keer terug naar Mijn verhaal