Re: Chronische angststoornis

Nieuw berichtdoor Sofke » di 07 nov 2017 23:06

Hey! Ik had al voor mijn eerste zwangerschap een angststoornis (7 jaar) en kan dat goed onder controle houden met medicatie. Ik heb juist het omgekeerde, om 1 of andere manier zorgen mijn zwangerschapshormonen ervoor dat ik mij minder angstig voel en neem ik dus geen medicatie tijden de zwangerschap. Ik ben altijd vrij abrupt gestopt en nooit echt zware terugvallen gehad (neem wel zeer lichte dosis). Ik denk dat het bij mij vooral ligt aan het feit dat het maar tijdelijk is (het niet nemen van medicatie) en dat het beter is voor het kindje, Ook een zeer zware bevalling gehad, waarbij mijn zoontje in gevaar was (hartslag daalde plots enorm), ook heel lang en een borstvoeding dat niet wou lukken. Was toen ook.heel angstig de dagen erna. Nog maar te zwijgen over de hormonen, de vermoeidheid en het feit dat je plots verantwoordelijk bent voor een klein wezentje. Ben dan na een week of twee terug begonnen met de medicatie. En dat hielp terug goed. Heb je Sipralexa al geprobeerd? Werkt heel goed tegen angststoornissen. Volg je ook therapie? Ik denk dat dat laatste nog het belangrijkste is.

Groetjes!

Sofke

Keer terug naar Mijn verhaal