Re: Ik wil mijn verhaal kwijt / vertellen - maar hoe en waar?

Nieuw berichtdoor Melissa » di 22 dec 2015 09:51

Anderhalf jaar geleden zijn m'n man ( inmiddels ex- man) en ik uit elkaar gegaan. We hebben een relatie van 24 jaar gehad en 2 kinderen. Ik ben altijd heel gelukkig geweest met hem en met ons gezin. En nu is deze droom een nachtmerrie geworden. Hij is verliefd geworden op iemand anders. Ik blijf achter met heel veel verdriet. Ik weet wel dat je hier doorheen moet, maar het lijkt wel of het verdriet niet minder wordt. Ik ben bang dat ik nooit meer gelukkig wordt en voor altijd alleen blijf. M'n kinderen zitten in pubertijd en zijn natuurlijk veel met zichzelf bezig. M'n angst is dat ik nooit meer iemand vind die net zo leuk is als m'n ex man. Hoe ga ik daar nou het beste mee om?

Melissa

Nieuw berichtdoor djdcdk_ » za 26 dec 2015 22:13

hoi daar!

Ik heb hele hele hele raare dingen in me huis..,, tenminste me oudere zus en me moeder.

Ik ben een meisje van 13 jaar, en ik ben totaal afgesloten van geesten, paranormale dingen, demonen, dat soort dingen. Ik hou daar niet van, het maakt me bang, ik krijg nachtmerries, ik durf het licht niet uit te doen, ik hou daar gewoon niet van.

Ik woon nu al bijna 13 jaar in me huis, er was een periode dat elke avond om stipt 20:24 de lichten gingen knipperen. Me zus zag raare dingen en die rende s'nachts dood bang haar kamer uit.

Mijn vader en ik zagen niks, hadden daar helemaal geen last van. Ik zag het waarscheinlijk niet omdat ik het niet wou zien. Uiteindelijk was dat gestopt, over, het was er niet meer.

Nu is het ongeveer 2 jaar later dat er weer hele raare dingen gebeuren, zowel me vader als ik zien en horen gelukkig nog steeds helemaal niks.

Mijn zus en moeder lijken in tegenstelling wel paranoïde, ze zien schaduwen, ze denken dat we vader camera's ophangt! Het ene moment voelen ze leegte onder zich, een half uur later is dat weer weg (vooral zien ze dit soort dingen als me vader niet thuis is) Me zus haar telefoon valt steeds uit, hij is een keer helemaal automatisch naar een voetbal app gegaan, ze schieten opeens wakker en zien heel de wereld van lichtjes. En zo kan ik nog heel erg lang door gaan...

Ik word er gek van! Ze zoeken overal wat achter.

Ik woon nu al bijna 13 jaar in me huis, ookal is het een heel klein ding, mijn ouders hebben iedere dag ruzie, me moeder beschuldigt van elk klein ding me vader, ze denkt dat me vader een of andere paronoide gek is, en ik voel me heel onveilig en bang in dit huis.

Mijn vader probeert alles positief te bekijken, niet overal iets achter zoeken en het te verklaren. Mijn moeder geeft hem
hierdoor dus van heel veel dingen de schuld.

Ik heb geen idee wat ik hier mee moet, "niet bang zijn", zullen de vele reacties wezen, maar dat ben ik wel, dat kan niet stoppen.
Ik wil weten wat er aan de hand is, wat ik er aan kan doen zodat dit stopt, het gewoon weer normaal is thuis. Het is tog niet normaal dat ik me zo voel in me EIGEN huis. Dat hoort niet..!

heeft iemand tips of wat dan ook?

groetjes !

djdcdk_

Mijn verhaal!

Nieuw berichtdoor MichaelGrinwis » do 11 okt 2018 21:08

Ik ga maar gelijk beginnen. Toen ik werd geboren scheidde mijn ouders (prive redenen) Ik weet wel hoe het is gebeurt maar dat is nu niet belangrijk. Toen ik 2 jaar was kreeg mijn moeder een hele erge vorm van astma en heel veel pijn in haar hele lichaam. Ik ben nu 14 maar de astma is nog steeds niet verminderd (ook met al haar medicijnen niet) Ze heeft ook heel veen nierstenen die niet weg gehaald kunnen worden omdat ze de heletijd terugkomen. Mijn moeder is zo verschrikkelijk ziek dat ik soms vraag hoelang ze nog in leven blijft. een paar jaar geleden lag ze bijna het hele jaar in het ziekenhuis omdat ze daar allemaal dingen hebben die werken tegen de astma. (zonder verzekering zouden we nu rond de 300.000 euro in schuld zitten) Ik vind het gewoon heel erg jammer dat ik hier niks tegen kan doen... we hebben ook niet veel geld omdat mijn moeder niet kan werken, dus hebben we een uitkering. hiervan kunnen we net rondkomen, maar niet al te breed (Huismerk eten/drinken) Omdat mijn moeder niks kan doen en geen kracht heeft ben ik bang dat ze een keer flauw valt en niet kan opstaan als ik op school ben... Of dat ik op school ben en dat ik gebeld word dat ik nu meteen naar huis moet komen. en dat wil ik niet omdat ik anders gepest word op school. Dit is mijn verhaal

MichaelGrinwis

Nieuw berichtdoor Feniks » do 11 okt 2018 21:17

Hoi Michael,

Wat naar allemaal! Ik vind jouw angst heel logisch. Is er iemand in je omgeving (oom, leraar) met wie je kunt praten? Dat is heel, heel belangrijk! Je moet goed voor jezelf zorgen. Zoek hulp, ga anders met je huisarts praten. Zit gewoon in de verzekering, dus dat gaat je moeder geen geld kosten.

Sterkte,
Feniks

Feniks

Keer terug naar Mijn verhaal