Re: Angst voor oude bekenden tegen te komen

Nieuw berichtdoor Vrienden » za 26 maart 2016 00:05

Hey! Bedankt voor je verhaal. Ook ik ben bang om over straat te gaan, vanwege de bangheid om oude bekenden (vrienden, klasgenoten, collega's) tegen te komen. Toen ik 16 was verliet ik de stad waar ik woonde. Nadat ik ben verhuisd, heb ik contact gehouden met een aantal van mijn vrienden op Skype. De meesten van hen waren niet actief, dus ik kon niet meer met hen communiceren. Ik had toen Facebook, maar ik heb mijn vrienden en klasgenoten toen niet geaccepteerd om mijn vrienden te worden, want ik voelde me alsof ze me om het even wat zouden kunnen beoordelen (ik heb sociale fobie). Na een tijdje, schrapte ik mijn Facebook-account. Aangezien de tijd doortikte, werden er steeds minder mensen actief op Skype. Ik neem aan dat iedereen ging verhuizen naar Facebook en niet meer gebruik wilde maken van Skype. Ik heb nu voor meer dan 2 jaar niet meer gesproken met mijn oude vrienden. Ik vraag me af waarom ze niet probeerden om contact met mij te houden - op geen enkele manier. Nou ja, ik heb het zelf ook niet geprobeerd, dus geen van beide. Ik zou graag teruggaan naar mijn geboortestad om daar vakantie te houden, maar ik zou bang zijn om te praten met de mensen die ik ken (of ja, vroeger kende), omdat ik denk dat ze misschien over mij zullen oordelen en ze zullen denken dat ik ze vergat, en niet de zorg over hen heb genomen destijds door ze in de steek te laten. Het zou lastig zijn om met ze te praten na 2 jaar. Ik weet het, er zijn mensen die elkaar 10 jaar niet zien en nog steeds in staat zijn om met elkaar te praten alsof er niets is veranderd, maar ik heb het gevoel dat ze weg zou kunnen kijken van mij als we elkaar ergens tegenkomen. Wat denk jij? Zullen ze denken dat ik ze ben vergeten? Moet ik naar mijn geboortestad gaan om hen eens te ontmoeten? En wat moet ik zeggen als ik ze tegenkom?

Vrienden

Keer terug naar Mijn verhaal