Re: Mijn verhaal~ paniek/angststoornis

Nieuw berichtdoor Meisje » di 03 mei 2016 21:31

Even een vervolg:

Elke dag dat ik naar school ga voel ik de angst, ik durf gewoon niet ofzo. Zelfs als ik tegen mezelf zeg dat er niks kan gebeuren voel ik me niet veel beter. Vorig jaar ging alles bijna 'normaal'. Maar dit jaar, nu ik me in de klas ook een beetje een buitenstaander voel, komt alles weer terug.

Gelukkig is mijn mentor aardig, hij helpt me. Af en toe denkt hij dat het erger is dan ik het vind, wat erg irritant is. Hij denkt dan dat ik in paniek raak en probeert er wat aan te doen. Dit terwijl mijn vriendinnen erbij staan, en zij weten van niks. Eigenlijk schaam ik me dus kapot, zowel om mijn mentor als om mijn paniekaanvallen.

Piekeren doe ik ook veel, vooral op tijden wanneer je eigenlijk kunt relaxen, zoals voordat ik ga slapen. Ik denk na over van alles en nog wat. Dingen die mensen eigenlijk niet kunnen bevatten, ik kom er ook nooit uit met mijn gedachten en voel me plots heel nietig en klein, ik besef dan opeens hoe klein en nutteloos ik eigenlijk ben. Zijn er mensen die dit herkennen?

En het volgende probleem, binnenkort moet ik gaan kiezen welke studie ik wil gaan volgen, maar eigenlijk heb ik geen idee. Bij alles wat ik zie weet ik mijn gedachten altijd wel zo te krijgen dat het me niet leuk lijkt. Ik heb nergens meer zin in en alles lijkt negatief. Misschien hangt dit af van het weer, als het buiten koud of slecht weer is voel ik mij ook neerslachtig en nutteloos, maar wanneer het mooi weer is voel ik me al beter.

Respect als je dit hele verhaal hebt gelezen, ik hoop niet dat je er erg depressief van wordt en ik hoop dat iemand zichzelf herkent in mijn verhaal.

Meisje

Nieuw berichtdoor JWJ » wo 04 mei 2016 10:39

Ik herken heel erg watje zegt. Ik ben zelf ook constand angstig. Zelfs thuis nu.. heb geen moment op de dag dat ik me goed voel en als ik naar werk of iets anders buiten de deur moet wordt het nog erger.

Ook je stukje van het weer herken ik. Als de zon schijnt voel ik me ook een stuk beter! Een oplossing heb ik helaas nog niet.

Sterkte!

JWJ

Nieuw berichtdoor Rifje » wo 04 mei 2016 15:14

Hoi

Veel herkenning ook aan deze kant. Continu angstig voelen en alles wat je doet is een uitdaging. Als doemdenken een sport was ging ik voor olympsich goud...

Je zegt dat je EMDR hebt gehad. Dat is toch voor traumaverwerking? Misschien liggen jouw traumas ten grondslag aan jouw problemen van nu?

Je problemen met studiekeuze herken ik ook. Studie is een hulpmiddel in het leven en moet geen doel opzich zijn. Probeer je daarom niet teveel zorgen te maken of je wel de goede studie kiest en of je het wel aan kunt. Ikzelf ben aan de medicijnen gegaan tijdens de studie zodat het allemaal dragelijker werd.

Tot slot, ik voel me ook veel beter in het zonnetje. Daarom ben ik gaan experimenteren met vitamine D en visolie (zelfde stofjes die aangemaakt worden als de zon schijnt). Het is geen wondermiddel maar het helpt wel een beetje!

Rifje

Nieuw berichtdoor Meisje » do 05 mei 2016 22:08

Bedankt voor jullie reacties. Dat EMDR alleen voor trauma's was wist ik niet. Maar nu ik er over nadenk kan mijn angst best begonnen zijn door een trauma. Eigenlijk maak ik er zelf een trauma van denk ik, ik denk er zoveel en zodiep over na dat ik wel bang moet worden en dat in paniek schieten de enige uitweg is.

Volgend jaar moet ik een studiekeuze maken, maar ik heb echt nog geen idee. Elk vak gaat goed en met mijn cijfers zou ik het VWO ook aankunnen, alleen hierop verder studeren is geen oplossing.toch maak ik me wel zorgen, ik heb al verschillende testen ingevuld en de meest gevarieerde beroepen kwamen eruit, van het leger tot accountant.

Meisje

Nieuw berichtdoor Gin » za 07 mei 2016 21:51

Hallo,

Ik krijg momenteel cognitieve gedragstherapie voor angst/paniek aanvallen
En depressie voor mij helpt dit ik leer hoe om te gaan in moeilijke situaties,
Ook weet ik dat ze je soms kunnen helpen met een studiekeuze bijvoorbeeld.

Misschien moeite waard om te proberen.

Groetjes

Gin

Keer terug naar Mijn verhaal