Re: Als je jezelf erin kan vinden reageer dan aub.. :(

Nieuw berichtdoor Rifje » ma 23 mei 2016 00:01

Hi Steve,

Lastige situatie. Door het nachtelijke gekraak slaap je minder goed, wat weer angsten veroorzaakt. Waar ben je nou concreet bang voor? Bang dat er ingebroken word of bang voor demonen of iets dergelijks?

Ik had dat een tijdje geleden ook. Totdat ik een keer mijn moed verzamelde en opstond en recht naar het geluid toeliep. Er was niks... Dat gaf me vertrouwen en stelde me gerust.

Rifje

Nieuw berichtdoor goldenstevestar » vr 27 mei 2016 19:36

Hallo Rifje,

Ja het is idd de angst dat er zeg maar entiteiten in mijn huis zijn.
Door elk geluid wat ik hoor, raak ik helemaal van slag.
Soms zelfs zo erg dat ik begin te denken dat ik aan het door draaien ben. :(
Bij elke schim die ik in me ooghoek zie denk ik ja zie je wel het is echt zo.
Of als me kat iets aan het volgen is wat ik niet zie, raak ik in paniek.
Het is echt om gek van te worden!!
En ik probeer me zelf gerust te stellen maar elke x komt het vanzelf weer op.

goldenstevestar

Nieuw berichtdoor Minoeche » zo 12 jun 2016 23:10

Ik heb ook al veel angstig geweest op een avond belt er iemand aan aan de voordeur van het appartementsgebouw tegen drie uur s nachts ik wakker en luister met de parlofoon ja zegt er iemand aan de andere kant van de lijn ik heb mijn sleutels vergeten wil je open doen ik doe de benedendeur open en ga een sigaret roken de lift stopt op mijn verdieping ik dacht dat is vreemd begint er toch wel iemand bij mij aan te bellen ik denk onmiddellijk dit is fout die persoon blijft bellen ik heb gelukkig mijn eerste gedacht van mens dit is vreemd gevolgd en de politie gebelt die hebben die persoon opgepakt en mij verwittigt dat die persoon daar niet hoefde te zijn ik denk daar veel aan van wat als ik had opengedaan? Amai gelukkig niks gebeurt maar een mens denkt daar toch nog veel aan met de nodige angsten

Minoeche

Nieuw berichtdoor Crowdje » vr 17 jun 2016 02:25

Hey Steve,

Ik herken jou angsten. Ongeveer een jaar geleden heb ik precies hetzelfde ervaren als jij. Ik lag ook in bed en ik dacht voetstappen te horen en er was niemand, hierdoor kreeg ik een angstig en onbehaaglijk gevoel, precies zoals jij zegt "alsof er iets was". Ik kreeg het ontzettend warm en mijn hart begon te bonken, ik was ontzettend angstig op dat moment. De dagen erna als ik in bed lag bleef ik gefocused of ik het geluid weer zou horen. Dit werd steeds erger. Opeens ging ik ook overdag geluiden horen, dacht ik dat ik bekeken werd door "iets", en durfde niet meer alleen te zijn. Elk geluid, schaduw, of de beelden op tv wekte een schrikreactie bij mij op. Slapen deed ik amper omdat ik constant alert was en met iemand erover praten durfde ik ook niet, omdat ik bang was dat iemand mij niet serieus nam of voor gek zou verklaren. Nu een jaar verder heb ik bijna geen klachten meer. De angsten komen dan tevoorschijn in de periode van rust na een stress periode. Het is een hele ontdekking om voor jezelf te bepalen wat jou die stress geeft en hoe je de balans tussen stress en rust vindt. Ik worstel er zelf nu soms ook nog mee en het kost tijd, maar ik kan je wel vertellen dat je je leven weer terug krijgt als je de stress-pieken vermijdt. Geef niet op en gun jezelf rust (niet piekeren, haasten, multitasken) en neem de tijd ook al ziet het soms uitzichtloos uit!

Groetjes,

Crowdje

Nieuw berichtdoor nathanie » zo 03 jul 2016 10:18

Hoi Steve,

Hoe gaat het nu met je?

Groetjes

nathanie

Nieuw berichtdoor Zinzi » za 10 sep 2016 15:01

Hoi
Ik zag veel reacties staan maar ben toch benieuwd of mensen ook echt een goede methode hebben om hiervan af te komen. Ik ben 20 jaar en woon sinds 2 jaar op mezelf. Ik ben nooit bang of angstig als ik buiten met vrienden ben of gewoon in de stad rondloop, maar het moment dat ik alleen ben gaat het mis. Vanacht bijvoorbeeld zag ik een enorme spin in mijn badkamer. Nadat de adrenaline een beetje uit mijn lijf was en mijn hart stopte met heel hard bonken ben ik de badkamer uitgerend en heb de deur dicht gedaan. Ik wilde gaan slapen maar kon alleen maar aan die spin denken en elk geluid dat ik hoorde dacht ik dat het die spin was. Vanochtend de badkamer binnen gegaan en spin gedood, echter durf ik mijn voeten niet op de grond te zetten uit angst dat er een spin loopt. Het rare is ik ben niet bang voor spinnen, maar nu opeens wel. En zo gaat dit al 2 jaar, ik ben niet bang voor het donker maar opeens kan ik helemaal in paniek raken omdat het donker is. Ik slaap misschien 3 nachten per week en ben hierdoor altijd moe ik kan soms dagen lang niet op een bepaalde plek komen omdat in mijn hoofd op die plek iets engs zit en ik kan van de kleinste geluiden de hele dag lang me kapot schrikken.
Ik kan me dan ook erg vinden in het verhaal wat hier geschreven is en ook ik wil erg graag vanaf. Als iemand nog goede tips heeft, asjeblieft laat het weten!!!

Zinzi

Keer terug naar Mijn verhaal