Re: Pet-CT-scan en claustrofobie

Nieuw berichtdoor Mariska+ » di 06 sep 2016 16:30

Hallo Thesidilles,

Ik heb het opgelost door mijzelf te blinddoeken, oordoppen en koptelefoon met harde muziek. Ik mocht een cd-tje van huis meenemen. Ook wil ik dat ze wat vaker tegen mij praten over hoe lang nog te gaan...

Als ik in zo'n apparaat lig en ik doe één oog open dan moet ik er uit. Maar in mijn geval helpt het als ik het niet kan zien. Ik nam ook een rustgevend middel in maar voor mij is het niet kunnen zien het belangrijkste. Ik kijk ook naar de mensen voor mij die er uit komen. Die zien er nog net zo uit als toen ze naar binnen gingen.
Sterke, ik hoop dat je er iets aan hebt. En ik hoop ook dat er niets vervelends uit de uitslag komt!
Groet, Mariska.

Mariska+

Nieuw berichtdoor Thesidilles » do 08 sep 2016 13:51

Beste Marisca,
In de Pet-CT-scan mag niets in van ijzer of metaal
Omdat dit de stralingen verstoort dus vraag ik me af of het wel de
Ct of petscan is geweest waar je in bent geweest

Thesidilles

Nieuw berichtdoor SingingLiz » za 10 sep 2016 01:40

Ik weet niet of je het al gehad hebt.
Maar meestal kan je van de dokters daar muziek luisteren.
Dan zetten een radiozender erop.
Ook heb ik de tip om aan leuke dingen te denken en desnoods jezelf daarin meevoert.
Maak van je gedachten een droom die je leuk, grappig vind.
Dat werkte althans voor mij, zou je kunnen proberen.
Maar als ik het goed begrijp weten ze van je angst?
Ze vragen zo nu en dan ook of het goed gaat en je krijgt een pieper mee als het niet goed gaat.
Hopelijk heb je er wat aan!!

SingingLiz

Nieuw berichtdoor Mariska+ » di 13 sep 2016 16:50

Hallo Thesidilles,

Je hebt een punt. Het waren CT-scanners, zeker weten. En idd ik moest alles van metaal ed afdoen.
Ik denk dat ze daar koptelefoons voor hebben die speciaal daarvoor geschikt is. Dan kan niet anders.
Verschillende ziekenhuizen geweest dus dat was geen uitzondering.
Mijn scan's waren voor mijn nek dus dat dit echt vlak bij de koptelefoon.

Vraag maar eens na. Volgens mij mag je iemand meenemen. En die kan je voet vasthouden. Dat had ik graag gewild.

Weet je, als je echt zo erg bang bent dan wil ik je aanraden om hulp te vragen aan je arts of iemand die mee kan. Daarnaast ook heel lief zijn voor jezelf. Steun jezelf. Als ik het kan, kan jij het ook. Kijk maar eens in de spiegel en vertel maar of je het kan.

Misschien vind je het dom geklets maar mij helpt dit.
Succes en laat me weten hoe het gegaan is, ik wil je graag lezen na de scan! Zodat ik kan schrijven: "zie je wel dat je het kunt".
Groetjes,
mariska+

Mariska+

Keer terug naar Mijn verhaal