Re: Mijn verhaal

Nieuw berichtdoor Havermout » di 27 sep 2016 00:25

Hoi Alice,

Erg herkenbaar jouw verhaal. Ook ik heb last van hartkloppingen. Het is erg beangstigend. Ik overweeg ook naar de psycholoog te gaan dus ben benieuwd naar de ervaringen.

Havermout

Nieuw berichtdoor LoveMyLife » di 27 sep 2016 20:46

Hallo,

Ik voel me eigenlijk een beetje "verplicht" om op dit soort verhalen te reageren.
ik weet namelijk zo ontzettend goed hoe je je voelt.
Ik was non-stop internet aan het afzoeken naar bevestiging en succes verhalen. Dat gaf me hoop in een hele zwarte periode. Ik hoop jou ook een beetje te kunnen helpen.

Ik heb 7 jaar geleden een heftige paniekstoornis met agorafobie gehad. Het niet alleen thuis durven zijn, constant intense angst te voelen voor een paniekaanval, nergens meer heen durven en mezelf compleet kwijt raken overvielen mij compleet. En het was van hollen, ineens stil staan.

Ik heb letterlijk alles opnieuw moeten leren, durfde niks meer. Dat klinkt heel heftig en zo ver hoeft het bij jou helemaal niet te komen. Maar je komt er overheen!!
Ik heb met veel therapie (dat heb je echt nodig, die angsten komen ergens vandaan. Ik ben bijvoorbeeld een enorme controlfreak en voel "groot", en vele paniekers met mij) veel geduld en wilskracht, mijn leven weer terug en geniet oprecht van het leven.

Als antwoord op je vraag: al die lichamelijke klachten, zoals hartkloppingen, horen erbij. En zijn onschuldig, maar verdomd vervelend!!

Ik zou je zeker aanraden met een psycholoog te praten, zij hebben ervaring met dit soort klachten en kunnen je tips en handvaten geven als je zo'n aanval krijgt.

Daarnaast hoop ik dat zo''n psych verder kijkt met jou, misschien moet je met de billen bloot, maar dat heeft mij ontzettend geholpen.

En een gezonde levenstijl!!! Balans vinden tussen spanning en ontspanning, gezonde voeding en sporten!!

Ik hoop zo dat je je snel weer beter gaat voelen, dit is echt een ontzettend #@$gevoel!!
Sterkte (allebei trouwens)

LoveMyLife

Nieuw berichtdoor Alice » wo 12 okt 2016 15:54

Heei hier ben ik weer.

Looop nu ook bij de fysio en moet morge weer psycholoog hij had me uitgelegd hoe hyperventilatie enzo ontstaat endat t vooral komt door je denkwijze en stress. Ook de hartkloppingen kwamen door stress.

Ik ga morgen vragen of ze me kunnen testen op depressiviteit. Een burn out en chronische vermoeidheid want ik voel me niet goed

Alice

Keer terug naar Mijn verhaal