Re: CHV?

Nieuw berichtdoor AnoniemeW » do 20 okt 2016 23:28

Hallo,

Ik ben 14 en heb al 4 maanden lang die stomme hyperventilatie (Chr) heb nog nooit een aanval gekregen (gelukkig maar) maar ik heb na de kinesist therapie nog 2 soort klachten.

-neiging tot flauwvallen
-pijn aan hart/druk op borst.

Wat ik je aanraad is naar de dokter gaan en vragen voor kinesist.

Voor die dm test weet ik het niet, al de klachten dat je opsomt hebben te maken met hyperventilatie.

Je ademt te veel/diep daardoor daalt of juist stijt het koolzuurgehalte in je bloed en daar zijn je klachten. Ik weet niet hoe oud je bent maar niet in paniek schieten.

Ik heb het nu al 4 maanden. (Sinds 22 juli) het heeft heel mijn vakantie verpest tot ik besloot naar de kini te gaan! En ja dat hielp. Ik ben nu al een maand weg en doe nog steeds mijn oefeningen. Ik heb inderdaad angst over mijn hart en dat ik angina pectoris heb of dat ik een hartaanval ga krijgen maar dan moet je stilstaan van "Hoeveel jaar ben ik?" "Kan ik het krijgen zonder ziekte?".

Nu, dat was mijn verhaal. Ik denk niet dat die "Dm" test je zal vertellen of je het hebt of niet. Ik weet een zeer goede test.

1. Zit rustig rechtop op een stoel en adem normaal.
2. Na een normale in - en uitademing hou je je mond en neusgaten dicht.
3. Laat los wanneer je voelt dat het niet gaat.

Tel de seconden op.

0-15 seconden: erge hyperventilatie
15-30: matige hyperventilatie
30-40: lichte hyperventilatie
40-60: geen hyperventilatie

Ik zou als ik jou was geen geld meer in onderzoeken steken ga naar de huisarts met je klachten, dan naar de kinesist en geniet van je leven.

Ik oefen elke dag en hoop altijd wanneer ik op een dag opsta het over zal zijn...

Hopelijk lees je dit nog.
Laat me weten hoe de test was.
Heb je hyperventilatie, ga zo vlug mogelijk naar de huisarts, hoelanger je wacht, hoelanger het duurt voor je geneest.

M.V.G AnoniemeW 14 jaar (Regio Kortrijk)

AnoniemeW

Re: CHV?

Nieuw berichtdoor Prikkeltje » di 17 jan 2017 16:43

Hoi Roos,

Ben je inmiddels bij het academisch ziekenhuis geweest en wat kwam er uit? Ik heb soort gelijke klachten nl :(

groetjes

Prikkeltje

Keer terug naar Mijn verhaal