Re: Bang dat ik kanker heb & hartproblemen! (19jaar, Man)

Nieuw berichtdoor Meisje94 » wo 02 nov 2016 03:11

Je lichaam is denk ik ontzettend hard aan het werk nu je je aan het afkicken bent. Dit kan weken duren.
Logisch dar je je dan super slecht voelt.
Kanker en zeker op jou leeftijd lijkt me zeer onwaarschijnlijk, maar de testst zullen zekerheid.geven.
Stress doet veel met een lichaam. Ik ben benieuwd. Komt goed. Deze testst geven je vast rust

Meisje94

Nieuw berichtdoor Blijflieveranoniem010 » wo 02 nov 2016 13:06

Oke, ik heb zojuist gebelt voor de bloed uitslagen,
(kanker is niet getest in deze bloedprikken)
assistente zei dat het er goed uitzag..
Heb direct een afspraak gemaakt, alleen voor volgendeweek woensdag omdat dan die mannelijke arts werkt heb ook specifiek om hem gevraagt, dan zal ik hem weer zeggen dat ik toch maar onderzoeken wil in het ziekenhuis, voor me hoofd, longen,buik,keel & hart.
Als ik die onderzoeken heb gehad kan ik tenminste 100% zeker uitsluiten dat er niks ernstigs aandehand is altans dat hoop ik dan dat er niks ergs uitgaat komen.
Woensdag als ik van de huisarts kom laat ik jullie even weten hoe het gegaan is.
(Toch vind ik het raar als ik aangeef dat ik bang ben dat ik kanker heb er niet op is bloedgeprikt afgelopen vrijdag..)
Maargoed jullie horen woensdag weer van me!

Blijflieveranoniem010

Nieuw berichtdoor Meisje94 » do 03 nov 2016 00:34

Super goed nieuws de bloeduitslagen!
Kanker kan naar mijn weten ook niet zomaar doormiddel van een bloedtest worden waargenomen. Dus dat daar niet op getest is is logisch.
De arts zal heel klachttechnisch kiezen voor de ja/nee/welke bloedtesten en dergelijke en niet zo zeer op angst weet ik uit ervaring. Maar asls je het specifiek vraagt wel.
Probeer rustig te blijven en te vertrouwen op je lichaam dat hij het echt wel aangeeft als er iets niet goed zit.
Die onderzoeken zou je natuurlijk altijd kunnen doen, als dat rust geeft. Maar je kan het!! Je lichaam is zo sterk!!

Meisje94

Nieuw berichtdoor Blijflieveranoniem010 » do 03 nov 2016 01:08

@meisje94
Dankjewel voor je reactie en steun, en ja ik zal zeker rust krijgen na die onderzoeken, maar bij je vorige bericht zeg je dat alles komt door het afkicken!
Maar al deze klachten kreeg ik al voor ik ging afkicken 1dag ervoor toen werd ik zo bang dat ik alles heb laten liggen en ben accuut gestop, me klachten begonnen met dat harde piepgeluid en pijn op me borst
Ik voel ook een soort bolletje op me borst aan de kant van me hart had daarvoor (nog tijdens mijn Alcohol verslaving, ik dronk over de hele week een fles whisky & bijna 30halve lieter blikkken bier)
Doordat ben ik bang dat ik mogelijk keel kanker heb.. want heb ook destraks even opgezocht over de simptomen ervan en het komt best overheen zoals vaak verslikked, eten dat niet weg wil zakken uit me keel & het gevoel van een brok in me keel (dit had ik een week voor ik stopte met drinken)
En heb het nu nog bijna 4maanden verder, dat piep geluid in me hoofd hoor ik nu ook vingers in me oren helpt niet.. het is heel vervelend krijg hierdoor een zeer slechte nachtrust momenteel heb ik het ook benouwt en heb een druk op me borst, ik hoop dat de onderzoeken zosnel mogeljjk mogen komen, en dan heb ik rust als ik zekerweet dat er niks ernstig aandehand is, want al deze klachten al 4maanden hebben maakt mij zeer ongerust.. soms woord ik zo bang dat ik gewoon even moet wandelen en aan het water moet zitten, meestal komen erdan ook een paar traantjes uit omdat ik als 19 jarige zoon niet eerder dan mijn ouders uit het leven mag vertrekken.. Ik heb ook me beste maat overal van opdehoogte gesteld gelukkig steunt hij me goed ook de tijd dat ik pleinvrees had heb ik hem eindelijk uitdurven leggen waarbij ik begon te huilen omdat ik bangwas dat hij het niet zou snappen en me uit zou lachen maar dat deed hij gelukkig niet, hij heeft me vertelt dat het niet erg is en dat hij me gaat helpen om me leven weer te durven voegen aan de maatschapij en dat is gelukt ook dankzij zijn hulp ☺ maar toch ben ik heel erg bang dat ik misschien niet lang meer hier op deze mooie aarde mag zijn, huilen gebeurt vaak huil tegenwordig ook gewoon in het openbaar,waar me vrienden bij zijn en overal waar ik ook ben, omdat ik jaren alles op kropte durf ik het niet meer in me te houden uit angst dat me hart het eenkeer begeeft.. zoals nu laat ik ook weer een traan tijdens het typen van dit bericht, maar probeer mezelf gerust te stellen..
Heb veel mensen die ik in mijn leven heb gekwets en pijn gedaan mijn spijt betuigt zelf een jongen die ik 3jaar geleden halfblind heb gemaakt asn een oog tijdens een ruzie.. omdat ik niet deze aarde wil verlaten met al deze schuld gevoelens ik probeer zoveel mogelijk recht te zetten al accepteren sommigen het niet en daar heb ik ook vrede mee en begrip voor.. ik was ook gewoon een kl.oo.tz.ak..
Hoop gewoon dat ik niet ziek ben, en niks aan mijn hart heb!
Groet, ik pak me leven op maar zo lukt het niet met de angst dat ik ernstig ziek ben.

Blijflieveranoniem010

Nieuw berichtdoor Meisje94 » vr 04 nov 2016 10:15

Jeetje, ik snap volledig dat je vaak moet huilen.
Je zit er gewoon echt tot het uiterste doorheen.
Je gaat naar de huisarts maar weet hij dit ook? Dat je dit zo voelt? En dan bedoel ik je angst benoemen.
Je hebt hulp nodig, zo kun je niet genieten van het leven.
Probeer eens alles op te schrijven waar je bang voor bent, en daarachter hoe erg je dit voelt. Dus alle gedachte erbij. En ga deze eens relativeren, hoeveel hiervan is ook echt waar en of nu van toepassing. En hoeveel is iets waar je nu niets mee kunt. Zo houdt je je hoofd iets overzichtelijker.
Maar het lijkt me goed zeker nu ik lees dat het niet geralateert is aan drugs. Dat je mentale hulp gaat zoeken. Of als je die al hebt, meer hulp gaat vragen en open bent. Ik hoop echt dat je je snel beter gaat voelen. Misschien heb je dan wel dingen gedaan die niet goed waren. Je leeft nu en je kan nu zorgen dat ze niet nog een keer gebeuren. Het feit dat je er echt mee zit geeft al aan dat je een goed hart hebt en echt geen absoluut geen eikel bent!!! Sterkte!!

Meisje94

Nieuw berichtdoor Blijflieveranoniem010 » zo 13 nov 2016 05:31

Oke, ik ben woensdag naar de huisarts geweest, ging de dokter zeiken dat ik zovaak kwam...
heb uiteindelijk kunnen pushen voor onderzoeken, eerst krijg ik onderzoek voor mijn keel, daarna afspraak maken voor me longen & hart..
jullie horen dan wel van me!

Blijflieveranoniem010

Nieuw berichtdoor Meisje94 » ma 14 nov 2016 23:59

Ging hij echt zeiken? Of was het meer een veronderstelling?
Heb je al verteld waar je bang voor bent?
Ik wacht op je volgende bericht! Succes met de onderzoeken. Gaat goed komen :)

Meisje94

Nieuw berichtdoor Blijflieveranoniem010 » do 17 nov 2016 15:50

@meisje94 ja hij ging zeiken, omdat ik zovaak kom, en ik heb nu een best enorme zwelling ondekt op me borst aan me hart kant zegmaar je heb je keel, daar onder een bot die aan je schouders zit daar heb je een soort V vorm daar percies naast aan me hart kant, zit een bobbel, vannacht kreeg ik er last van, erg benouwt en kort ademig ook kreeg ik een soort prikkels op die plek en in me linker hals daar onder die bot die aan je schouder verbonden is lijkt een dik (touwtje) te zitten ik weet dat die er hoort maar die is wat groter en dikker en gevoeliger dan de andere kant..

Blijflieveranoniem010

Nieuw berichtdoor Blijflieveranoniem010 » wo 23 nov 2016 19:40

5 december heb ik een afspraak in het ziekenhuis voor mijn keel!, daarna zal ik wel weer wat posten over uitslag en hoe het is gegaan.

Blijflieveranoniem010

Nieuw berichtdoor Blijflieveranoniem010 » wo 23 nov 2016 22:15

Kreeg net een steek in mijn linker borst kon 5 seconden niks doen het ging tintelen over me hele borst, nu op het moment heb ik een hele zware druk op me borst alsof iemand erop staat.. ik voel een soortvan hele rare druk golven over me borst gaan in het midden en aan de linker kant. Moet veel diep adem halen ben kort ademig..

Blijflieveranoniem010

Nieuw berichtdoor GraagAnoniem » wo 07 dec 2016 23:19

Goh wat een heftig verhaal.
Ik hoop dat het nu wat beter met je gaat en dat de dokter de "enge" dingen heeft uit kunnen sluiten.
Kan de pijn op je borst te maken hebben met HV?

GraagAnoniem

Nieuw berichtdoor Meisje94 » vr 09 dec 2016 00:54

Hee!
Hoe ging het bij de dokter? Wat naar van die steek.
Ik denk aan hyperventilatie zoals anoniem ook aangaf. Dat geeft exact die klachten en kan heel eng zijn.
Ik hoor het graag

Meisje94

Nieuw berichtdoor Blijflieveranoniem010 » vr 16 dec 2016 11:23

het gaat inderdaat beter met me.. alhoewel ik weer sterke drang heb om alcohol te drinken
bij de dokter is gezien dan ik een erg ontstoken keel heb, wittig ofzoiets zij ze,

Blijflieveranoniem010

Nieuw berichtdoor Meisje94 » ma 19 dec 2016 00:49

Bah keelontsteking dat is niet fijn. Beterschap.
Ik verbaas me echt dat de dokter je niet heeft geholpen met de mentale factoren, een psycholoog kan echt helpen met het geven van ontspanningsoefeningen en dergelijke. Als je gespannen bent voel je natuurlijk alles. En dat is heel zwaar en vermoeiend weet ik uit ervaring. Waardoor alle symptomen waar je bang voor bent nog eens extra worden benadrukt en dat is naar. Ik hoop dat je snel weer beter bent.

Meisje94

Keer terug naar Mijn verhaal