Re: Kwaadheid bang en verdriet

Nieuw berichtdoor Mother of cats » wo 13 sep 2017 21:55

Hoi My love,

wat verschrikkelijk ! vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent, heb je dus direct al een band met je kindje ontwikkeld en om het dan te verliezen lijkt me erg zwaar.. Helemaal omdat het zo gewenst is.

Wat betreft je juf kan ik me heel goed voorstellen dat je vertrouwen beschaamd is. Je verteld iemand iets in vertrouwen, maar ze verteld het toch verder aan familieleden. Ik denk dat je juf dit alleen maar positief bedoeld heeft en jou graag wil helpen/steunen maar dat misschien vanuit haar rol als juf niet zo goed kan, en daarom jou familie erbij betrekt.

Ik begrijp dat dit enorm naar is als je dit juist niet wilt ! maar de ervaring leert, ( toen ik minderjarig was en iets in vertrouwen vertelde aan de maatschappelijk werkster, heeft zij dit ook door gecommuniceerd naar andere instanties wat voor veel onnodige ellende heeft gezorgd ) dat zij dit heeft gedaan omdat zij dacht dat dat goed voor mij was. Net als jou juf, maakte zij op dat moment die beslissing waarvan zij dacht dat het zou helpen. Ben jij op dit moment minderjarig ? Dan speelt je leeftijd ook een enorme rol, omdat volwassenen het ( hoezeer je het zelf ook wilt ) over het algemeen niet verstandig vinden om op jonge leeftijd een kind op te voeden. Zij zien de moeilijkheden die ermee gepaard komen, en de zorgen die je erbij krijgt. En natuurlijk krijg je er ook heel veel liefde en blijdschap van je kleintje voor terug, maar het is wel erg veel en niet zomaar iets. Ik bedoel dit niet lullig en ook niet belerend ! Maar als je wel minderjarig bent is dat denk ik een van de voornaamste redenen waarom ze je tante het heeft verteld.

Het had voor jou vertrouwen misschien al veel gescheeld als ze haar zorgen eerst met jou had besproken, en dan misschien samen met jou de beslissing had kunnen maken zodat jij het zelf kon vertellen. Is het misschien een optie om het er nog wel even met je juf over te hebben ? Dat je haar kan vragen waarom ze het heeft verteld ? Dan weet je het van haar zelf.

En het doet natuurlijk enorm veel pijn om te zien dat je nicht in verwachting is, dat zal ook even heel pijnlijk blijven :( .
Ik hoop voor jou en je vriend dat jullie in de toekomst samen ook een fijn gezinnetje kunnen maken !

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en ik wil jou en je vriend heel veel sterkte wensen de komende periode.

Liefs,
Mother of Cats

Mother of cats

Keer terug naar Mijn verhaal