Re: CHV / Paniekaanvallen / angststoornis

Nieuw berichtdoor Nirvana » do 14 sep 2017 14:17

Heb je ook dat je het soms heel warm krijgt iclusief zweten? Duurt dan meestal paar minuten.

Nirvana

Nieuw berichtdoor stresskip » do 14 sep 2017 14:25

Ja idd zoiets. Plots heel warm vanuit het niks, zweten en dan neemt het na een kwartiertje af. Ben ook al getest op vervroegde overgang, maar volgens de bloedtesten wees er niks op.Als ik zo erg begin te zweten krijg ik ook vaak hartkloppingen, wazig zicht, duizelig / licht in hoofd en voel dan me nekspieren aanspannen. En als ik dan me armen/schouders losgooi dan tintelen me vingers.

Soms heb ik het ook wel is andersom. Ijskoud en dan nat van het zweet (koud zweet lijkt het wel) en trillen/beven erbij.

stresskip

Nieuw berichtdoor Nirvana » do 14 sep 2017 14:29

Ja heb ik nu ook niet zo erg als jou maar het is gewoon angst en paniek. Moet erboven staan maar dat is lastig want je krijgt het op onverwachte momenten.

Nirvana

Nieuw berichtdoor stresskip » do 14 sep 2017 14:33

Is idd lastig. Het komt idd vanuit het niets. Terwijl je bijvoorbeeld lekker even tv aan het kijken bent. Heel lastig. En ik kan er dan ook boos om worden. Ik zit dan gewoon relaxed en dan in 1 keer bam daar komen die klachten. Maar ja, boosheid werkt averechts.
Ik heb het ook als ik praat tegen mensen. Dan praat ik en dan wordt alles wazig voor me ogen en word ik een soort van duizelig / licht in me hoofd. Ik heb dan echt het gevoel dat ik elk moment neerval. Of dat ik alle controle kwijt ben. Heel lastig.

stresskip

Nieuw berichtdoor Nirvana » do 14 sep 2017 14:38

Rare is dat ik niet voel dat ik stress heb, maar blijkbaar zit er onderbewust toch iets niet helemaal lekker.

Nirvana

Nieuw berichtdoor stresskip » do 14 sep 2017 14:51

Daar lijkt het inderdaad op dat er onbewust iets niet goed zit. Misschien iets uit het verleden wat je niet verwerkt hebt.

merk je ook als je een dag een beetje te druk geweest ben dat je de dag daarna meer CHV klachten heb?

stresskip

Keer terug naar Mijn verhaal