Re: Leven in angst

Nieuw berichtdoor Johan346 » vr 17 nov 2017 23:28

Paniekaanvallen zonder aanleiding komen voor. Ik heb ze ook wel 's gehad. Het is geen pretje inderdaad. Ik herken de neiging tot lopen als dat gebeurt. Als ik ga lopen helpt dat wel, trouwens. Het vermindert de paniek een beetje.

Heb je al hulp gezocht? Hoe is het nu?

Johan346

Nieuw berichtdoor Radijs » ma 05 feb 2018 04:10

Hoi Michelle,

Ik gebruik lorazepam als anxiolitycum en wat ik pleeg te doen is het volgende:
Eerst maak ik een lijstje van mijn angsten in een situatie die ik ervaren heb. Bijvoorbeeld ik ben bang om te wachten in een rij omdat ik mij geen houding kan geven en bang ben dat mensen dat aan mij zien.
Vervolgens kijk ik de volgende keer om me heen onder invloed van lorazepam en merk dat er niemand raar naar mij kijkt. Dan realiseer ik me dat ook niemand raar naar mij gaat kijken als ik niet onder invloed ben van lorazepam.
Probeer te leren van het gebruik van je medicijn en pas het toe op de volgende keer dat je geen medicijn inneemt.
Op die manier kun je preventief medicijn gebruik inperken.
Dat is mijn ervaring. Ik hoop dat het voor jou ook helpt ^^

Groetjes Ralf

Radijs

Nieuw berichtdoor michelle1614 » di 17 apr 2018 12:55

Johan346 schreef:Paniekaanvallen zonder aanleiding komen voor. Ik heb ze ook wel 's gehad. Het is geen pretje inderdaad. Ik herken de neiging tot lopen als dat gebeurt. Als ik ga lopen helpt dat wel, trouwens. Het vermindert de paniek een beetje.

Heb je al hulp gezocht? Hoe is het nu?

Dankje voor je antwoord, momenteel wel wat beter. Nog steeds in behandeling bij psychiater, dokter en psycholoog.. Het dagelijkse leven is een sleur en behoorlijk onleefbaar geworden :(. Desondanks geef ik de hoop nog niet op :).

michelle1614

Nieuw berichtdoor michelle1614 » di 17 apr 2018 12:58

Radijs schreef:Hoi Michelle,

Ik gebruik lorazepam als anxiolitycum en wat ik pleeg te doen is het volgende:
Eerst maak ik een lijstje van mijn angsten in een situatie die ik ervaren heb. Bijvoorbeeld ik ben bang om te wachten in een rij omdat ik mij geen houding kan geven en bang ben dat mensen dat aan mij zien.
Vervolgens kijk ik de volgende keer om me heen onder invloed van lorazepam en merk dat er niemand raar naar mij kijkt. Dan realiseer ik me dat ook niemand raar naar mij gaat kijken als ik niet onder invloed ben van lorazepam.
Probeer te leren van het gebruik van je medicijn en pas het toe op de volgende keer dat je geen medicijn inneemt.
Op die manier kun je preventief medicijn gebruik inperken.
Dat is mijn ervaring. Ik hoop dat het voor jou ook helpt ^^

Groetjes Ralf

Dag Ralf,
bedankt voor je antwoord! Dit is een hele goede tip eigenlijk, tot nu toe gebruikte ik mijn medicatie altijd preventief waardoor ik zeeeer afhankelijk geworden ben eraan (altijd nemen voor en tijdens het werk, altijd als ik ergens naartoe ga etc..). Ben momenteel serieus aan het afbouwen omdat dit geen gezonde dosissen meer waren. Ik zal het zeker eens proberen, bedankt! :)

michelle1614

Keer terug naar Mijn verhaal