Re: PTSS, piekerstoornis, depersonalisatie. Wat nu?

Nieuw berichtdoor Feniks » do 25 jan 2018 20:27

Hoi Frans,

Helaas herken ik veel. Heb al zo'n 30 jaar klachten, met betere perioden tussendoor. Heel veel geprobeerd, maar sinds ik vorig jaar Paul David (Engelstalige site, heeft ook boek geschreven: At last a life) heb ontdekt, ben ik de mechanismen eindelijk gaan begrijpen. Het gaat nu dan ook beter dan ooit, hoewel ik er zeker nog niet ben.
De belangrijkste tip (klinkt heel simpel, maar valt niet mee): stop met piekeren en zelfanalyse! Je houdt daarmee de klachten in stand. Laat los.

Veel succes!

Feniks

Re: PTSS, piekerstoornis, depersonalisatie. Wat nu?

Nieuw berichtdoor Frans007 » di 06 feb 2018 20:43

Feniks schreef:Hoi Frans,

Helaas herken ik veel. Heb al zo'n 30 jaar klachten, met betere perioden tussendoor. Heel veel geprobeerd, maar sinds ik vorig jaar Paul David (Engelstalige site, heeft ook boek geschreven: At last a life) heb ontdekt, ben ik de mechanismen eindelijk gaan begrijpen. Het gaat nu dan ook beter dan ooit, hoewel ik er zeker nog niet ben.
De belangrijkste tip (klinkt heel simpel, maar valt niet mee): stop met piekeren en zelfanalyse! Je houdt daarmee de klachten in stand. Laat los.

Veel succes!

Bedankt voor je reactie! De gedachten om dit 30 jaar vol te kunnen houden vind ik heel rustgevend klinken. Dan weet ik dat het niet een levensverpestende situatie is, maar iets waar ik aan kan werken en mee kan leren leven. Het valt mij inderdaad op dat de beste dagen de dagen zijn waarop ik het minste mij met piekeren oid bezighoud, maar juist mij op de positieve dingen kan focussen.

Frans007

Keer terug naar Mijn verhaal