Re: Angst, angst en nog eens angst

Nieuw berichtdoor Dion96 » di 27 feb 2018 15:16

Hallo Martinus,

Zo het lezen heb je behoorlijk last van je eigen gedachtes.
Heb je hier met iemand over gepraat ? Misschien is het een goed idee om hiermee naar de huisarts te gaan en daar je verhaal te doen. Probeer niet te veel in je hoofd te zitten. Dit heeft mij ook geholpen.

Dion96

Nieuw berichtdoor Martinus » di 27 feb 2018 17:10

Beste Dion,

Bedankt voor je reactie. Ik ben gelukkig een makkelijke prater, ook kom ik wel eens bij de huisarts, ik zit namelijk ook al ongeveer 15 jaar aan de fluoxetine. Psychologen heb ik ook al gehad, waarbij ik niet echt kan zeggen dat het significant heeft geholpen. Maar goed, baad het niet, schaad het niet denk ik. En je hebt gelijk, ik zit soms heel erg in gedachten.

Ik doe mijn best :D

Martinus

Nieuw berichtdoor Dion96 » di 27 feb 2018 17:59

Dat is goed om te horen! Merk je verbeteringen door de fluoxetine? Een idee om minder in je hoofd te zitten is misschien een lijstje maken om zo je dagen wat meer op te vullen en zo langzamerhand de angst wat beter onder controle te krijgen. Verplicht jezelf om bijvoorbeeld elke dag te gaan wandelen, op je voeding te letten, misschien zelfs vrijwilligerswerk als je dat wat lijkt? Probeer jezelf zo steeds meer uit je comfort zone te halen op een voorzichtige manier. lijkt dit je wat ?

Dion96

Nieuw berichtdoor Martinus » di 27 feb 2018 22:44

De fluoxetine heeft mij 15 jaar terug geholpen ja, althans, je hebt natuurlijk nooit vergelijkingsmateriaal, maar toen was ik op een punt beland dat ik het huis niet meer uit durfde en zielig als een klein hoopje mens thuis in een hoekje zat te trillen. Dus eigenlijk had ik geen keus meer. Met dat in mijn achterhoofd heb ik wel een aantal keer proberen te minderen maar merkte in de loop der tijd dat er toch wat angsten terug kwamen. Dus die gebruik ik eigenlijk voor de zekerheid op het moment.

Ik eet zeer gezond, veel groente, brood, tussendoor gezonde snacks, wortel, tomaat, radijs enz. Ik ga nu ik (tijdelijk) thuis zit qua werk evengoed de deur uit, boodschapje, wandelen, hardlopen, hier en daar op visite, dus ik zit niet in een hoekje te beven. De boventoon wordt op het moment een beetje gevoerd door het feit dat ik niet weet wat ik wil, net zoals altijd al geweest is, maar sommige tijden speelt het een beetje erger op. Daardoor kom ik in de welbekende neerwaartse spiraal . . . . en daar ga ik weer.

Maar let wel, ik ben zeer (naar eigen mening dan) bewust dus ben dan ook bezig om mezelf hier doorheen te sturen.

Door zware stormen gaat een eik alleen nog maar dieper wortelen 8-)

Martinus

Nieuw berichtdoor Dion96 » wo 28 feb 2018 12:55

Het is goed om te lezen dat je bewust bent van je problemen en er wat aan wilt doen. Misschien is cognitieve gedragstherapie een idee ? Zo leer je anders te denken en beter met negatieve gedachtes om te gaan. Het is goed om hier met iemand over te kunnen praten. Altijd proberen vooruit te gaan.

Dion96

Keer terug naar Mijn verhaal