Re: Mijn moeder is overleden zo bang

Nieuw berichtdoor Feniks » zo 25 maart 2018 00:08

Hoi,

Allereerst gecondoleerd. Wat een vreselijk verlies voor je, je moeder, je steun. Geef jezelf in ieder geval de tijd te rouwen, je hoeft nu niet sterk te zijn, dat komt wel weer. En ook al ken ik je niet; je bent sterk! Leven met angst vergt veel van een mens, veel energie en veel kracht. Je kan het!

Dikke knuffel,
Feniks

Feniks

Nieuw berichtdoor Sophie » zo 25 maart 2018 19:10

Gecondoleerd. Ik vind het heel erg dat je iemand zo belangrijk en speciaal in je leven hebt verloren. Als je erover wilt praten zijn we er voor je. Je bent niet alleen!

Sophie

Nieuw berichtdoor Kopjekoffie » ma 26 maart 2018 00:58

Ik ben zo bang durf niks meer mijn bed is alles

Hoe kom ik weer uit in vredesnaam

Kopjekoffie

Nieuw berichtdoor Sophie » ma 26 maart 2018 18:11

Hey,

Hoe moeilijk het ook is: probeer te rouwen, en daarna weer op de rails te komen. Ik ben in 2011 mijn vader verloren toen ik 25 jaar was, ik weet dat hij er niet meer is maar ik kan het nog steeds niet beseffen. Hij zei zelf eerder tegen me toen mijn oma (zijn moeder overleed): "Ik voel intens verdriet van binnen.. ik kan daar wel heel de dag mee blijven zitten maar ik kan ook verder gaan en van mijn leven genieten, dit zou oma ook gewild hebben. Stel dat ik overlijd dan wil ik liever dat jullie een feestje bouwen en plezier gaan maken." Ik heb eigenlijk nooit kunnen rouwen, maar die woorden van hem hebben me erg geholpen om sneller door het rouwproces / de moeilijke tijd heen te komen.

Verdriet is een belangrijk onderdeel van het rouwproces. Het is normaal om je ongelukkig te voelen bij de gedachte om nooit meer een geliefde te zien. Wanneer mensen zichzelf niet toestaan om verdrietig te zijn of door het rouwproces van hun geliefde te gaan, kunnen complicaties zoals depressie of angst optreden. Het is belangrijk om jezelf de tijd te gunnen.

Knuffel van Sophie

Sophie

Keer terug naar Mijn verhaal