Re: ANGST omdat ik steeds minder angst in conflict situaties heb

Nieuw berichtdoor Bobbie » vr 27 jul 2018 16:57

Hi Snahanse,

Als ik in mijn eigen woorden verwoord (en verbeter me als ik het fout heb) interesseer je je steeds minder in wat er om je heen gebeurt, zeg je het als iets je niet aanstaat, ook al denk je dat dat niet altijd het juiste is om te doen. Daarnaast heb je het gevoel op een afstand van alles en iedereen te staan, alsof je er niet bij hoort. Klopt dit?

Allereerst, wat vervelend dat je dit meemaakt en vooral niet opgeven. Elk leven kan leuk worden, ook die van jou. Dan nu de vragen, hoe weet je zo zeker dat de dingen die je zegt zo over de top zijn dat je deze beter niet kan zeggen? Zijn er ook momenten die wel leuk zijn om door te komen? Zijn er ook momenten waarop je wel vind dat je er bij hoort? En hoe was het vroeger, kan je je nog momenten herinneren dat je er wel bij hoorde? Hoe zagen die er uit? Hoe kwam het dat je er op dat moment wel bij hoorde?

Aangezien dit een totaal ander probleem is dan die ik heb beleefd vind ik het moeilijk om je directe tips te geven, met name met de angst dat ik de foute opnoem. Ik raad je dan ook aan hulp te zoeken bij een professional en vooral te blijven geloven in een mooie toekomst!

Bobbie

Keer terug naar Mijn verhaal