Re: Angst

Nieuw berichtdoor Feniks » za 22 sep 2018 18:35

Beste Klara,

Heel naar voor je, maar alle klachten die je opnoemt horen inderdaad bij paniekaanvallen. Je gaat er niet dood aan, je wordt er niet gek van, hoe eng het ook aanvoelt. Ik herken het allemaal.
Probeer ontspanning te zoeken en eventueel hulp (bijv. bij een psycholoog).

Sterkte!
Feniks.

Feniks

Nieuw berichtdoor Niek20 » za 22 sep 2018 21:21

Hoi Klara,

Ook voor mij zijn deze klachten heel herkenbaar. Ik heb een paniekstoornis. Het is echt heel vervelend en naar!

Ik zou je ook adviseren er met een professional over te praten. Mocht je evt. behoefte hebben aan lotgenotencontact kan je een berichtje sturen!

Sterkte!
Danique

Niek20

Nieuw berichtdoor Angsthaas86 » do 27 sep 2018 22:29

Hoi Kiara,

Wat vervelend voor je! Zo begon het bij mij ook helaas heel herkenbaar dus! Vreselijk waar je doorheen gaat :(

Misschien kan je met je huisarts overleggen om een keertje bloed te prikken , even je vitamines laten na kijken! Ik had een ernstig B12 tekort en D tekort waardoor je dus ook al die klachten en aanvallen krijg. Keertje nakijken kan geen kwaad toch? Je weet maar nooit!

Sterkte xxx

Angsthaas86

Nieuw berichtdoor Marijke31 » za 13 okt 2018 19:43

Hoi Kiara,

Heel herkenbaar war je schrijft. Een paniekaanval voelt heel erg heftig. Jouw klachten lijken hier zeker op. Ik heb er zelf helaas ook last van. Snel hulp gezocht bij een psycholoog en psychosomatische fysiotherapeut. Het is een hele worsteling maar gelukkig gaat het steeds beter.
Het duizelig zijn zou kunnen door verkeerde ademhaling. Had ik ook heel erg. Nu doe ik ademhalingsoefeningen en geen last meer van duizeligheid.
Hoe zien jouw dagen er uit? Vermijd je ook dingen?

Sterkte! Groetjes

Marijke31

Nieuw berichtdoor Kiaradevries » ma 15 okt 2018 09:18

Marijke31 schreef:Hoi Kiara,

Heel herkenbaar war je schrijft. Een paniekaanval voelt heel erg heftig. Jouw klachten lijken hier zeker op. Ik heb er zelf helaas ook last van. Snel hulp gezocht bij een psycholoog en psychosomatische fysiotherapeut. Het is een hele worsteling maar gelukkig gaat het steeds beter.
Het duizelig zijn zou kunnen door verkeerde ademhaling. Had ik ook heel erg. Nu doe ik ademhalingsoefeningen en geen last meer van duizeligheid.

Sterkte! Groetjes

Mijn dagen zien er erg verschillend uit. Af en toe heb ik er een beetje last van een uur per dag of ik ben er de hele dag zoet mee. Ik vermijd geen openbaar vervoer ofzo, maar ik merk wel dat ik heel angstig ben om te slapen. Als het avondnieuws is afgelopen en ik denk oke nu moet ik naar bed, krijg in een aanval. Maar een aanval komt ook vaak uit het niets. Ik merk dat ik de aanvallen vaker krijg als ik rust neem, vreemd toch? Ik zit nu in mezelf te piekeren omdat ik een zware opleiding volg (nu laatste jaar) waarbij ik 40 uur per week stage loop. Sommige dagen gaan gewoon ECHT niet en ik weet niet of ik mezelf hiermee juist meer onderuit haal.. maarja, het is ook zonde om 3 jaar opleiding weg te gooien.. mijn hoofd zit vol..

Kiaradevries

Nieuw berichtdoor Marijke31 » ma 15 okt 2018 09:57

Kiaradevries schreef:

Sterkte! Groetjes

Mijn dagen zien er erg verschillend uit. Af en toe heb ik er een beetje last van een uur per dag of ik ben er de hele dag zoet mee. Ik vermijd geen openbaar vervoer ofzo, maar ik merk wel dat ik heel angstig ben om te slapen. Als het avondnieuws is afgelopen en ik denk oke nu moet ik naar bed, krijg in een aanval. Maar een aanval komt ook vaak uit het niets. Ik merk dat ik de aanvallen vaker krijg als ik rust neem, vreemd toch? Ik zit nu in mezelf te piekeren omdat ik een zware opleiding volg (nu laatste jaar) waarbij ik 40 uur per week stage loop. Sommige dagen gaan gewoon ECHT niet en ik weet niet of ik mezelf hiermee juist meer onderuit haal.. maarja, het is ook zonde om 3 jaar opleiding weg te gooien.. mijn hoofd zit vol..

Lastig hoor. Misschien komen de aanvallen in rust omdat je dan juist tijd hebt om na te denken. Op andere momenten heb je veel afleiding natuurlijk. Het lukt je dus wel om stage te lopen! Dat is mooi.
Ik zit helaas in de ziektewet. Mij lukt het niet om te werken.
Heb je hulp bij een psycholoog? Het hielp mij in het begin goed om het beter te begrijpen wat er allemaal gebeurt.

Marijke31

Nieuw berichtdoor Kiaradevries » gisteren 23:26

Marijke31 schreef:
Kiaradevries schreef:

Sterkte! Groetjes

Lastig hoor. Misschien komen de aanvallen in rust omdat je dan juist tijd hebt om na te denken. Op andere momenten heb je veel afleiding natuurlijk. Het lukt je dus wel om stage te lopen! Dat is mooi.
Ik zit helaas in de ziektewet. Mij lukt het niet om te werken.
Heb je hulp bij een psycholoog? Het hielp mij in het begin goed om het beter te begrijpen wat er allemaal gebeurt.

Ik wil wel hulp zoeken naar een psycholoog, maar die stap zetten is lastig.. ik ben nog maar 18 jaar oud. En stage gaat, alleen als ik savonds een wrak ben en ik eindelijk om 04:00 slaap ben ik gebroken de volgende dag. En alle hulp die ik kan zoeken is overdag, maar dan zit ik met stage en ik heb al veel te veel gemist door deze verschrikkelijke stoornis... ik denk ergens ook dat ik een vitamine b12 te kort heb. Mijn symptomen lijken daar erg op dus ik ga dat ook maar eens testen. Verder kan ik de hele dag alleen maar huilen het is verschrikkelijk, de aanvallen, maar ook omdat ik me bezwaard voel met mijn “handicap” tegenover mijn familie. Radeloos.

Kiaradevries

Keer terug naar Mijn verhaal