Hallo,
Ik ben 17 jaar en heb last van chronische hyperventilatie!
Het is begonnen op me werk met een aanval waarbij ik dacht dood te gaan, en sindsdien heb ik het constant!
Ik ben vele malen naar de huisarts geweest met mijn klachten en de dokter zei steeds hyperventilatie, uit eindelijk ook een ECG gehad en daar was niets op te zien!
Toen ben ik doorverwezen naar een psycholoog en daar zit ik nu onder behandeling alleen ik vraag mij altijd af is dit ECHT hyperventilatie, ik heb nooit echt die klik om kunnen zetten in mijn hoofd met het stempel hyperventilatie terwijl het door 2 verschillende dokters is gezegd!
Verder heb ik altijd als ik aan het werk ben nergens last van en werk ik keihard door (Ben kok van beroep) Maar als ik stilzit of een lekker dagje achter mijn laptop zit krijg ik steeds aanvallen!?! Waarom tijdens het stilzitten ik snap het allemaal niet.
Hoe zeker kan ik overigens zijn dat het oordeel van de huisarts klopt? Stel je voor het is iets anders? En hoe kan ik herkennen als het iets anders is!?
Zoveel vragen, ik probeer ze steeds te stellen maar ik krijg maar geen duidelijk antwoord.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met jullie eigen ervaring met CHV!!
groeten,
Chefkok