Re: Mijn verhaal Hyperventilatie opgevolgt door angst en paniek

Nieuw berichtdoor Clawdy » di 26 maart 2013 15:40

Pff ben weer flink aan het hyperen..kwam weer zoals altijd uit het niets opzetten..
Nu voel ik me de rest van de dag al weer raar in mn hoofd en in een onwerkelijke wereld..
Zijn er meerdere mensen die wel vaker last hebben van bepaalde symptomen
Van hyperventilatie zonder dat het helemaal doorzet? Ik heb er namelijk wel eens dagen tussen
Zitten dat ik me heel de dag zo rot voel..licht in mn hoofd..denken flauw te vallen..Graag hoor ik jullie
Ervaringen hiermee en of jullie hier ook last van hebben..

Gr. Claudia

Clawdy

Nieuw berichtdoor Wacky » wo 27 maart 2013 00:50

Beste,

Ik begrijp je compleet vrienden en familie hebben niet altijd begrip en na een tijd worden ze beu van naar je "gezaag" te luisteren. En het gevoel dat iemand begrip heeft en je vaak van het kastje naar de muur gestuurd word is erg frustrerend

Ik heb ook al een tijdje last ik leg hier mijn probleem uit ergens op de eerste pagina: http://hulpbijangst.nl/viewtopic.php?f=4&t=16277

Ik heb een maand en een half thuis gezeten omdat het echt niet meer ging, het beterde echter niet maar dan ben ik toch terug beginnen werken en hebk ik zoiets van laat het allemaal maar gebeuren ook al is het soms intens. Ik ben terug wat meer aan uit weggaan en aan het buitenkomen, sommige dagen heb ik nog veel last maar de truk is het je gewoon niet aantrekken denken: Ik heb het al zoveel gehad en ik leef nog dan zal ik het dit keer ook wel overleven.

Groeten
Dennis

Wacky

Nieuw berichtdoor moontje65 » wo 27 maart 2013 22:20

Hoi allemaal..

Ook ik ben elke dag met mezelf bezig ik word er gek van ik wil zo graag de dingen normaal doen.
Ik ben nu bezig om steeds een eindje te rijden met me vriend maar vandaag weer helemaal
Mis in de auto blazen zuchten en diep in ademen dan weet je het wel.
Soms denk ik zal ik hetzelf oproepen,ik durf niet naar winkels en ben bang alleen te zijn
Kan iemand me een tipje geven of een mede genootje om de dingen mee te delen ,bellen emailen
Gewoon iemand die het ook meemaakt. Groetjes een hopeloos Moniekje

moontje65

Nieuw berichtdoor tasmaar87 » do 02 mei 2013 21:56

Hey allemaal

ik ben een vrouw van 25 en hyperventileer op dit moment weer vreselijk de hele dag door voel ik me rot! maar vooral savonds als ik lekker wil gaan
slapen dan lukt het niet want dan let ik de hele avond op me lichaam en probeer ik ademhalings oefeningen te doen maar dat gaat totaal niet!nou ben ik van plan om yoga gaan doen,is er hier iemand mee bekent en nog meer tips?

groetjes tas

tasmaar87

Nieuw berichtdoor Radwan » wo 29 mei 2013 02:07

Beste

Wat ik allemaal lees komt mij zo bekend voor, ik heb sinds 2 jaar last van hyperventilatie/paniek/angsaanvallen.
In het begin ging ik bij elke aanval naar de ha of spoed maar nu probeer ik gewoon alles in te houden, soms krijg ik het gevoel van anderen dat ik overdrijf terwijl wat je voelt werkelijk angstaanjagend voelt, het "grappige" is, elke keer als zo'n aanval komt, dan denk ik altijd, dit is nieuw of dit is erger terwijl het dezelfde aanvoelt.

Mijn symptomen door de jaren heen zijn teveel om op te noemen, maar de ergste die ik ervaar zijn de tintelingen, afwezig gevoel dat dan de hartkloppingen en gejaagdheid opwekt en natuurlijk ni te vergeten, piekergedachten die mijn slaap totaal verstoord en dan gaat het helemaal niet meer.
Als ik voor iemand moet uitleggen wat ik allemaal meemaak, dan zeggen ze, het zit in je hoofd. Weet je hoe (beu) ik ben om da te horen. Da je dan denkt, ik hoop da je een moment meemaakt wa ik meemaak en dan pas hetzelfde maar is moet herhalen. En heel wat forums die ik bezochte zeggen hetzelfde, denken da je doodga is een gedachte die velen van ons denken bij zo'n aanval. Ikzelf nu heb een hyperventilatieaanval met gedachtes en al, dit is eigenlijk de eerste keer dat ik iets schrijf op een forum. Ik denk mss omda ik ni alleen een lezer wil zijn maar mss ook deel wil uitmaken van "onze" lotgenoten voor steun etc.

Groetjes
Radwan

Radwan

Nieuw berichtdoor soja » za 16 aug 2014 09:11

Hoi ik ben Jos

ik zelf had heel veel van dit soort klachten naar allerlei instanties geweest ziekenhuis in ziekenhuis uit.
geen arts die het wist, en opeens zei mijn huisarts ga maar eens twee maanden magnesium slikken als je teveel binnen krijg scheid het lichaam dit zelf uit
slik het nu drie maanden en voel me al tijden top geen van dit rare gedoe meer heerlijk.

sterkte en sucses

soja

Keer terug naar Hyperventilatie