[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 1007: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4183: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4185: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4186: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4187: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
Leven met continu klachten - Hulp bij angst

Re: Leven met continu klachten

Nieuw berichtdoor kimtom20 » za 05 apr 2014 10:41

Hoi Angelique,

Ik herken je klachten helemaal.
Vooral de afgelopen 3 maanden heb ik continu een drukkend gevoel vanuit mijn midden rif richting borst, heb al een hele tijd een gevoel dat er iets in mijn keel zit. Wordt er helemaal naar van. Voel steeds mijn schouderbladen en kramp in mijn armen.
Vind het zelf ook heel moeilijk om er mee om te gaan.
Huisarts heeft mij door gestuurd naar een logopedist, ik ben daar nu een paar keer geweest hoop uiteraard dat zij me verder kan helpen.
Ik ga ook 1 keer in de week naar de fysio, en 1 keer in de week yoga en zwemmen.
Door dit alles voel me nog steeds niet optimaal, wil er zo graag vanaf komen.
Er komt steeds wel weer wat bij ook die duizeligheid en druk op mijn hoofd wordt er stapel gek van.
Iedere morgen als ik uit bed ga hoop ik dat het allemaal weg is , maar nee hoor het is er nog steeds bah!
De meeste klachten heb ik sinds vorig jaar juni het duurt me allemaal te lang.
Hoe ga jij hier mee om? Heb jij nog tips?
Ook ik maak me steeds bang dat het mijn hart is omdat in nu continu dat gevoel daar heb het is zo eng.
De dokter checkt steeds mijn hartslag pols en bloeddruk en die is steeds goed.
De neureloog die heeft in september mij verteld dat ik chronische hyperventilatie heb en dat daar deze klachten van komen.
Heb toen een doorverwijzing gekregen naar de fysio, en loop hier nu nog steeds mee rond.
Vooral de afgelopen 3 maanden ben ik zo bang geworden door het drukkend gevoel.
Ook ik heb een gezin en die helpen mij zoveel mogelijk, maar het blijft zo moeilijk uit te leggen wat je voelt en wat het met me doet.
Ik wens jou veel sterkte toe, en hoop nog iets van je te horen.

Groeten, Wendy

kimtom20

Nieuw berichtdoor sadi » za 05 apr 2014 23:16

Ik herken het helemaal. Ik heb dat allemaal gehad. Ook die duizeligheid dat is idd heeel heel erg.maar ben er vanaf geraakt. Als je juist wil weten hoe stuur je maar een pm dan geef ik uitgebreid uitleg :)

groetjs

sadi

Nieuw berichtdoor Dylan » ma 28 apr 2014 11:55

Je kan beter gewoon hier reageren sadi, dan hebben veel meer mensen er misschien nog wat aan!

Maar het is allemaal erg herkenbaar Angelique, ga er nou echt maar vanuit dat het je hart niet is! Ik moet mezelf er ook nog steeds af en toe van overtuigen, en het is moeilijk!
Wat mij soms helpt is gewoon het idee "ok nou fuck it, als ik dood ga ga ik maar dood, laat maar komen dan", en dan opeens zijn alle klachten weg. Tis soms moeilijk deze instelling
bij jezelf los te maken, maar af en toe lukt het me en dan werkt het gewoon echt! Bevestigd nog maar eens dat het allemaal in onze kop zit!

Dylan

Nieuw berichtdoor marionstassen » ma 07 jul 2014 19:07

marionstassen

Nieuw berichtdoor RDB88 » wo 09 jul 2014 08:51

Goedemorgen,

Ik herken al deze klachten en wordt daar zo moe van. Heb al 2x een hartfilmpje gehad en daar was niks op te zien.
En heb bloed laten prikken op de schildklier en nog meer dingen maar was allemaal goed.
Elke dag als ik opstaan denk ik ja het gaat goed maar dan krijg ik weer een steek op de borst en raak ik in paniek.
Heb dit sinds kort elke dag want normaal was dat alleen in benauwde ruimtes.
Voor de mensen om me heen is het verschrikkelijk. Ben er elke dag mee bezig.
Durf zelfs geen medicatie te gebruiken omdat ik bang ben dat er dan iets mis gaat. Heb hierdoor slaaptekort en ben
heel prikkelbaar. Ik ga vrijdag op vakantie en hopen dat ik er dan niet aan denk.

Groetjes

RDB88

Nieuw berichtdoor Wendy1 » zo 07 dec 2014 13:34

Wendy1

Nieuw berichtdoor Meisjexoxo » za 27 dec 2014 00:36

Hallo allemaal!!

Het is helemaal niet gek dat je van die klachten last hebt! Tuurlijk is het eng dat je iets voelt en doordat je de gedachten krijgt 'oke dit is niet goed, of wow dit voelt raar' dan ga je er op letten en krijg je het juist!
Ja echt, je gedachten staan lijnrecht in verband met je gevoelens!!
En ja het is moeilijk om die gedachten los te laten omdat er telkens weer wat bij komt wat je volgens jou nog niet gevoeld hebt, en daar is de angst weer!!

het is puur stress wat je gehad hebt wat zich nu uit in je gevoel en gedachten!
Ik heb wel een paar tips om je ademhaling rustig te krijgen waardoor je toch eventjes rustig wordt waardoor je even op adem kunt komen zodat het wat makkelijker is je gedachten los te laten.

- ik wil dat je je voorstelt dat tussen jouw longen een ontstopper zit, zodra jij inademt gaat deze ontstoppen omhoog en zodra je uitademt de ontstopper zo ver naar beneden gaat dat je geen lucht meer in je longen hebt (je kunt dit liggend of staand doen) als je het liggend doet, hou je handen op je buik en druk zachtjes je buik naar beneden zodra je uitademt (zo komt er meer lucht vrij) en als je staat ga dan lijnrecht staan en doe je handen op je heupen met gestrekte vingers op je buik! Doe dit 5 keer en zeg bij elke uitademing ontspan!

Als dit niet helpt, gaan we het iets uitbreiden! (Je ademhaling is het belangrijkst als je angstig bent, zodra jij niet erg benauwd bent kan je helder nadenken en je angsten VEEL makkelijk realiseren! )
Stap 1
Concentreer je op je armen,benen,handen en voeten. Voel ze zwaar worden zeg steeds 'mijn rechterhand is zwaar, mijn linkerbeen is zwaar enz. En dan mijn armen en benen zijn zwaar.
Stap 2
Concentreer je op je armen en benen en voel hoe ze warmer worden. Zeg steeds 'mijn armen en benen zijn warm'
Stap 3
Concentreer je op je polslag (het is niet erg als je hart nu een beetje sneller gaat kloppen, is een normale reactie omdat je je bezig gaat houden met je hartslag) zeg nu tegen je zelf 'mijn polsslag is rustig en regelmatig' zeg dit net zo vaak totdat je je erzelf van overtuigd en zo zul je merken dat het ook rustiger wordt!
Stap 4
Concentreer je op je ademhaling (hetzelfde, als deze nu onregelmatig wordt is dat puur doordat je er op focust nu!) herhaal nu tegen jezelf 'mijn ademhaling is langzaam en regelmatig' (ja doe dit net zo lang totdat je dit ook echt geloofd, dan wordt het ook rustiger! Zo niet, doe dan de ademhalingsoefening die ik eerder heb uitgelegd maar Blijf positief!!!!! En blijf tegen jezelf zeggen 'ik ben rustig'
Stap 5
Concentreer je op je buik. Voel hoe deze warm wordt. Herhaal tegen jezelf 'mijn buik is warm'
Stap 6
concentreer je op je voorhoofd. Voel hoe deze steeds koeler wordt, herhaal telkens ''mijn voorhoofd is koel'

(Doe dit liggend en zorg dat je niet gestoord wordt!) zodra je angstige gedachten krijgt, sluit je ogen en doe alsof het wolken zijn en blaas ze in gedachten weg.

Hoop dat jullie er wat aan hebben!

groetjes x

Meisjexoxo

Nieuw berichtdoor anoniempje4 » vr 30 jan 2015 22:58

Ik herken je klachten, of toch grotendeels... Het beperkt enorm je leven, je blijft liever thuis dan ergens in een drukke ruimte met veel mensen te zijn. Stel dat er iets gebeurd, dan ben je toch liefst thuis... Zo denk ik toch altijd. Maar ook ik heb hartklachten en heb al 2 jaar op rij bij de cardioloog geweest (2 verschillende), telkens geen verontrustende ontdekkingen.. Ik heb wel overslagen, maar volgens de cardioloog heeft iedereen dat. Hij vindt het zelfs raar dat ik dat voel. Maar ik ben volgens mij zo gefocust op alles in mijn lichaam, dat ik me bij het minste zorgen maak, en dat ik dus ook die hartslag heel sterk voel.. Het voelt soms als een schok door mijn hele lichaam. Men zegt: ontspan je, haal rustig adem, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan! Ik leef met je mee...

anoniempje4

Nieuw berichtdoor Ricardo89 » wo 04 feb 2015 23:33

Hallo mensen, ik heb sinds mij 14 e last van hyperventilatie. Ik heb heel veel jaren gemist op school omdat ik gwn te bang was om op straat te lopen. Kheb oefeningen gehad ging sporten en na een tijdj was et verdwenen nu paar jaar later is het terug en erger dan destijds. Soms denk
Ik ik en de enige kheb nu dus een gevoel van
Dat alles onwerkelijk is lijkt alsof ik dronke ben wazig zien alles gaat om je heen ik word er somber van. Praat er weinig met mensen over omdat ik me echt ervoor schaam
En denken dan dat ik gek ben of iets. Maar ik kan er echt niet tegen lijkt alsof je alles nie zelf doet zelf nie bestaat echt heel eng . En het is niet zozeer dat ik dan hyperventileer maar ik word er echt moe van geestelijk moe. Herkend iemand dit ik wil er graag van af groetjes ricardo

Ricardo89

Nieuw berichtdoor capetonian » do 05 feb 2015 14:11

Hee Ricardo, heel herkenbaar je klachten. En dit heeft te maken met een angststoornis. Maak even een afspraak met je huisarts, die kan je helpen aan een psycholoog en de juiste medicatie. De truc is juist met mensen erover te praten, want hoe meer mensen het weten, hoe minder zorgen je maakt dat ze iets aan je merken.

Dit geeft heel veel rust, rust wat dat vermoeiende lichaam en geest van jou graag kan gebruiken. Aan alle tunnels komt een eind, en met de juist hulp vindt jij de snelste route.

Praten helpt, sporten kan ook goed helpen. Even alle frustratie kwijt, even alles geven.

Het komt goed! Stay positive!

capetonian

Nieuw berichtdoor Ricardo89 » wo 11 feb 2015 19:23

11
Maart is de geplande datum
Met de psycholoog vind et maar te ver hoor wil zsm een optie voor me angstaanvallen etc. De dokter wou me geen rustpillen geven omdat k te jong was en misschien verslavend aan zou worden . Nou ff afwachten tot aangegeven datum. Vind et wel heel fijn om dit te kunnen delen
En bespreken. Ik ben nog steeds op heden aan et vechten tege me
aanvallen. Kwa me bloeddruk etc is alles wel gelukkig goed. Hoop dat et snel overgaat en verder kan met me leven ben vader van 2 kids en wil nog zoveel doen meemaken en alles het geeft me
Leven echt een obstakel. Maar k laat weten hoe het afloop na de gesprek met de psycholoog. Zou zegge nie opgeven en werk aanjeself laat et nie opstapelen . Groeten ricardo

Ricardo89

Keer terug naar Hyperventilatie