Re: benauwd

Nieuw berichtdoor ElzaL90 » wo 08 apr 2015 14:54

Hoi mexx,
Vaak hoor je bij een heftige gebeurtenis, zoals het overlijden van jouw broer, dat er angst kan boven komen, omdat je zenuwstelsel en hersenen+ gehele stresshormoon wat ontregelt is. Dan kun je deze lichamelijke en psychische angsten dus krijgen. Als je het zelf wilt, zou je eens met een prof kunnen praten over deze heftige gebeurtenis..? Je moet vooral niet bang worden dat je zelf iets mankeert qua ziekte of iets. Dit moet allemaal verwerking zijn van je verdriet en heftige situatie.
Sterkte

Gr Elza

ElzaL90

Nieuw berichtdoor mexx04 » wo 08 apr 2015 20:08

Dank je voor de reactie :-). Dat doet een mens al goed. Ik ben al onder behandeling..voor de zoveelste x maar was over dit gevoel erg onzeker omdat ik het niet ken. Probeer me er ook zo min mogelijk mee bezig te houden maar ja dat is moeilijk ;-).

Groetjes

mexx04

Nieuw berichtdoor ElzaL90 » do 09 apr 2015 17:27

Ja onzekerheid (omdat het nieuw is voor je) creëert het vaak de angst. Is voor mij ook wel bekend inmiddels... Ben ook een hele tijd bang geweest voor hyperventilatie.. Bang om het te krijgen, maar is uiteindelijk nooit gebeurd. Dus zelfs met erge angst kun je heel sterk zijn als mens.
En dat je onder behandeling bent (ook al is het de zoveelste keer) is alleen maar goed hoor!!
Vooral afleiding zoeken of net mensen erover praten.. En tsja al is de angst er, moet je eigenlijk gewoon denken; kom maar op het doet me niks! Vaak gaat t dan vanzelf langzaamaan over ;)

ElzaL90

Keer terug naar Hyperventilatie