Re: Goede tip tegen hyperventilatie klachten

Nieuw berichtdoor nicole1 » di 29 dec 2015 14:00

Beste Rob,

Dat is zeker een goede tip!
Dan zal je waarschijnlijk ook gebaat zijn bij rek en strek oefeningen. van je nek, ruggenwervel en hamstrings e.d. Tenminste hier door voel ik me altijd een heel ander mens. Na het wandelen is dit een echte aanrader, want dan is het lichaam lekker warm en kan je beter strekken. ook hierbij is het belangrijk om op je ademhaling te letten, maar ook om je te concentreren op de spiergroep die je stretcht.
succes!

nicole1

Re: Goede tip tegen hyperventilatie klachten

Nieuw berichtdoor Wilsophie » di 02 feb 2016 10:12

Hoewel ik denk dat het een goede tip is, is het voor mij niet te doen, omdat ik niet goed meer kan lopen door slijtage onder de voeten. Waar een ander "kussentjes" heeft zitten, zijn die bij mij weg en loop ik op het bot wat erg pijnlijk is. Met goeie Fitflop schoenen met heel dikke veerkrachtige zolen wil het een beetje lukken met de kleine afstanden. Door de arthrose in knieën lukken bepaalde bewegingen ook niet meer dus nu zwem ik wel één keer per week onder begeleiding voor hartpatiënten enz.... maar ik heb er een bloedhekel aan en zie er vreselijk tegenop. Paar jaar gestopt vanwege de angsten die ik heb met water, maar toch weer begonnen en dat lukt wel redelijk, maar wandelen zit er niet meer in.
Zie mijn verslag bij "even voorstellen".

Wilsophie

Keer terug naar Hyperventilatie