Re: Schok ter hoogte van borst

Nieuw berichtdoor imth » ma 01 aug 2016 17:19

Hoi!

Vervelend he, die 'onverklaarbare' lichamelijke toestanden.

Ik heb die schokken in mijn zij ook, aan dezelfde kant nota bene. Ik heb een aantal maanden terug een echo gehad (voor mijn lever - erfelijke aandoening). Ze hebben toen mijn hele buik maar even meegenomen. Er was niets afwijkends te vinden.

Mijn ervaring is overigens wel dat door mijn verhoogde stresslevel (dus ook e.v.t. na de hyperventilatie) ik lichamelijke klachten heb, zoals die steken, maar ook inderdaad soms steken ter hoogte van mijn rechterborst. Doodeng - maar wel verklaarbaar. Het is gewoon enorm uitputtend voor je lichaam want het draait overuren als je hyperventileert.

Misschien helpt het als je bijhoudt welke emoties je had op dagen, en noteren als er spanningen zijn. Dan kun je misschien zien dat je steeds 3 dagen na een heftige gebeurtenis (bijv.) last krijgt van die steken. Dat maakt het misschien minder eng.

Sterkte

imth

Nieuw berichtdoor thfan93 » wo 10 aug 2016 23:24

Hey

Ik herken mijzelf ook hier in. Het zijn bij mij periodes waarin ik er meer last van heb.
Sinds 5 dagen heb ik het op dezelfde plek alleen dan aan de linkerkant wat heel beangstigend is omdat daar in de buurt ook je hart zit

thfan93

Nieuw berichtdoor Wilsophie » vr 12 aug 2016 14:18

Ik kan het niet genoeg zeggen in al die subforums. Laat een keer een ECG maken en je hoort dat er niets met je hart aan de hand is. Die schokken heb ik al jaren en ben inmiddels 68 jaar. , Gewoon negeren, aan iets leuks denken en gaan slapen. Anders wordt het veel erger.

Wilsophie

Keer terug naar Hyperventilatie