Re: Wat is dit nou?

Nieuw berichtdoor Rag88 » ma 28 nov 2016 20:51

Goedenavond,

Ik herken veel wat je verteld maar heb ja ook pijn op andere plaatsen dan je borst? Ik namelijk wel zoals mijn linkerarm en kaken :?

Rag88

Nieuw berichtdoor GraagAnoniem » ma 28 nov 2016 22:05

Ik heb alleen pijn op de borst, een soort branderig gevoel en pijn tussen mijn schouderbladen.
Al met al gewoon een vreemde gewaarwording.

Het begon ineens zonder aanleiding, ik heb geen stress dus kan niet geloven dat dat de oorzaak is.

Hoe kan ik zorgen dat het ophoud?

GraagAnoniem

Nieuw berichtdoor GraagAnoniem » ma 05 dec 2016 08:20

Vanmorgen alweer over de grond gekropen naar adem te happen, een hartslag van ongeveer 150, een pijn midden op de borst en pijn tussen de schouderbladen.
Gewoon de symptomen die ik anders ook heb maar ik word er zo flauw van.
Mijn hartslag is nu nog steeds snel en de bloeddruk erg laag.
Zo maar weer de huisarts bellen als die open is al vrees ik dat het niet veel nut heeft.

Hoe voelen jullie je NA een aanval?

Alleen erg moe en rustig of ook anders?

GraagAnoniem

Nieuw berichtdoor Remco » ma 09 jan 2017 18:13

Klinkt bekend allemaal, bij mij gaat het nu een halfjaar ongeveer zo. De aanvallen zijn soms minder heftig, maar de symptomen (vermoeidheid/benauwdheid/pijn in arm/steken in hartstreek enz) zijn nooit helemaal weg. Eigenlijk heb ik continu het idee dat ik niet lekker adem kan halen.
Als ik een heftiger aanval heb gehad ben ik de dag erna aardig van de leg. Ik ben dan extra benauwd en heb ook meer klachten. Ik merk van mezelf dat ik die extra klachten dan ook extra opmerk, waardoor ze ook meer op de voorgrond treden, waardoor ik extra benauwd word, vervolgens mijn ademhaling ga forceren en hoppa...de cirkel is weer rond. Ik kan hier nog geen oplossing voor vinden en dat frustreert me enorm. Ik heb dus periodes waar het wat beter lijkt te gaan, maar 1 echt mindere dag zorgt vaak voor een soort sneeuwbal effect, waardoor ik dagen/weken lang een aaneenschakeling heb van mindere dagen. Klinkt dat bekend?

Ik heb op DIT moment ook niet super veel stress, maar heb wel afgelopen jaar een zeer stressvolle periode gekend. Het schijnt dat daarin het spreekwoordelijke emmertje is volgelopen en uiteindelijk overliep. In mijn geval was dat toen ik in rustiger vaarwater terecht was gekomen. Dit schijnt ook typisch te zijn, eigenlijk zit je lichaam nog in een soort vecht-modus (fight or flight) waardoor o.a. je ademhaling ook anders is geworden - eigenlijk zonder dat je het door hebt.

Hoe gaat het nu bij jou?

Remco

Keer terug naar Hyperventilatie