Help ik stik
Je hebt het gevoel te stikken, er zit een brok in je keel, je hebt het benauwd, je vingers tintelen, je mond is kurk droog.wie heeft dan niet het idee zeer ernstig ziek te zijn? Vele mensen zijn inclusief ik zelf, meteen naar de EHBO gegaan, met grote angst.
Je krijgt te horen dat het hyperventilatie is!!!!Jou lichaam presteert op dat moment [ al ben je er helemaal niet van bewust]aalsof je top prestatie hebt behaald in een sport, zo moet je het zien..
Hyperventilatie kan 1 malig zijn, maar het kan ook zijn, dat er zich chronische hyperventilatie ontwikkeld.
Zeg nooit mij zal dit niet overkomen.
Help ik stik,het is een vreselijk gevoel!menig een raakt hierdoor in paniek, met als gevolg een paniek[angstaanval].je dacht altijd baas te zijn over je eigen lijf, en ineens doet jou lijf dingen, die je helemaal niet wilt.natuurlijk is het makkelijk gezegt blijf kalm, en let op je ademhaling.Mijn eigen ervaring was,hoe meer ik op de ademhaling lette hoe erger het werd,en daar wordt je dan ook weer onzeker van,want ben je niet echt ziek?want je let toch op je ademhaling?al is het nog zo moeilijk,en het kan best even duren,mijn ervaring was toch proberen niet in paniek te raken,neem van mij aan daar had ik al mijn handen aan vol, en heeft heel lang geduurd,met uiteindelijk toch resultaat.
En dan hebben we nog het bewuste plastik zakje waar je moet in blazen,mijn advies is niet doen,uit mijn eigen ervaringen kan ik zeggen, dat het alleen maar kwaad toch erger wordt,wat je wel kunt proberen van je hand kommetje maken en daar rustig in uit en in ademen.