Re: Het gaat beter met mijn hyperventilatie!

Nieuw berichtdoor Pegske » za 01 okt 2011 21:18

Hoi Daniel,ik heb je verhaal met veel aandacht gelezen.Het gaat precies over mij.Ik heb ook al ,die klachten,maar ik heb dit al zeer lang,dus is het voor mij een hele opdracht om er vanaf te raken hoor.Bij mij was het eigenlijk begonnen na een operatie in 1991.Ik heb toen mijn amandelen laten trekken op 22jarige leeftijd,dat is eigenlijk al te oud,maar als ze regelmatig ontsteken,ja,dan heb je uiteindelijk geen andere keuze meer.Ik heb uiteindelijk een depressie gekregen en ben in de psychiaterie beland.Het ergste is dat je direkt bestempelt word als theatraal,je doet het zogezegd om aandacht te krijgen...enfin,ik ben er doorgeraakt en ben jaren angst-en hyperventilatievrij geweest.Tot ik in 2000 stopte met roken en hop,daar gingen we weer,de hele ellende kwam terug,met nog een kanker-en ziektefobie er bovenop.We zijn nu 2011 en het is nog steeds niet volledig gedaan,want de laatste maanden verzet ik weer geen stap zonder Xanax op zak te hebben.Mijn huisdokters worden zo stilaan gek van mij,maar steunen me wel enorm,vooral als er weer eens iemand opduikt met een verhaal over kanker of hartinfarcten of beroertes,dan sta ik daar weer natuurlijk.Ik heb ondertussen wel een beetje leren leven met die ellende en ben momenteel weer op de goeie weg.Het enige probleem is dat ik ook Fibromyalgie heb en evenwichtsstoornissen,en als het te erg word ben ik dus weer vertrokken hé.Nu,hetgeen ik enkele weken geleden geleerd heb van mijn huisarts(dat kon ze niet vroeger zeggen?) is dat zingen helpt om hyperventilatie te stoppen.Ik heb het dus geprobeerd en ongelooflijk maar waar,het helpt echt!Dat kan je natuurlijk niet beginnen doen in een winkel of zo,maar misschien kan je effe thuis de pannen van het dak zingen voor je buiten gaat. :lol: Veel succes in elk geval
Groetjes van een lotgenoot.

Pegske

Keer terug naar Hyperventilatie