Re: angst om gek te worden en stemmen te horen

Nieuw berichtdoor mirmi » wo 06 maart 2013 23:30

Beste Evelyn,

Erg naar om te lezen.
Wel voor een gedeelte herkenbaar hoor. Ik hoor ook weleens dingen die mijn man dan weer niet hoort.
Dat is niet heel gek.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste maanden ook heel erg het gevoel heb de controle te verliezen.
Dat ik denk dat ik gek word en straks als een zombie over straat loop en niet meer weet waar ik nou heen moet of wat ik moet doen.
We zijn denk ik erg kwetsbaar op de momenten dat we echt niet lekker in ons vel zitten, wanneer we de paniekaanvallen enzo hebben.
We weten zelf inderdaad ook dat er wel ook goede periodes mogelijk zijn.
Het is onwijs moeilijk,maar denk dat we elke dag tegen ons zelf moeten zeggen Deze dag wordt mooi, ik ga er positief tegen aan.
Ik zeg dit nu, maar ik vind dit zelf ook onwijs lastig. Maar ik weet wel dat het mogelijk is. Vooral omdat we kinderen hebben, daar moeten we het sowieso voor doen!Heel erg veel sterkte en je kan hier altijd je hart luchten. Dat helpt ook. Lekker van je af schrijven.

Groetjes

mirmi

Re: angst om gek te worden en stemmen te horen

Nieuw berichtdoor Soepje » ma 03 jun 2013 20:41

Beste Evelyn,

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar al je symptomen (bang om gek te worden, bang om stemmen te horen, bang om iets te horen wat er niet is) komen
omdat je last hebt (gehad) van paniekaanvallen. Je hersen zijn zo getraind op paniek waardoor jij heel snel het gevoel hebt dat er iets mis is.
Op dagen dat je bijvoorbeeld gestrest bent, gebeuren zulke dingen ook sneller en vaker omdat je hersenen dan moe zijn en de makkelijkste verklaring willen zoeken
voor iets raars dat gebeurd.
Je moet er niet bang voor zijn, je wordt niet zomaar gek! Maar het is wel begrijpelijk dat je even schrikt elke keer als zoiets gebeurd.
Ik heb wel eens dat ik "rook" zie op plekken waar het niet is, in werkelijkheid is het meestal gewoon stof of de manier waarop het licht valt. Elke keer als zoiets gebeurd voel ik een adrenaline stroom door mijn lichaam heen gaan, alleen maar omdat mijn hersenen gevaar zien en mijn lichaam in vlucht/vecht stand komt.
Probeer je lichaam en hersenen te begrijpen, dan leer je er ook beter mee omgaan. Wees niet bang om even geen controle te hebben.

Succes!

Soepje

Keer terug naar Angstaanvallen en paniekaanvallen