Re: Problemen.

Nieuw berichtdoor Flaffy82 » do 14 maart 2013 01:20

Rustig Rustig,

Zoals ik lees heb je constant het idee dat je dood gaat of flauw gaat vallen, en dat je wilt stoppen met roken.
De ademhaling die jij beschrijft kan inderdaad een paniek of een Hyperventilatie aanval zijn, wist je dat veel mensen zoals ik hier last van hebben ?

Een hyperventilatie word beschreven als vele mensen als een dood ervaring met veel angst. voor mensen die lang last hiervan hebben.
kan inderdaad een angstoornis optreden ( niet meer na buiten gaan stel je voor ik krijg een aanval ... )

Door je onrust ga je nu drinken, zover ik het kan begrijpen, je drinkt al best veel wat met risperdal ( risperdion ) wat niet goed combineerd. Risperdal op de duur met drinken, kan de bijwerking vergergeren. Zoals eetlust verminderen.

Ik lees ook dat je een spuit hebt gekregen, om rustig te worden. Kan je niet aan je psychiater vragen of hij tijdelijk voor deze
problemen oxazepam kan voorscrhijven. of iets anders ?

Ook lijkt mij het verstandig om met je psychiater te praten dat je drinkt, zij of hij zal je wel helpen hiermee.
Waarschijnlijk ben je te snel gestopt met roken, waardoor je in een "angst" of een "hyperventilatie" bent gekomen,
en nu gaat drinken.

OOk ga je twijfelen aan Risperdal, en dat je nu pas deze bijwerking leest. Maar om eerlijk te zijn had je ze al veel eerder moeten
krijgen.

Zoals ik al zei, alcohol in combinatie met risperdal ( risperdion) kan je helaas in paniek raken,
risperdal word ook gebruikt als een antipsychotica, dit houd in dat je een bepaalde stofje teveel hebt, en risperdal deze onderdrukt of verminderd. In combinatie met "feesten" en gebruiken van "alcohol " of andere dingen. Raak je de balans kwijt.
Waardoor je een "stofje" teveel weer krijgt, of afbreekt.

Ik hoop dat ik je zover heb kunnen helpen, en wat leesvoer meer heb gegeven,

groetjes

Flaffy82

Re: Problemen.

Nieuw berichtdoor Stof » do 14 maart 2013 11:26

Hey,

Ik heb altijd al sterke drank gedronken op risperdal, was maar 1x per week en heb nooit enige last gehad van bijwerkingen ofzo.
Het is allemaal begongen sinds ik champix ben gaan gebruiken ( rookstop middel beging december ).
Ik heb nu al een maand geen sterke drank meer aangeraakt, neem enkel risperdal 2 mg nog voor het slapen gaan.
Ik heb ook effectief last gehad van angst aanvallen maar dan waren de symptomen anders.
BV - plots warm krijgen
- zwetende handen oksels voeten....

En deze heb ik nu niet meer het is eerder plotse zwakte precies het gevoel dat ik ga flauw vallen kan soms 2 uur aanhouden.
En pijnlijke benen vooral 's nachts wordt ik regelmatig wakker van de pijn.

Ik heb ook geen last van mijn ademhaling dat ik plots sneller beging te ademen, heb het wel 2x gehad beging december maar sinds dien niet meer.

Ik weet ook niet wat er aan de hand, ik hoop dat de psychiater meer duidelijkheid kan scheppen :!:

Groetjes.

Stof

Keer terug naar Angstaanvallen en paniekaanvallen