Re: Sport (hardlopen/yoga) vraag!!

Nieuw berichtdoor RobN » wo 26 feb 2014 08:13

Hallo Jetje

Ik heb een lange ervaring met agorafobie achter de rug. Het hebben van een betere lichamelijke conditie heeft de kans op ellende altijd verminderd. Hardlopen lijkt me dus heel goed voor je. Wat je jezelf kunt aanleren is dat wanneer je iets voelt zoals de adrenaline en de andere ademhaling, dat het slechts een lichamelijke sensatie. Je lichaam reageert op je hardlopen en dat is goed voor je dus geniet van die gevoelens want ze zorgen ervoor dat je je beter zult voelen. Daardoor krijg je meer weerstand tegen angst.

Hatha Yoga kan ik aanbevelen. Dat gaat over denken en ademhalen in combinatie met lichaamsbeweging die zorgt voor vrijheid van stress in je lichaam. Ik doe het 5 jaar en en helpt zo goed.

Succes :)
Rob

RobN

Nieuw berichtdoor Psycholoog Dea » wo 26 feb 2014 11:04

Beste Jetje,

Ik ben het met mijn voorganger eens. Je kunt leren om met een hoge adrenaline, verhoogde hartslag, zwaarder ademhalen, etc. om te leren gaan. Wellicht kan de energetische therapie je hierbij helpen. Lichamelijk fit zijn helpt je daarnaast om sterker te worden, dus ik zou zeggen: doen! :)

Succes!

Psycholoog Dea

Nieuw berichtdoor Giel » vr 21 maart 2014 03:54

Beste Jetje,

Ik sluit me volledig bij mijn voorgangers aan. Het helpt zo goed om een goede conditie te hebben. Zowiezo op het gebied van ademhaling, maar ook omdat je na verloop van tijd zelfzekerder raakt door een goede conditie. Daarnaast geeft het een lekker gevoel om je adrenaline er doorheen te jagen op een productieve manier. Ik heb er zelf ook heel veel aan gehad toen ik nog zware aanvallen had.
Yoga is ook een heel goed idee. Ik heb zelf veel oefeningen uit Mindfulness gebruikt. Mindfulness zorgt er namelijk voor, dat je je gedachtes bewust kunt sturen en aangezien je emoties (in dit geval paniek) reacties zijn op je gedachten, is dat een vaardigheid die je onder de knie wilt krijgen.
Ik was zelf altijd erg informatiegek.. mocht je een zinvol boek willen lezen, wil ik je de tip geven om 'de kracht van het nu' van Eckhart Tolle eens op te zoeken. Hier heb ik heel veel aan gehad.

Sterkte! Mvg, Giel.

Giel

Keer terug naar Angstaanvallen en paniekaanvallen