Re: Honderd angstsymptomen : lichamelijke en psychische klachten

Nieuw berichtdoor DaanBanaan » za 29 okt 2016 02:12

(Ik snap dat deze post uit 2014 is, maar toch.. Dit is de beste die ik tot nu toe ben tegen gekomen)

Ultieme compilatie van alle klachten. Snap niet waarom dit niet als eerste naar boven komt als je iets in deze kant op zoekt op google. Er staat echt letterlijk alles over de symptomen die ik ervaar. Bij mij komt het gewoon door te veel stress, maar ben in het verbeterende stadium en heb al veel van de symptomen weten te verhelpen. Toch had het wel flex geweest als ik deze lijst eerder had gezien. Veel van deze symptomen staan verspreid over verschillende post's of artikelen, dus dan komen er altijd maar een paar overeen. en blijf je zoeken.

Mja als ik er zo op terug kijk valt het allemaal best wel mee. Tuurlijk waren er momenten van totale angst, paniek en constante vaagheid maar daar kan ik nu zo goed mee omgaan dat het me niet meer belemmerd. aan het begin is het ff intens omdat heel je wereld een 180 backflip maakt maar uiteindelijk snap je wat er allemaal gebeurt en kan je jezelf gewoon rustig houden.

Het allerbelangrijkste om dit te verhelpen is accepteren. Zolang je dat niet doet zal je het ook niet kunnen oplossen. En alle energie die je hebt, in je zelf steken om het probleem op te lossen en verder alleen de dingen doen die écht belangrijk zijn. Ik verklap alvast wat, Dat is echt veel minder dan dat je denkt. Verder gewoon hele kleine stapjes maken richting verbetering en momentum crëeren.

Vooral niet te moeilijk over denken, gewoon luchtig houden :P

DaanBanaan

Re: Honderd angstsymptomen : lichamelijke en psychische klachten

Nieuw berichtdoor Beau1981 » zo 06 nov 2016 09:07

Luchtig over denken, mee eens. Maar het relativeringsvermogen is vaak wel afwezig als je je zo ellendig voelt. In goede momenten kan je gelukkig wel weer relativeren. Tenminste ik ervaar dat zo.
Ligt misschien ook aan je persoonlijkheid?

En ja, alle energie die je nog hebt moet je echt in jezelf steken. Niet in anderen een hun problemen, huishoudelijke taken die voor je gevoel "moeten", maar waar je eigenlijk geen energie voor hebt. Laat maar even liggen, morgen weer een dag is mijn motto. En ik ben een perfectionist dus dat heeft me veel moeite gekost om zo te denken en te handelen.
Maar iemand zei laatst tegen mij; zie jezelf als een mobiele telefoon waarvan de batterij op 8% staat. Als je batterij bijna leeg is ga je ook niet naar je vriendin bellen voor een kletspraatje , maar dan bewaar je die 8% voor noodgevallen. Bij ons laadt het batterijtje heel langzaam op. De valkuil is om als hij eindelijk weer op 50% staat, alles weer op volle kracht te gaan doen. Alleen zit je sneller weer op de 8% dan je denkt. Dus wees eens "egoïstisch" en zorg eerst eens voor jezelf, dan is je buffer straks weer groot genoeg voor andere dingen.

Beau1981

Keer terug naar Angstaanvallen en paniekaanvallen