Re: Straatangst door Hyperventilatie

Nieuw berichtdoor ldh » zo 11 jan 2015 20:16

Heey diana.
goed van je dat je je verhaal deelt, als eerste wil ik je zeggen nooit de moed opgeven ik heb zelf ook last van angst/paniek en hyperventilatie en ja is idd niet heel fijn en kan je heel bang maken heb je op dit moment hulp van bijv huisarts of iemand van ggz. Als je wilt praten let me know gr

ldh

Nieuw berichtdoor Daantje » ma 12 jan 2015 11:54

Hallo Idh,

in theorie weet ik alles heel goed,dat ik niet dood ga, dat ik niet flauw val etc maar het moment waarop ik ga hyperventileren word ik zo angstig, en gelijkertijd zo depressief dat ik even geen licht meer kan zien.

ik denk vaak na over de dood dat ik dat best wel zou willen, althans niet erg zou vinden als het mij over kwam, maar dan krijg ik weer een huil bui en dan denk ik aan het verdriet die ik achterlaat dat kan ik me dierbare niet aan doen.

Op dit moment heb ik geen vaste hulp, ik vraag overal wat hulp. mijn oude psygoloog, de huisarts, een therapeut die bach bloesems mixt, ik ben momenteel erg veel op me voeding aan het letten en zoek veel op internet welke voeding of eventuele supplementen en stoffen de angst en hyperventilatie kunnen remmen of stoppen.

ik ben ook gelijk begonnen met het in nemen van vitamines en supplementen, dat heeft natuurlijk even te tijd nodig.

ik had een tijdje terug hulp van een psycholoog maar dat ging puur over de straat vrees terwijl de hyperventilatie voor mij het grootste probleem is daardoor is de straat vrees ontstaan.

ik ben eigenlijk altijd wel in om te praten over ditjes en datjes, dat kan over angst en paniek gaan maar ook over andere zaken in het leven. wat ik al in mijn eerste bericht schreef ik wil altijd en iedereen helpen waar kan.

super van je dat je gereageerd hebt, ik hoop dat we elkaar zo kunnen helpen en/of steunen.

Gr Diana

Daantje

Nieuw berichtdoor Christiaan » vr 12 mei 2017 14:28

Ik ben een jongen van bijna 25 jaar. Hoewel vele mensen mij een spontane, aardige, knappe jongen noemen, ben ik bij deze lieve complimenten niet gebaat. (Hoe tegenstrijdig het ook klinkt(!)) Ik heb veel last van hyperventilatie en straatvrees. Zelfs dagelijks. Het sloopt m'n leven. Vooral omdat ik mij ervan bewust ben dat ik van het leven kan genieten en zoveel mogelijk wil doen.

Dit wordt tegengehouden door die angst en hyperventilatie wanneer ik met mensen in contact kom, zelfs non-verbaal. Ik wordt er erg depressief van en heb het gevoel dat ik mijzelf niet kan geven op een manier hoe ik mezelf ken en wil zijn. Hierdoor raak ik heel gefrustreerd en depressief. Je zit letterlijk gevangen in je eigen fysieke vrijheid, want ik kan gaan en staan waar ik wil als ik daar zin in zou hebben... :(

Soms lijkt het met de jaren maar erger te worden en na vele hulp instanties om hulp gevraagd te hebben, ben ik nauwelijks verder gekomen. Ik ben wel verder gekomen (niet arrogant bedoeld) Door m'n eigen bevindingen, analyses en ervaringen in het dagelijks leven. Ik weet me vaak geen raad. Herkent iemand deze problemen? :?:

Christiaan

Nieuw berichtdoor Vlinder20 » ma 12 jun 2017 18:05

Heel herkenbaar ! Je kan altijd een prive bericht sturen.
Ik ben een meisje van 20 en heb al 3 jaar last van hyperventilatie en angst.. inmiddels kan ik het redelijk handelen .. soms een terug val maar ondanks dat ik me leven weer op de rit heb.. en zelfs... met het vliegtuig op vakantie ga.. grootste stap van mijn leven .. haha

Vlinder20

Keer terug naar Angstaanvallen en paniekaanvallen